Ahad, 31 Mac 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


#EAM13 KECOH! Astro Fiesta <b>di</b> Pantai Robina <b>Tasek Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 02:28 AM PST

Tu dia! Kecoh dah weh! Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1 Malaysia 2013 Parlimen Tasek Gelugor di Pantai Robina,  Telok Ayer Tawar Parlimen Tasek Gelugor pada 8 Mac hingga 10 Mac 2013. Penuh dengan aktiviti menarik sepanjang 3 hari karnival berjalan.
Pelbagai aturcara menarik djalankan antaranya,
Bersama Imam Muda Aran dan Kumpulan Nasyid UNIC
9 Mac 2013 8.00 pagi hingga 12 malam
Senamrobik, Gotong Royong, Paintball, aspek wanita, Persembahan Kebudayaan, Pertandingan Futsal Pantai, Gusti Lengan, Pertunjukkan Super Bike, Pertandingan Muay Thai, Pertandingan Panjat Tiang Minyak, Audio/Motor Show, Pertunjikkan BMX dan Skateboard, Khidmat Msyarakat Bersama Selebriti, Konsert Astro Fiesta.
9 Mac 2013 8.00 Pagi hingga 4.00 Petang
Pertandingan mewarna, Sukaneka, Sepakraga, Sukan Rakyat, Klinik Bolasepak, Pertunjukkan Seni Mempertahankan Diri,
Klinik Grafiti, Pertunjukkan BMX dan Skateboard, Gusti Lengan, Pertandingan Muay Thai.
Wah! banyak weh! Jom kome kita riuh-riuhkan karnival ini. Dijangka beberapa artis Astro akan turut menghiburkan pengunjung pada KonsertaAstro Fiesta pada 9 Mac w013 jam 8.00 malam. Antara artis yang yang hadir, Rahmat (Mega), Aishah AF, Ain AF, Zizi AF, A.Rahman Onn, A.Halim, Aidil Zafgar, dan Che Mat Raja Lawak.

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 03:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Uruk-Hai: BN Akan Terus Unggul <b>Di Tasek Gelugor</b> PRU13 Kali Ini !!

Posted: 20 Jan 2013 05:05 PM PST

Baru-baru ini Uruk sempat membuat 'coverage' Himpunan Pemuda BN di Tasek Gelugor, Uruk sebenarnya amat terperanjat dan berasa teruja apabila berada disitu.

Ini kerana sambutan Himpunan berkenaan boleh dikatakan amat memberangsangkan. Tahniah Uruk ucapkan kepada Pemuda Bahagian Tasek Gelugor kerana diatas program sebegini dan oleh kerana ianya juga adalah program sulong yang dapat menghimpunkan sekurang-kurangnya 1000 orang Pemuda di seluruh kawasan Parlimen Tasek Gelugor.
TASEK GELUGOR - Barisan Nasional (BN) Tasek Gelugor yakin dapat mempertahan Parlimen itu dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di situ pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) berikutan sokongan penduduk terhadap parti berkenaan.
Pengerusi BN Bahagian Tasek Gelugor Shabudin Yahaya berkata berdasarkan tinjauan menerusi program-program yang dijalankan, penduduk di kawasan DUN Permatang Berangan, Sungai Dua dan Telok Ayer Tawar itu memang menerima BN dan memberi sokongan kepada parti berkenaan.
"Berdasarkan tinjauan yang dijalankan itu, penerimaan rakyat terhadap BN semakin meningkat kerana mereka yakin hanya BN mempunyai keupayaan dan mampu membawa pembangunan.
"Saya dan rakan-rakan dalam parti komponen BN iaitu Umno, MCA, MIC, Gerakan dan lain-lain percaya kita akan pertahan kerusi BN di sini dengan  majoriti lebih besar pada PRU-13 nanti," katanya kepada pemberita selepas Majlis Himpunan Pemuda BN dan pelancaran Gerak Gempur Pemuda BN Bahagian Tasek Gelugor, semalam.
Majlis itu disertai lebih 1,000 pemuda BN dan turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang juga Anggota Parlimen Tasek Gelugor. 
Shabudin yang juga Ketua Umno bahagian berkenaan berkata sokongan golongan belia di bahagian itu juga semakin meningkat dan ia boleh dilihat dengan penglibatan mereka dalam program-program anjuran BN.
"Golongan belia iaitu kira-kira 40 peratus daripada 53,000 pengundi di Tasek Gelugor juga mula melibatkan diri dalam program-progam anjuran kita dan saya percaya mereka mula memberi mandat kepada BN.
"Belia di sini juga tidak terlibat dengan aktiviti pembangkang seperti perhimpunan Bersih dan sebagainya kerana yakin itu bukan perjuangan  yang sebenar," katanya.
Sementara itu, beliau yang juga Adun Permatang Berangan berkata, jentera gerak gempur Pemuda BN Tasek Gelugor bersiap sedia dengan rangka kerja untuk
mengempur parlimen itu sempena PRU-13 ini.
"Kita ada 27 Pusat Daerah Mengundi (PDM) dan mereka (jentera Pemuda  BN) akan bergerak dengan perancangan yang telah ditetapkan bagi memastikan  BN
menang besar di sini (Tasek Gelugor)," katanya. - Bernama
Diantara artis yang turut hadir dalam Himpunan Pemuda BN malam itu adalah Aswad AF5 dan juga Hykall Nukilan Hati.
P/s : Lawa 'Backdrop' belakang VIP tu yer....

EAM13 KECOH! Astro Fiesta <b>di</b> Pantai Robina <b>Tasek Gelugor</b> - Blogr

Posted: 08 Mar 2013 02:35 AM PST

#EAM13 KECOH! Astro Fiesta di Pantai Robina Tasek Gelugor

3 minggu lepas oleh applebiru3 di apple-biru.blogspot.com

Tu dia! Kecoh dah weh! Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1 Malaysia 2013 Parlimen Tasek Gelugor di Pantai Robina,  Telok Ayer Tawar Parlimen Tasek Gelugor pada 8 Mac hingga 10 Mac 2013. Penuh dengan aktiviti menarik sepanjang 3 hari karnival berjalan.Pelbagai aturcara menarik djalankan antaranya,8 Mac 2013 8.00 malamBersama Imam Muda Aran dan Kumpulan Nasyid UNIC9 Mac 2013 8.00 pagi hingga 12 malamSenamrobik, Gotong Royong, Paintball, aspek wanita, Persembahan Kebudayaan, Pertandingan

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Hong Leong <b>di</b> Tesco <b>Jelutong</b> kena rompak...LAGI SEKALI!!!

Posted: 28 Feb 2013 05:35 PM PST

Hong Leong Bank di Tesco Jelutong kena romapak lagi. Dan rasanya bukan aku saja malah pihak Polis sendiri pun pastinya akan mengatakan yang ianya dilakukan oleh perompak yang sama yang pernah merompak disitu berdasarkan MO yang sama kan..

Berita pasal rompakan tuh baca kat SINI dan kita biarkan saja pihak Polis yang menyiasat ok.

Cuma aku sedikit musykil, apa gunanya satu khemah Polis yang didirikan berdekatan pintu masuk utama berhampiran Pelita Nasi Kandar kat situ.


Dan jarak diantara khemah dengan pintu masuk ke Hong Leong nih dalam anggaran 50 meter.

Berdasarkan pengalaman aku yang pernah pergi shopping kat situ, pintu keluar yang digunakan oleh perompak tuh ialah pintu disebelah hujung berdekatan dengan jalan raya tetapi perompak ini perlu melintas dahulu walaupun ada kenderaan yang menunggu dia untuk melarikan diri.

Cuba tengok hasil lakaran CSI aku kat bawah nih


Bukan nak persalahkan pihak Polis...tapi apa gunanya ada khemah dan anggota kalau penjenayah dah tak takut dan semakin berani.Bank yang sama,tempat yang sama dan cara yang sama???

Terkini! Penyebaran bible kepada pelajar Melayu berlaku <b>di Jelutong</b>!

Posted: 17 Jan 2013 08:34 PM PST


Semakin melampau!   Dalam masa Pas P.Pinang anggap isu kalimah Allah ini selesai, timbul pulak  gerakan untuk mengkristiankan pelajar Islam di sekolah melalui penyebaran bible.

Menyebarkan agama lain kepada umat Islam adalah salah mengikut  perlembagaan persekutuan.

Persoalannya, mengapa gerakan kristianisasi berani dilakukan secara terbuka  di P.Pinang? 

Mana pergi MAINPP memantau isu walaupun telaj berulang kali berlaku?  GPB mohon pihak polis menyiasat isu ini dan menangkap dalangnya.l

GEORGETOWN - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Persatuan Mukabuku Pulau Pinang, hari ini membuat laporan polis mendakwa dua lelaki mengedar kitab Bible kepada pelajar beragama Islam, di hadapan sebuah sekolah di Jelutong di sini.

Pengerusi persatuan itu, Salleh Ismail, berkata pihaknya mempunyai bukti bergambar dan video dua lelaki itu memberi Bible kecil berbahasa Inggeris kepada pelajar Melayu di sekolah menengah berkenaan.

"Kami harap pihak bertanggungjawab menyiasat kegiatan ini kerana ia melibatkan akidah umat Islam terutama generasi muda," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Jelutong.

Beliau berkata pihaknya membuat laporan polis kerana aktiviti pengedaran Bible kepada pelajar Islam adalah kegiatan berdakwah agama lain kepada umat Islam dan ia menyalahi Perkara 11 (4) dalam Perlembagaan Persekutuan yang melarang agama lain disebarkan kepada orang Islam. -Bernama

Published with Blogger-droid v2.0.10

Pertubuhan agama dan penjaja terima RM230,000 <b>di Jelutong</b> | The <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 08:40 PM PST

Georgetown, 06 Mac: Sembilan pertubuhan agama dan tiga persatuan penjaja di kawasan Parlimen Jelutong menerima peruntukan berjumlah RM230,000 daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) malam tadi.

 

Penyelaras BN Parlimen Jelutong Ng Fook On berkata peruntukan itu adalah janji yang diumum Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika menghadiri Jamuan Mesra Bersama Rakyat Parlimen Jelutong di sini, 5 Februari lepas.

 

Empat pertubuhan agama iaitu Pertubuhan Penganut Dewa Hock Teik Soo Tua Pek Kong, Persatuan Penganut Dewa Arulmigu Sri Raja Madurai Veeran, Rumah Berhala Chin Poh Keong Pulau Pinang dan Persatuan Penganut Dewa Chek Tai Chun Ong menerima RM25,000 masing-masing.

 

Lima lagi menerima RM20,000 masing-masing iaitu Persatuan Penganut Dewi Ma Chor Poh Pulau Pinang, Pu Xian Buddhist Association Penang, Tokong Penang Jelutong Tow Boe Keong Ong Tai Tay, Kuil Khalsa Dharmic Jatha dan tempat letak mayat kaum India Persatuan Penduduk Taman Seri Pinang.   

 

Persatuan Penjaja dan Peniaga Pasar Jelutong, Persatuan Peniaga dan Pengusaha Pasar Batu Lancang dan Persatuan Peniaga-peniaga Pasar Jalan Perak pula menerima RM10,000 masing-masing.

 

"Hari ini kita tunaikan janji itu. Kebanyakan pertubuhan dan persatuan ini meminta peruntukan melalui kami dan kami salurkan kepada kerajaan pusat untuk kelulusan.

 

"Saya berharap dengan peruntukan yang diberikan ini dapat membantu pertubuhan dan persatuan ini untuk menjalankan aktiviti mereka," kata Ng kepada pemberita selepas penyerahan peruntukan itu di sini.

 

Bulan lepas, Muhyiddin sempena lawatannya ke Pulau Pinang mengumumkan peruntukan sebanyak RM1.03 juta untuk keperluan penduduk di kawasan Parlimen Jelutong antaranya bagi membaik pulih rumah uzur dan bantuan kepada penjaja.

 

Muhyiddin berkata kerajaan meluluskan peruntukan itu selepas dimaklumkan Pengerusi BN negeri Teng Chang Yeow mengenai keperluan dan masalah penduduk di kawasan berkenaan.

  

Setiausaha Kuil Khalsa Dharmic Jatha Nagindar Singh ketika ditemui mengucapkan jutaan terima kasih kepada kerajaan BN kerana menunaikan janji dan berkata peruntukan itu akan digunakan untuk membaik pulih kuil yang berusia hampir 75 tahun itu.

 

"Pihak kami memohon peruntukan ini awal tahun ini dan hari ini kami telah menerima bantuan. Jelas sekali BN ini adalah sebuah parti yang menepati janji dan mementingkan kehendak serta permintaan rakyat," katanya.

 

Sementara itu, Ketua Umno Bahagian Jelutong Abdul Razak Abdul Rahman berkata selain peruntukan berkenaan, kerajaan pusat juga meluluskan peruntukan RM200,000 untuk membaik pulih 100 buah rumah penduduk kurang berkemampuan di kawasan tersebut yang akan bermula minggu depan.

 

Beliau berkata pihaknya telah mengenal pasti rumah-rumah terbabit dan proses membaik pulih kesemua rumah itu dijangka selesai dalam masa sebulan.

 

"Proses membaik pulih itu melibatkan baik pulih bumbung, lantai…benda-benda asas. Terima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri kerana sudi mendengar permohonan yang dibuat penduduk Jelutong," katanya. -BERNAMA

var addthis_config={"data_track_clickback":false,"data_track_addressbar":false,"data_track_textcopy":false};var addthis_product='wpp-265';

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


MY ALL: Cuti2 Penang: War Museum, <b>Batu Maung</b>

Posted: 21 Mar 2013 05:24 PM PDT

lepas dah pekena Mee Udang Ayu yg super sedap tu, kami direct menuju ke War Museum yg terletak di Batu Maung ni...
War Museum ni selain drp kita boleh tgk dgn mata kepala sendiri bagaimana kubu pertahanan askar British, kat sini jugak dorang ada sediakan paintball...

sila percaya, kami anak beranak, mak dan adik aku sgt teruja dpt masuk sini...
tempat ni adalah kubu perang yg dibina oleh askar British utk mengelak serangan musuh...kubu yg dibina pada tahun 1930 dan siap pada tahun 1939... kubu ini juga adalah pusat operasi tentera terbesar di Malaysia pada zaman tersebut..bagaimanapun kubu ini telah ditawan oleh tentera Jepun pada perang dunia ke II utk dijadikan tempat menyeksa tawanan...
di sinilah tempat gugurnya beribu2 bom dan peluru, di sinilah tempat darah2 tentera berguguran, di sinilah penjara bagi tawanan dan di sini jugaklah tempat pancungan kepala dan menyeksa tawanan...
tempat ni terbiar selama 60 tahun dan sekarang ia diambil alih oleh pihak tertentu (bukan kerajaan Pulau Pinang) utk mengembalikan nostalgia...
jom aku bawak korang ronda dalam ni...


utk dewasa tiketnya rm20...kena tunjuk MyKad lah...
kanak2 umur 5 hingga 12 tahun pulak dikenakan caj rm10...
pas tu kalau nak bawak kamera masuk dlm, kena tambah rm2..
so, total kami kena bayar utk masuk War Museum ni adalah rm92...

museum ni adalah self guided...dorang letak arrow merah dan penerangan di setiap check point...korang kena ikut je lah check point ikut urutan, urutan check point ada dlm flyers yg diberi semasa di kaunter tiket...kawasan ni adalah sgt besar okey!!

adik aku try baju askar, topi dan senapang...senapang tu senapang betul tau...

eh, mak aku pun try jugak? heheh...mak aku setakat pegang senapang ni takde hal...tak berat pun katanya...maklumlah, mak kan polis wanita hebat kat Sg. Besar tu...heheh...

masuk sini sila jaga percakapan dan tingkah laku anda...heheh...

dari sini boleh nampak Jambatan Pulau Pinang... :)

anak2 bersama meriam besar...

ok, yg ni tunnel...terowong ni mula2 je ada lampu...kat dlm gelap gelita tau...serius gelap...

berhimpit2 kami masuk terowong ni...nak rasa terowong askar British ni.....mak mmg sporting habis boleh masuk terowong tu...ni yg aku respek semangat polis mcm mak ni...
adik aku paling depan sekali...hubby kat belakang aku...gelap giler okey terowong ni sebenarnya...ni pun dibantu oleh lampu henfon adik aku dan lampu kamera...
yg kelakarnya, si adik mintak daddy dukung dia masa dlm terowong ni...dah la terowong ni sempit, dia mintak dukung pulak...gelak besar kami masa tu...hahaha....

yg ni senapang dgn bayonet yg digunakan oleh askar British...
panas weh tempat ni...muka adik berminyak2 dah tu....

yg ni pulak terowong laaaagi kecik dari terowong kami masuk sebelum ni..dlm terowong ni ko kena merangkak sejauh 7 meter dan lepas tu ko kena memanjat pulak 9 meter...haha...ni namanya terowong kubu bawah tanah...kami decided tak masuk terowong tu, tak kuasa...rosak seluar jeans aku nnt...kehkeh...alasan...
yg iyenya aku takut lemas dlm tu...huahuahua...

peluru meriam zaman British...tak sure la masih aktif lagi ke tak..kalau aktif, mesti dah lama meletup ye tak..


ni pulak berek askar yg berkawal di atas bukit...kat bawah ada byk lagi berek2 lain...

Dik Emy berposing dgn anti air-craft machine gun...benda ni utk menembak sebarang kapal terbang yg melintasi tempat ni...

kubur Sarjan John Wolf...yg disemadikan di kawasan kubu ni...dia ni salah sorang askar British...

tembok yg kena bom...kesan bom yg masih kita dpt lihat...

ni salah satu bilik yg menceritakan tentang Landasan Keretapi Maut yg dibina oleh tawanan perang pada zaman Perang Dunia ke II...landasan ni dibina dari Siam hingga ke Burma yg byk mengorbankan nyawa tawanan perang tersebut pada tahun 1942-1945

paksu Emy (adik aku) dan anak2 aku main askar2 lagaknya...

tempat pancung kepala tawanan...


salah satu model motosikal pada zaman British...

alat2 yg digunakan oleh tentera Jepun utk menyeksa tawanan...salah satunya pencangkuk besi...

sedih dan pilu tgk gambar2 ni...serius sedih...
mak dan anak mati bersama selepas diseksa...
gambar mangsa rogol dan didera oleh askar Jepun...

lagi gambar sedih...bayi mati diseksa

dikatakan ini lah kapak sebenar yg digunakan utk memancung kepala 

basikal yg digunakan oleh tentera Jepun utk menceroboh tanah Melayu melalui Kelantan...
basikal dulu2 ada plat number tau....nampak tak plat number kat tayar tu...
pas tu mak aku ckp dulu2 basikal pun boleh kena saman...huhu...


kami dah habis tour kat War Museum ni...punyalah besar tempat ni...tapi serius tempat ni sgt best....cayalah kat mak, boleh tawaf tempat ni dgn steady jer...tapi mak agak letih la...

 ok, tu serba sikit gambar yg aku boleh share bersama...byk lagi gambar sebenarnya....
pada korang yg mengandung atau bawak anak2 kecik mungkin susah sikit kalau nak masuk sini....bukan susah apa, sbb tempat ni besar sgt, takut korang tak larat...

tapi pada korang yg dtg Penang, tak dtg sini, mmg rugilah beb, sbb ini adalah kubu perang pertama di Malaysia dan kita boleh lihat dan rasa penderitaan tawanan2 dan pengorbanan askar2 kita...kita boleh tgk dgn mata kepala sendiri  kubu bawah tanah, pejabat tentera, lokasi pengeboman, penjara, asrama tentera, stor senjata, dewan, kawasan memasak tentera, menara kawalan, anti-air craft, tempat hukuman pancung dan sebagainya....

mmg betul2 buat kami insaf pada perjuangan askar2 kita...sayangilah Malaysia...semoga kita dapat memelihara keamanan ni...jgn ada lagi penjajah masuk ke negara kita...
inilah tempat sejarah yg mempunyai nilai sentimental yg tak ternilai harganya...
kalau korang nak gi sini, ni alamat dia:
Daerah Barat Daya, Batu Maung,
dibuka setiap hari dari pukul:

tapi tempat ni kalau nak masuk waktu mlm, agak scary kot...heheh...

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 03:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 03:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Samseng UMNO diguna untuk menghalau penduduk kampung <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 01:56 AM PDT


Kononnya dengan menghitamkan logo pada 'T' Shirt yang dipakai mereka, mereka berjaya mengaburi mata orang ramai bahawa mereka bukanlah pemuda UMNO.

Selain dari sifat bodoh yang sedia ada, kurang berhati-hati membuatkan terserlah jua siapa mereka yang digunakan untuk mengusir penduduk di Lot 781 dan Lot 776, GM 497 Mk 12, Daerah Barat Daya, Pulau Pinang.


Selain dari itu kehadiran seramai kira-kira 30 orang samseng itu turut disertai oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Norman Zahalan dan Ketua Pemuda Umno Batu Maung Mahadhir Ismailjuga membuktikan bahawa mereka adalah samseng upahan UMNO.
Penduduk telah diusir oleh  bekas ADUN (Umno) Taman Medan, Selangor yang memiliki tanah tersebut melalui transaksi yang meragukan.

Malah laporan Polis juga telah dibuat oleh pihak waris pemilik asal tersebut, kerana transaksi penjualan tanah seluas 1.6 ekar itu berlaku tanpa persetujuan dan pengetahuan mereka...

Kesimpulannya disini ialah pemimpin UMNO yang telah memiliki tanah ini melalui transaksi yang meragukan telah menggunakan sekumpulan pemuda UMNO yang berlagak samseng untuk menghalau penduduk..

Dan samseng dari Parti yang kononnya memperjuangkan nasib Melayu ini telah menghalau keluar orang-orang Melayu yang tinggal di situ..

Sebenarnya ini adalah antara ribuan ekar tanah Melayu yang dipindah milik menjadi milik pemimpin UMNO atau ahli UMNO tanpa disedari mereka.. Ada banyak lagi sebenarnya..

*******************************************

ISU TANAH BATU MAUNG : PEMIMPIN UMNO/BN JANGAN MAIN WAYANG

Selaku wakil rakyat Batu Maung saya bertegas mempertahankan hak rakyat di kawasan saya, lebih-lebih lagi setelah mendapati terdapat unsur penipuan yang memungkinkan mereka dianiaya dan dizalimi oleh pihak-pihak tertentu.


Justeru, mana mungkin saya akan merelakan mereka diusir daripada kediaman yang dibina di atas tanah pusaka keluarga sejak berpuluh tahun lalu.

Selagi keraguan transaksi penjualan tanah Lot 781 dan Lot 776, GM 497 Mk 12, Daerah Barat Daya, Pulau Pinang belum terungkai saya tidak akan berganjak mempertahankan hak mereka.

Sehubungan itu, pembeli tanah tersebut iaitu Dato' Ab. Wahab bin Ibrahim yang merupakan bekas ADUN (Umno) Taman Medan, Selangor perlu tampil ke depan bersama-sama penduduk dan kerajaan negeri bagi merungkai masalah yang berlanjutan sejak 10 tahun lalu.

Beberapa laporan polis telah pun dibuat oleh penduduk (waris) pemilik asal, kerana transaksi penjualan tanah seluas 1.6 ekar itu berlaku tanpa persetujuan dan pengetahuan mereka.

Bahkan sehingga kini, Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang yang mendengar kes tersebut juga masih belum memutuskan waris sebenar harta pusaka tersebut. Majlis Agama Islam (MAINPP) juga telah membuat laporan polis pada 3 Mac 2011 agar pihak berkuasa menyiasat kes tersebut, kerana dipercayai wujudnya salah laku dan penipuan oleh pihak tertentu.

Ini kerana sebahagian penjualan tanah terbabit dibuat TANPA kebenaran dan persetujuan Baitulmal sebagai pihak yang ada kepentingan ke atas tanah terbabit berdasarkan Sijil Faraid yang dikeluarkan oleh Pejabat Kadi Besar Pulau Pinang bertarikh 8 Mei 1996.

Lanjutan laporan polis oleh MAINPP, pihak polis telah membuat 'kaveat pendaftar' pada 4 Mac 2011 terhadap tanah-tanah berkenaan.

Kes tersebut kini masih dalam siasatan pihak polis. Sebagai bekas Penceramah Khas Islam Hadhari, Dato' Ab. Wahab perlu menyelesaikan masalah ini secara jujur dan ikhlas.

Beliau seharusnya bertindak seperti mana tuntutan Islam, dan bukannya dengan bertindak mengusir penduduk.

Beliau sewajarnya menunaikan janjinya semasa perjumpaan dengan saya sebanyak dua kali sebelum ini.

Tindakan beliau menggunakan perintah mahkamah untuk mengusir penduduk sepertimana yang berlaku pada 18 September 2012 lalu, tidak mencerminkan semangat ukhwah sesama Melayu Islam.

Lebih mengecewakan, apabila beliau menggunakan kumpulan daripada Umno untuk mengusir penduduk.

Pada pagi semalam saya telah bergegas ke kampung tersebut setelah penduduk kampung memaklumkan rombongan pihak berkuasa telah tiba untuk mengusir mereka.
 
Apa yang menghairankan, Bailif Mahkamah Seksyen George Town hadir bersama-sama sekumpulan seramai kira-kira 30 orang yang memakai T'shirt putih yang dikaburkan logo Umno dan perkataannya.

Ini ditambahkan lagi dengan kehadiran bekas Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Norman Zahalan dan Ketua Pemuda Umno Batu Maung Mahadhir Ismail yang cuba berlagak sebagai hero dengan lagak ala samseng.

Suasana agak tegang ketika itu, apabila pihak berkenaan berkeras untuk mengosongkan empat buah rumah penduduk yang membabitkan empat keluarga yang mendiami di sana.


Sebahagian barangan penduduk telah dikeluarkan oleh kumpulan berkenaan. Ia hanya terhenti kira-kira jam 1.00 tengah hari apabila penduduk mendapat perintah 'injuksi' mahkamah sehingga 1 Oktober 2012.
Saya percaya kekecohan yang berlaku dirancang pihak tertentu bagi menimbulkan persepsi negatif dan ketidakpuasan hati rakyat Batu Maung kepada saya dan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.

Media kroni Umno/BN pastinya akan menyiarkan dari sudut negatif, tanpa melaporkan hal sebenar. Itu bertujuan bagi menutup tembelang pemimpin Umno/BN selama ini yang berlagak sebagai pembela Melayu, pembela rakyat kononnya.

Pemimpin Umno masih terkedu apabila kerajaan negeri mendedahkan tindakan pemimpin Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Datuk Omar Fauzar menjadi 'broker' menjual tanah milik 31 orang Melayu di Kampung Terang Balik Pulau, kepada pemaju dengan mengaut keuntungan atas angin berjumlah RM 5 juta dalam tempoh 3 bulan pada tahun ini.

Pendedahan demi pendedahan oleh Kerajaan negeri , menyerlahkan wajah sebenar dan membuktikan pemimpin Umno/BN telah mengkhianati amanah rakyat Pulau Pinang.

Apa yang jelas, pemimpin Umno/BN cuba melakonkan watak kononnya merekalah pembela rakyat pembela Melayu di atas masalah yang dicipta oleh pemimpin mereka sendiri. Rakyat menilai semua ini.

Pemimpin Umno/BN usahlah bermain wayang.

*Kenyataan Media oleh YB Dato' Abdul Malik Kassim, EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang juga ADUN Batu Maung pada 19 SEPTEMBER 2012*

haji malik tidak pernah jemu menjaga kebajikan <b>...</b> - N37 <b>Batu Maung</b>

Posted: 14 Mar 2013 12:42 AM PDT



ADUN Batu Maung YB Haji Abdul Malik Kassim hari ini melawat mangsa kecuaian Doktor swasta yang merawat beliau. Mangsa yang dikatakan sakit perut telah pergi ke klinik untuk mendapatkan rawatan pesakit luar. Doktor yang merawat telah memberi suntikan sehingga menyebabkan jantung beliau berhenti dan darah yang membawa oksigen tidak sampai ke otak dan menyebabkan beliau lumpuh
YB Hj Abd Malik Kassim telah beberapa kali membuat lawatan hospital dan rumah beliau. Terkini beliau melawat setelah beliau membina sebuah bilik untuk mangsa tersebut di rumah beliau untuk memudahkan keluarga menguruskan kehidupan beliau.
Menurut isteri mangsa yang berada semasa kejadian berlaku di klinik di Bandar Bayan Baru mendakwa doctor yang merawat beliau tidak mengambil sebarang langkah pencegahan dan isteri mangsa dengan sendirinya bawa mangsa ke Hospital Besar Pulau Pinang.
YB Hj Abd Malik Kassim telah berusaha untuk mendapatkan peguambela berkenaan masalah yang menimpa beliau. Isteri mangsa berasa kecewa dengan tindakan dari doctor yang merawat beliau mendapatkan sebagai pesakit luar.




09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2013 01:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 01:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Review Flamingo Hotel by the Beach, <b>Tanjung Bungah</b> Penang | KL <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 11:26 AM PST

Percutian ke Pulau Pinang kali ini membawa kami ke Flamingo Hotel by the Beach yang terletak di Tanjung Bungah. Kedudukan hotel ini yang terletak di tepi pantai membuatkan percutian kali ini lebih santai sambil menikmati keindahan pantai di Pulau Pinang. Selain lokasinya di tepi pantai, Flamingo Hotel juga terletak berdekatan dengan Batu Ferringhi iaitu lebih kurang 7km atau 15 minit perjalanan dengan kereta. Selain itu, antara tempat-tempat menarik yang boleh dilawati di sekitar atau berdekatan dengan Hotel Flamingo Penang ialah Toy Museum (300m), Gurney Drive (6km), Pasar Chowrasta (9km), Nasi Kandar Line Clear (9km), Nasi Kandar Beratur (10km), Georgetown Heritage Sites (10km), Fort Cornwallis dan Padang Kota Lama (10km), Komtar (10km), Chew Jetty (11km), Bukit Bendera (13km) dan Penang Butterfly Farm (14km).

Setibanya kami di sana, urusan check-in berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah. Kami telah menempah bilik deluxe seaview yang mempunyai pemandangan cantik Selat Melaka.

Lobi Hotel Flamingo Penang

Pemandangan indah Selat Melaka yang dapat dilihat melalui bilik deluxe seaview kami.
Deluxe Seaview Flamingo Hotel

Bilik deluxe seaview ini dilengkapkan dengan katil twin, internet WIFI dan televisyen LCD. Biliknya juga adalah agak luas mengikut standard kami. Bilik deluxe ini telah dihias dengan menggunakan konsep moden. Katilnya juga agak besar dan selesa. Biliknya juga tidak menggunakan carpet, sebaliknya menggunakan tiles. Walaupon mungkin sedikit sejuk lantainya tetapi dapat menghindar bau karpet yang busuk.

Bedroom Hotel Flamingo

LCD TV Flamingo Hotel Penang

Bilik deluxe seaview ini turut disertakan dengan sarapan untuk 2 orang dewasa. Disebabkan musim cuti sekolah, restoran waktu sarapan pagi agak padat dengan ramai orang menyebabkan ada makanan yang telah habis dan lambat untuk diisi semula. Anda mungkin perlu menunggu untuk mendapatkan meja sekiranya anda turun lewat untuk sarapan.

Selain itu, Hotel Flamingo turut dilengkapkan dengan sebuah kolam renang yang besar.

Hotel Flamingo

Kolam Renang Flamingo Hotel Pulau Pinang

Swimming pool at Hotel Flamingo Penang

Hotel Flamingo Outdoor

Sekiranya anda tidak berminat dengan kolam renang anda boleh berjalan-jalan di pantai yang terletak bersebelahan dengan hotel. Pantainya bersih dan cantik. Selain itu turut disediakan kerusi rehat untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati pemandangan pantai.

Beach at Flamingo Hotel Penang

Pantai Hotel Flamingo Penang

Di lobi hotel turut disediakan lounge untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati makanan ringan dan minuman.

Lounge Hotel Flamingo

Kemudahan parking turut disediakan untuk tetamu hotel.

Flamingo Hotel By The Beach Penang

Harga bilik deluxe seaview adalah RM328++ pada musim cuti sekolah. Untuk harga terkini anda boleh semak di laman web Flamingo Hotel atau laman web tempahan hotel seperti Agoda dan Booking.com. Harga biliknya nampak macam agak mahal tetapi realitinya itulah harga hotel di Pulau Pinang semasa cuti sekolah. Sekiranya anda inginkan harga yang murah, anda perlu bercuti di luar peak season.

Keseluruhannya hotel ini sesuai sekiranya anda inginkan bilik yang luas dan berdekatan dengan pantai. Harganya juga lebih murah jika dibandingkan dengan hotel di Batu Ferringhi. Lokasinya juga strategik kerana terletak di tengah-tengah antara Batu Ferringhi dan Georgetown. Sekiranya anda ingin ke pasar malam Batu Ferringhi anda cuma perlu memandu kereta ke sana yang mungkin mengambil masa 15 minit sekiranya jalan tidak sesak. Banyak kemudahan tempat letak kereta disediakan di sana. Bagi yang ingin mencari makanan di luar, anda memerlukan kereta kerana tidak banyak kedai makanan yang berada dalam walking distance dari hotel. Walaubagaimanapon, sekiranya anda datang menggunakan kereta, anda boleh memandu ke bandar Georgetown lebih kurang 15 minit untuk menikmati nasi kandar dan sup yang boleh didapati dengan mudah di Pulau Pinang.

 
Flamingo Hotel by the Beach
Jalan Tanjung Bungah
11200 Tanjung Bungah, Penang, Malaysia

Telephone 604 8927 111

Koordinat GPS: U 5.466549 T 100.288555

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About

Terima kasih kerana membaca blog ini. KL Urbanite merupakan blog peribadi dan disini anda boleh mendapatkan pelbagai maklumat berguna seperti review makanan, destinasi pelancongan menarik, tips dan pelbagai berita terkini mengenai pelancaran produk di Malaysia.

Invite kami untuk membuat liputan tentang restoran anda, hotel anda, destinasi pelancongan dan produk anda. Anda boleh menghubungi saya melalui email atau laman sosial di bawah. Bagi yang tidak mahu terlepas entri terbaru kami anda boleh mengikuti atau Like kami di laman facebook KL Urbanite.

Kasih Salina: 2H/1M <b>di Tanjung Bungah</b> Beach Hotel

Posted: 08 Oct 2012 06:37 AM PDT


Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua..
Tetiba jer ada mood untuk update gambar bercuti dengan anak-anak.. takpe lah gambo lama pun kan.. dan pastinya sahabat-sahabat alam maya ku ini belum melihatnya lagi.. tak gituuu? Rasanya itu mesti tanda mau pergi bercuti la tu..
Ni masa pi Penang bulan Mac ritu lagi daa.. aku malas nak edit & transfer dari camera compact ku yang comel & kecil itu..huwawawa..
Tiap tahun memang tiga empat kali juga la kami sekeluarga ke Penang, Pulau Mutiara itu.. Pi Penang memang best, sekali sekala menyesakkan diri di tengah kesibukkan manusia & trafiknya.. Aku suka makan sup daging Hameed restoren & pekena pesemboq Penang yang marvelous tu..

Percutian Keluarga ke Bukit Bendera Pulau Pinang Di SINI

Perjalanan dari rumah kami ke Penang ambik masa dalam 2 jam camtu.. biasanya ke Penang mesti bermalam kat Hotel.. So, untuk trip kali ni kami memilih untuk menginap di Tanjung Bungah Beach Hotel.. Tempahan online dibuat melalui agoda lebih murah berbanding walk-in.. memang jimat & berbaloi-baloi ler..
Kad untuk bukak pintu dia pun cantik jugak.. sebab kami memilih Tanjung Bungah Beach Hotel sebab ada private beach supaya senang anak-anak aku nak main air terutamanya si kakak tu suka bebenor dengan air.. Ternyata pilihan kami tepat & memang seronok dapat main pasir & air laut..
veranda ni tempat yang paling best untuk lepak, aras sama dengan lobby hotel dan mengadap laut dengan tiupan angin pantai yang nyaman & segar..
dinding kaca di belakang adik tu membuatkan luas mata memandang ke laut.. memang kena sangat konsep & dekorasi Tanjung Bungah Beach Hotel ni..
swimming pool dia pun besar dan ada bahagian kanak-kanak & dewasa..
seronok dapat merasa mandi laut tapi airnya tidok lah jernih..

 playground pun ada..lepas mandi kolam kakak sambung main kat playground yang terletak bersebelahan dengan kolam renang..
 budak gemuk ni langsung tak peduli orang, seronok sangat la tu..
kutip batuan & kulit kerang..
Sebelum balik posing lagi di veranda ni.. bilik hotel ni biasa-biasa saja bagi aku dan padan la dengan nilai yang dibayar dan menu makan pagi nya banyak pilihan TETAPI rasanya tidak seperti standard hotel & TIDAK SEPERTI Chef Hotel yang masak..worse sangat-sangat..
 SEBAB apa aku KATA BIGITU - Tidak patut langsung nasi lemak yang mentah dihidangkan kepada Guest..
Aku rasa macam nak panggil jer manager on duty pada waktu itu..
Agak-agaknya, mereka sanggup tak melayan jika aku membuat aduan?

Percutian Keluarga ke Bukit Bendera Pulau Pinang Di SINI

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2013 01:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Alila Horizons Condominium, <b>Tanjung Bungah</b> <b>...</b> - iProperty.com.my

Posted: 05 Mar 2013 08:10 AM PST

Lorong Kejora, Tanjung Bungah, 11200, Penang

Description

Duplex Penthouse tastefully renovated with quality furnishings.
Special Large Open Roof area approximately 700 ft2 (on accessory title) is ready for creative transformation into private rooftop garden

Extra Large Balcony with Hill View East-facing accommodates an additional outdoor lounge & breakfast table set
BOFI Designer Kitchen is fully equipped with fitted Gas & Electric Stove & Hood, Oven & Dishwater
Hot Water system installed @ Kitchen as well
Other appliances include Full-size Wine Chiller, Super-Size Fridge, Freezer, Washing Machine & Dryer

All Bedrooms with Ensuite Bathrooms

View to appreciate. Please call Joyce 016-4227001 for viewing arrangements

Property Details
  • QuikPro No:UP2007804
  • Property Type:Condominium
  • Tenure:Freehold 
  • Title Type:Strata
  • Built-Up:3,800 sq. ft.
  • Asking PriceRM 2,100,000
  • Asking Price psf :RM 553
  • Bedrooms:3+1
  • Bathrooms:5
  • Unit type:Corner
  • Occupancy:Owner Occupied
  • Furnishing:Partly Furnished
  • Facing Direction:East
  • Posted Date:06/03/2013
  • Facilities:Barbecue Area, Covered Parking, Gymnasium, Jacuzzi, Playground, Swimming Pool, Wading Pool, Tennis Court, 24hr Security

Send An Enquiry Now

Agent Photo 

Send email to Agent

Submit

Note: By clicking on "Submit", you agree the policies for sending enquiries


SMS to Agent

Submit

Note: By clicking on "Submit", you agree the policies for sending enquiries



Similiar properties you might be interested in:

Here are some other properties that match the same criteria as the one you are looking at

Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Saleview more >>
Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Rentview more >>

Kasih Salina: 2H/1M <b>di Tanjung Bungah</b> Beach Hotel

Posted: 08 Oct 2012 06:37 AM PDT


Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua..
Tetiba jer ada mood untuk update gambar bercuti dengan anak-anak.. takpe lah gambo lama pun kan.. dan pastinya sahabat-sahabat alam maya ku ini belum melihatnya lagi.. tak gituuu? Rasanya itu mesti tanda mau pergi bercuti la tu..
Ni masa pi Penang bulan Mac ritu lagi daa.. aku malas nak edit & transfer dari camera compact ku yang comel & kecil itu..huwawawa..
Tiap tahun memang tiga empat kali juga la kami sekeluarga ke Penang, Pulau Mutiara itu.. Pi Penang memang best, sekali sekala menyesakkan diri di tengah kesibukkan manusia & trafiknya.. Aku suka makan sup daging Hameed restoren & pekena pesemboq Penang yang marvelous tu..

Percutian Keluarga ke Bukit Bendera Pulau Pinang Di SINI

Perjalanan dari rumah kami ke Penang ambik masa dalam 2 jam camtu.. biasanya ke Penang mesti bermalam kat Hotel.. So, untuk trip kali ni kami memilih untuk menginap di Tanjung Bungah Beach Hotel.. Tempahan online dibuat melalui agoda lebih murah berbanding walk-in.. memang jimat & berbaloi-baloi ler..
Kad untuk bukak pintu dia pun cantik jugak.. sebab kami memilih Tanjung Bungah Beach Hotel sebab ada private beach supaya senang anak-anak aku nak main air terutamanya si kakak tu suka bebenor dengan air.. Ternyata pilihan kami tepat & memang seronok dapat main pasir & air laut..
veranda ni tempat yang paling best untuk lepak, aras sama dengan lobby hotel dan mengadap laut dengan tiupan angin pantai yang nyaman & segar..
dinding kaca di belakang adik tu membuatkan luas mata memandang ke laut.. memang kena sangat konsep & dekorasi Tanjung Bungah Beach Hotel ni..



swimming pool dia pun besar dan ada bahagian kanak-kanak & dewasa..
seronok dapat merasa mandi laut tapi airnya tidok lah jernih..

 playground pun ada..lepas mandi kolam kakak sambung main kat playground yang terletak bersebelahan dengan kolam renang..
 budak gemuk ni langsung tak peduli orang, seronok sangat la tu..
kutip batuan & kulit kerang..
Sebelum balik posing lagi di veranda ni.. bilik hotel ni biasa-biasa saja bagi aku dan padan la dengan nilai yang dibayar dan menu makan pagi nya banyak pilihan TETAPI rasanya tidak seperti standard hotel & TIDAK SEPERTI Chef Hotel yang masak..worse sangat-sangat..
 SEBAB apa aku KATA BIGITU - Tidak patut langsung nasi lemak yang mentah dihidangkan kepada Guest..
Aku rasa macam nak panggil jer manager on duty pada waktu itu..
Agak-agaknya, mereka sanggup tak melayan jika aku membuat aduan?

Percutian Keluarga ke Bukit Bendera Pulau Pinang Di SINI

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved