Rabu, 10 April 2013

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Ucapan pembubaran Dewan Undangan <b>Negeri Pulau Pinang</b> oleh <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 08:18 PM PDT

Marilah Kita Menuju Ke Atas Kebebasan Yang Sebenarnya Iaitu Kebebasan Daripada Kejahilan, Kebebasan Daripada Rasuah Dan Kronsima, Kebebasan Daripada Kemiskinan Dan Kebebasan Daripada Ketakutan.

Semalam, saya telah menghadap Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri untuk memohon perkenan supaya Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang ke-12 dibubarkan pada hari ini, Jumaat 5 April 2013. Selaras dengan Perkara 19(2) Perlembagaan Negeri Pulau Pinang, TYT Yang Dipertua Negeri telah pun memperkenankan bagi DUN dibubarkan berkuatkuasa hari ini.

Memang tepat Jumaat sebagai penghulu kepada segala hari dipilih dan kami berdoa bahawa ia akan membawa rahmat kepada semua serta berkati proses pilihanraya umum dapat dijalankan secara aman tanpa diganggu oleh kebencian dan keganasan. Kita juga berdoa bahawa sekiranya berlaku perubahan, pemindahan kuasa akan berjalan secara teratur dan tenteram. Bagi pihak PR, kami berjanji dan menjamin akan menyerahkan kuasa di Pulau Pinang dengan lancar sekiranya tidak berjaya dalam pilihanraya besar yang akan datang.

Setelah diberi penghormatan untuk memikul amanah pentadbiran negeri ini selama 5 tahun, saya bagi pihak kerajaan negeri Pakatan Rakyat ingin menyampaikan ucapan setinggi-tinggi terima kasih atas kepercayaan anda semua pada Pilihan Raya Umum yang lepas.

Lima tahun yang lepas pada 8 Mac 2008, rakyat Pulau Pinang telah mencetuskan tsunami politik yang membawa perubahan kuasa kepada PR. Sejak itu, banyak yang telah kita capai bersama. Pulau Pinang sudah pun pulih daripada kemerosotan yang berlarutan dan kini kembali sebagai negeri peneraju di negara kita.

Kerajaan Pulau Pinang adalah yang paling bersih di Malaysia, berikutan pengiktirafan oleh Transparency International serta Laporan Ketua Audit Negara yang telah memuji sistem tender terbuka, lebihan belanjawan tahunan serta pengurangan hutang 95% daripada RM630 juta kepada RM30 juta. Salah satu lagi pencapaian cemerlang adalah kejayaan dalam menyelamatkan Majlis Perbandaran Seberang Perai yang telah hampir bankrap setelah ketirisan sebanyak RM230 juta sebelum tahun 2008. Pada masa yang sama, kami juga telah berjaya meningkatkan aset negeri sebanyak 50% daripada RM800 juta pada tahun 2008 kepada RM1.2 bilion sekarang.

Kejayaan ini adalah hasil tadbir urus yang berasaskan prinsip CAT iaitu Cekap, Akauntabiliti dan Telus. Antara dasar-dasar yang telah diperkenalkan adalah sistem tender terbuka kompetitif, menghalang ahli keluarga pemimpin negeri daripada berurus niaga dengan kerajaan negeri, pengisytiharan harta secara terbuka oleh barisan EXCO serta Ketua Menteri dan juga pendedahan kontrak kerajaan untuk penelitian umum.

CAT telah membolehkan Pulau Pinang untuk berjaya menarik jumlah pelaburan yang paling besar di Malaysia untuk kali pertama dalam sejarah – bukan sekali tetapi dua kali pada tahun 2010 dan juga 2011. Sepanjang tempoh lima tahun yang lepas iaitu dari tahun 2008-2012, Pulau Pinang telah mencatat pelaburan berjumlah RM36.1 bilion iaitu 100% lebih baik daripada pelaburan sebanyak RM18.7 bilion dalam tempoh lima tahun sebelum itu iaitu dari tahun 2003-2007.

Pulau Pinang kini merupakan negeri paling sesuai didiami di Malaysia dan yang ke-lapan paling sesuai didiami di Asia. Baru-baru ini, Pulau Pinang juga telah terpilih sebagai lokasi ke-empat paling baik di dunia untuk persaraan. Pengiktirafan ini adalah bukti bahawa Pulau Pinang sudah menjadi Bersih, Hijau, Sihat dan Selamat.

PR percaya bahawa kekayaan harus dikongsi secara saksama dengan rakyat dan bukan dengan kroni. Untuk sebab itu, kami telah mengagihkan lebihan belanjawan tahunan yang dicapai dalam bentuk bantuan tunai kepada sekolah-sekolah dan juga individu seperti warga emas, OKU, ibu tunggal, bayi baru lahir, penarik beca, pelajar universiti serta pelajar sekolah. Semua program ini telah menelan belanja sebanyak RM150 juta sejak tahun 2008.

Pulau Pinang berjaya mencatat sejarah dengan pelancaran Agenda Ekonomi Saksama yang berjumlah RM20 juta untuk menjadi negeri pertama di Malaysia untuk menghapuskan kemiskinan dengan memastikan bahawa setiap isi rumah di Pulau Pinang mempunyai pendapatan minima RM770 sebulan. Mana-mana keluarga yang mempunyai pendapatan kurang daripada RM770 sebulan akan "ditambah nilai" oleh kerajaan negeri sehingga mereka mempunyai RM770.

Pulau Pinang juga merupakan negeri pertama untuk memperuntukkan RM500 juta untuk tujuan pembinaan perumahan mampu milik. Kerajaan negeri telah pun membina hampir 4,000 unit sejak tahun 2008 sementara sektor swasta telah menyumbang sebanyak 9,000 unit lagi. Untuk masa depan, kerajaan negeri bercadang untuk membina 19,172 unit dengan tambahan 20,000 unit daripada sektor swasta.

Kami telah cuba untuk mengusahakan sistem pengangkutan awam yang berkesan dengan penawaran perkhidmatan bas percuma. Walau bagaimanapun, pihak kerajaan persekutuan yang bertanggungjawab dalam hal ehwal pengangkutan awam telah menolak tawaran kerajaan negeri untuk membayar RM10 juta setahun untuk perkhidmatan bas percuma di seluruh negeri pada waktu puncak.

Maka, kami tidak mempunyai pilihan melainkan tetapi terdesak untuk melaksanakan projek RM6.3 bilion untuk meleraikan trafik melalui tiga lebuhraya daripada Tanjung Bunga ke Teluk Bahang; Persiaran Gurney ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu; Air Hitam ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu serta terowong bawah dasar laut yang akan menghubungkan Persiaran Gurney ke Bagan Ajam, Butterworth.

Kami tidak akan membiarkan anak-anak muda Pulau Pinang untuk membesar sebagai generasi kesesakan trafik. Anda boleh menentukan sama ada PR mempunyai dasar dan keberanian untuk menyediakan masa depan yang cerah untuk anak-anak kita.

Pulau Pinang kini dalam proses menjadi negeri hijau pertama di Malaysia dengan inisiatif-inisiatif hijau, seperti menjadi satu-satunya negeri yang mengamalkan kempen "Tiada Beg Plastik Percuma" serta mencapai kadar kitar semula yang paling tinggi di Malaysia iaitu 24%. Pulau Pinang juga ingin menjadi negeri basikal pertama di Malaysia dengan laluan basikal 200 kilometer.

Di Pulau Pinang, rakyat tidak lagi takut sama kerajaan negeri macam dulu. Sekarang kerajaan negeri yang takut sama rakyat.
Kami telah memartabatkan Islam dengan meningkatkan peruntukan untuk hal ehwal agama Islam hampir tiga kali ganda serta menubuhkan portfolio EXCO untuk hal ehwal agama bukan Islam. Pulau Pinang juga kini menjadi ibu kota kesenian, kebudayaan dan warisan di Malaysia dengan Bandar Warisan Dunia UNESCO George Town yang bertaraf antarabangsa serta sambutan tahunan Festival George Town yang berjaya mengumpulkan para penghibur, artis, penulis serta cendekia dari dalam dan luar negeri.

Akhir sekali, kerajaan negeri juga telah berusaha untuk memperkasakan suara rakyat melalui penubuhan Sudut Pidato yang pertama di Malaysia di Padang Kota Lama serta di Butterworth. Tambahan pula, kami juga telah mengukuhkan demokrasi dengan meluluskan Enakmen Kebebasan Maklumat, Enakmen Pilihan Raya Kerajaan Tempatan serta meminda Perlembagaan Negeri untuk melarang wakil rakyat melompat parti.

Di sini saya perlu meminta maaf kepada semua penduduk di sekitar Komtar kerana hampir setiap minggu diganggu oleh kumpulan kecil daripada Perkasa dan penyokong BN yang menyalahgunakan kebebasan berhimpun dengan membuat demonstrasi secara ganas dan biadab. Marilah kita menuju ke atas kebebasan yang sebenarnya iaitu kebebasan daripada kejahilan, kebebasan daripada rasuah dan kronsima, kebebasan daripada kemiskinan dan kebebasan daripada ketakutan.

Di Pulau Pinang, rakyat tidak lagi takut sama kerajaan negeri macam dulu. Sekarang kerajaan negeri yang takut sama rakyat.

Kami percaya bahawa banyak lagi yang boleh dicapai. Jika anda dapat rasakan dalam lima tahun ini bahawa Pulau Pinang telah mencatat prestasi yang baik, maka pastinya lima tahun yang akan datang akan menjadi lebih baik. Sesungguhnya Pulau Pinang layak menerima yang terbaik!

Marilah kita pastikan bahawa persaingan untuk masa depan Pulau Pinang ini tidak akan menjadi pertarungan antara siapa yang lebih pandai memfitnah, membenci atau mengugut, tetapi menjadi pertarungan yang mulia antara idea, ideal, prinsip dan dasar-dasar berjiwa rakyat. Peluang untuk mengejar impian harus diberi kepada anak-anak kita dan bukan hanya kepada anak-anak para Menteri atau Perdana Menteri kini dan lampau.

PR menawarkan visi masyarakat majmuk yang bersatu dan madani serta menghormati kepelbagaian dan hak asasi. Kami percaya bahawa PR mempunyai idea yang lebih bernas, idealisme yang lebih kukuh, prinsip yang telah diuji masa dan dasar-dasar berjiwa rakyat untuk menjaminkan masa depan anak-anak kita.

Sekiranya diberikan peluang semula untuk terus memerintah Pulau Pinang, kami yakin, Pulau Pinang boleh menjadi No.1 di Malaysia sebagai negeri pintar dan bertaraf antarabangsa.

Demi Pulau Pinang yang lebih Bersih, Hijau, Sihat dan Selamat. Ini kalilah!

Lim Guan Eng

----Mandarin Version —-

槟州首席部长兼槟州民联主席林冠英于2013年4月5日在乔治市发表槟州议会解散声明:

让我们朝向真正的自由迈进,免于无知、贪污朋党、贫穷及恐惧。

昨天,我已经觐见槟州元首敦阿都拉曼阿巴斯,寻求御准,于2013年4月5日解散州议会。州元首也根据槟州宪法第19(2)条文赋予的权利,在今天解散州议会。

我们祈求这个圣洁的星期五能带来和平,让我们拥有一个和平的选举,不受仇恨及暴力干扰。我们也祈求一旦改朝换代,我国能在有秩序及和平的情况下移交政权。对于民联,我们答应并保证,我们如果再来届大选不获委托,我们也将顺利移交政权。

直从我们受委托管理槟州以来,我要感谢各界人士在上届大选给我们的信任表示感激。

五年前的308,槟州人民创造了政治海啸,让民联政权。自此,我们共同创造了许多成就,槟州经济也渐渐复苏,如今成为我国领先的州属。

槟州是我国最廉洁的州属,就连国际透明组织及国家总稽查司也认可我们公开招标、财政预算年年有余、债务缩减95%,从6亿3000万令吉减至3000万令吉。另一项成就就是将威省市政局从濒临破产的窘境解救出来,自2008年之前,威省市政局面对亏损2亿3000万令吉。同时,槟州资产自2008年过后从8亿令吉,增加了50%,至今天的12亿令吉。

上述成就来自能干、公信及透明的施政。其中的政策包括公开竞争招标、 阻止州领袖家族直接与政府做生意、要求州行政议员及首长公布财产,同时也公开合约让公众审核。

我们的能干、公信及透明施政成功让槟城在2010年及2011年在所获投资额破记录全马居冠。过去五年(2008-2012年),槟州破记录取得361亿令吉的投资额,超越2003-2007年间的187亿令吉投资额。

槟州现在是马来西亚最宜居的城市,也是全亚洲第八位宜居城市。 最近,我们也被选为全世界四大最佳退休城市。这些都是对槟州净绿、人民安康的认可。

民联相信,要与民合理共享财富,而非朋党。因此,我们把我们财政预算的盈余以现金形式派发给学校、个人如:乐龃人士、体障人士、单亲妈妈、新生儿、三轮车夫、大学及学生,我们自2008年已经派发了1亿5000万令吉。

槟州也创造历史,推介了2000万令吉的经济平等议程,成为马来西亚第一个扫除贫穷的州属。我们确保槟城每户家庭每月收入至少770令吉。任何家庭若月入低入770令吉,州政府将每月加额补足770令吉。

槟城也是第一个拨出5亿令吉基金兴建可负担房屋的州属。州政府自2008年起兴建了4000个可负担房屋单位,私人界承建9000个单位。州政府计划在未来兴建1万9172个单位,私人界将承建另外2万个单位。

我们已经尝试提升公共交通服务,并提供免费巴士。但是,公共交通事务为联邦政府管辖范围,我们计划每年支付1000万令吉,在高峰时段提供免费巴士,他们却拒绝了州政府的献议。

因此,我们别无选择,我们将推行价值63亿令吉的两岸三通一槟城计划,兴建三条高速公路,从丹绒武雅至直落巴巷、关仔角至敦林苍佑大道、亚依淡至敦林苍佑高速公路,以及连接关仔角及北海峇眼阿占的海底隧道。

我们不会让我们的孩子成为"塞车世代",你可以决定,民联是否有对策及勇气为孩子们的未来做好准备。

槟州也正在成为全马第一个绿州,我们先行推动了数项措施如"资源有价,天天减塑"无免费塑料袋运动,我们的再循环率也是全马最高,达24%。槟州也立志打造200公里长的脚车道,成为全马第一个脚车州。

在槟州,人民不再像从前那样害怕州政府。现在是州政府害怕人民。
我们提供给伊斯兰事务的拨款比 前朝多三倍,我们也成立非伊斯兰事务行政议员职。我们也是马来西亚艺术、文化及遗产中心,乔治市是联合国科教文组织承认的世界遗产城市,一年一度的乔治市节庆聚集了国内外的表演工作者、艺术工作者、写作及知识分子。

最后,州政府也努力强化人民的声音,我们在旧关仔角及北海成立全马第一个演说者角落。我们也通过资讯自由法、地方政府选举法令、立法阻止民选议员跳槽,加强民主。

在这里,我要向光大一带的居民道歉,因为几乎每个星期,他们都会被一小撮的土权组织及国阵支持者骚扰,他们滥用集会自由,以暴力及粗野的方式示威。让我们一起朝向真正的自由迈进,免于无知、贪污朋党、贫穷及恐惧。

在槟州,人民不再像从前那样害怕州政府。现在是州政府害怕人民。

我们相信,还有很多事可以做。如果你认为过去五年槟州已经取得良好的表现,那么我们肯定未来五年我们可以做得更好。槟州值得最好的。

让我们确定这场为槟州未来而战的选举,不会变成谁更会诽谤、谁更加仇恨或更会威胁的战场,而是理念、理想、原则及民本政策的竞技场。我们应该创造机会让我们的孩子追梦,而不只是前任或现任部任、首相的孩子们才可以拥有梦想。

民联的愿景是打造一个团结、和谐、尊重多元及人权的社会。 我们相信,民联的理念更真实、理想更坚定、原则更加经得起考验,我们的民本政府也更加能够保障孩子的未来。

如果人民再给我们一次机会继续执政槟州,我们相信,槟州能够成为全马第一,更加智能化及国际化。

槟州净绿、人民安康。

林冠英

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


MIMPI SENJA: TerHOT dari P041 <b>Kepala Batas</b> - "Kami Tolak Calon <b>...</b>

Posted: 10 Apr 2013 04:47 AM PDT


Mana tidaknya, walaupun kedua-duanya menyokong Umno namun darah dan maruah jadi pertaruhan.
Geng Melayu yang setia dengan pondok dan sekolah agama rupanya tidak sebulu dengan geng 'eee' yang dikatakan sedang melobi kerusi parlimen Kepala Batas yang disandang BEKAS perdana menteri, Abdullah Ahmad Badawi.
Kain rentang yang berbau perkauman ini berada di Kampung Pinang Tunggal yang merupakan sebuah pekan kecil yang terletak di tebing Sungai Muda, Kepala Batas.
Sebenarnya desas bin desus sudah lama kedengaran di kalangan penduduk setempat kerana Reezal bukanlah orang tempatan malah hanya sibuk di Kuala Lumpur atas urusan perniagaan dan hiburan.
Padahal masyarakat Kepala Batas yang megah dengan kepimpinan ulama semasa zaman datuk dan bapa Abdullah mahukan calon yang jika tidak setara pun sekurang-kurangnya ia mengekalkan kedudukan Kepala Batas sebagai satu daerah yang mengeluarkan banyak ulama besar dulu dan sekarang.
Hemat mereka, jika Reezal yang dicalonkan BEKAS perdana menteri, Najib Altantuya yang sedang dilanda sindrom GILA (Winnable candidate), bukan saja pondok dan institusinya terancam, malah yang bercambah pasti kelab hiburan dan snuker yang melalaikan umat Islam dari mengerjakan suruhan-Nya.
Malah beberapa maklum balas negatif diperolehi dari sumber dalaman Umno mengatakan mereka berada dalam keadaan serba salah sama ada mahu mengikut saranan bangang Najib Altantuya atau berdepan dengan protes senyap penduduk termasuk kemungkina sabotaj terhadap kempen mereka.
Sebab itulah beberapa rundingan diadakan yang mahu Abdullah dicalonkan sekali lagi namun hasil yang didapati negatif, Pak Lah berhasrat untuk berundur juga setelah menang kali pertama pada 1978 hingga parlimen dibubarkan Rabu lalu.
Sekiranya Reezal tetap dicalonkan dan PAS mewakili Pakatan Rakyat yang sudah pun diumumkan, Afnan Hamimi Taib Azamudden, seorang ahli perniagaan dan perunding motivasi bertembung, sudah pastilah peluang untuk anak muda ini menang dianggap cerah berdasarkan faktor sosial dan sentimen agama yang kuat di parlimen ini.
Adalah mustahil Abdullah tercalon semula memandangkan Najib Altantuya mahukan pemimpin muda dan 'berkelayakan' seperti Reezal mengisi kekosongan yang ditinggalkan Abdullah.
Umno bahagian kini dalam dilema, letakkan juga Reezal atau cari calon yang boleh menyaingi profil Afnan yang tidak asing bagi penduduk tempatan.
Jika Reezal tercalon juga, jangan lupa berlakon sikit pakai kopiah tu dan rajin-rajinlah dengar tazkirah kat masjid, lepas pilihanraya tak buat pun takpe, janji menang! (falsampah Umno).

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Tak Tunai Janji Adun DAP <b>Jelutong Di</b> Pukul Perempuan Tuan <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2013 05:39 PM PDT

Malang buat penduduk Georgetown,regim DAP lebih pentingkan poket kroni berbanding kesejahteraan rakyat. Guan Eng sanggup gadai tanah dan beri konsesi tol 30 tahun kepada kroni dalam masa yang sama berjanji untuk hapuskan tol jika menang PRU12 yang lalu.

Kelmarin banjir kilat di Georgetown,banyak kawasan yang terlibat dan salah satunya di Sungai Pinang. Pisau nak berkongsi satu cerita yang berlaku selepas banjir . Adun DAP Sungai Pinang Koid Teng Guan bersama Abang Nasir SU Pas Jelutong baru turun tunjuk muka almaklumlah dah dekat PRU13..521681_566241540076676_1436469984_n

Mereka melawat kawasan Jalan Madrasah Jelutong , 2 ekor pencacai haprak pakatan ini pergi menaiki motorsikal. Dengan harapan nak tunjuk prihatin kepada rakyat,sebaik tiba 2 ekor ini di sambut dengan maki hamun oleh penduduk.Perang mulut diantara Koid Teng Guan dengan Abg Zarus ,Pengerusi Badan Bertindak Jelutong Timur apabila Koid berjanji mahu selesaikan masaalah banjir.

Sedangkan kerajaan negeri sendiri yang meluluskan projek yang b yang diusahakan oleh Nova Mulia dikawasan berdekatan menjadi punca banjir walaupun sebelum ini dibantah beberapa kali.Berpuluh aduan dibuat namun regim kerajaan negeri DAP langsung tidak mengambil tindakan,apabila nak PRU 13 Adun DAP baru nak tunjuk muka.

Koid pertahankan kerajaan regim DAP sedangkan didepan mata mereka banjir pun belum surut menyebabkan perang mulut semakin panas,Zarus terus menghalau Koid agar keluar namun Koid dengan besar kepala tidak berganjak , Adun DAP ini dengan angkuh beranggapan ini kawasan dia maka dia tak perlu keluar.

"Fuck You" itulah kata kata Zarus beberapa kali dihadapan muka Koid sambil mencabar agar diri disaman di mahkamah kerana mengeluarkan perkataan tersebut. Ketika diatas motorsikal Adun DAP ini telah dipukul beberapa kali dengan mengunakan payung oleh penduduk seorang perempuan melayu tua.

Pisau sempat berbual dengan pembantu Koid,katanya gengster melayu yang pukul big bossnya katanya ini semua melayu banyak rasis, " I punya bos nak tolong,tapi ini melayu pukul i punya bos,tak bagus ini macam"

Bila dengar cerita pembantu Koid Teng Guan ,Pisau dah sedar inilah cara DAP burukkan orang melayu,puncanya mereka sendiri tidak berkhidmat dan tak tunai janji,apabila berhadapan dengan rakyat mereka cukup angkuh dan sombong. Kemudian tuduh dipukul dengan gengster melayu sedangkan hanya seorang perempuan melayu tua.

Pisau kata "dah masuk kawasan orang..tak hormat penduduk dah tu tak mengaku kesilapan..memang dapat habuan la"

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


PAPA GOMO: Papa Gomo Terkam Papa Homo <b>Di Permatang Pauh</b>

Posted: 08 Apr 2013 11:30 PM PDT

Assalammuakaikum dan selamat sejahtera kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya penduduk di Permatang Pauh Pulau Pinang.

Saya telah pun mengambil borang calon SPR bagi melayakkan diri saya bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada PRU13 ini melalui wakil saya Saudara Rafi Awang Kecik yang juga merupakan Presiden Nadi Rakyat Malaysia.

Saya mengumumkan untuk bertanding pada pilihanraya ini menentang Dato Sri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh bagi menunjukkan kepada Dato Sri Anwar Ibrahim yang saya benar benar serius untuk meminta beliau berundur secara terhormat dari arena politik negara.

Sebelum ini saya telah pun memberikan amaran agar beliau berundur bagi mengelakkan video-video aksi homoseks beliau dipaparkan kepada umum. Namun Dato Sri Anwar masih degil dan mahu mengheret pekara ini dengan lebih besar lagi.

Tun Dr Mahthir pernah memberikan Dato Sri Anwar Ibrahim nasihat untuk berundur secara terhormat sewaktu beliau menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Keewangan. Tun Dr Mahathir memberikan Dato Sri Anwar Ibrahim peluang untuk tidak diaibkan. Jadi saya juga telah melaksanakan apa yang idola saya Tun Mahathir  lakukan dengan memberikan Amaran dan nasihat untuk Dato Sri Anwar Ibrahim berundur secara terhormat sebelum diaibkan dengan lebih dasyat lagi.

Saya mahu bertanding kerana saya mahu menyatakan kebenaran sebagai satu bukti nyata yang saya bukanlah menfitnah. Saya tampil masuk gelanggang bagi menyampaikan perkhabaran kepada dunia saya mahu rakyat sedar betapa rendah dan jijik moral Dato Sri Anwar Ibrahim yang mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Didalam pilihanraya ini lah medan terbaik untuk saya mendedahkan segala galanya yang mana dibantu dengan rakan rakan seperjuangan yang lain seperti Dato Eskay, Dato Nallakarupan, Ezam Mohd Nor, Ng Lum Yong, Zahid Mat Arip, Yb Zulkifli Nordin, Anuar Shaari, Hamizun, dan ramai lagi bekas bekas orang kanan Anwar Ibrahim yang kenal bentuk tubuh Dato Sri Anwar Ibrahim.

Kalah sudah pasti buat saya tetapi saya akan pastikan pengundi Permatang Pauh kenal dengan lebih dekat siapa Dato Sri Anwar Ibrahim ini apatah lagi dengan bukti yang ada ditangan saya.

Nantikan saya pada hari penamaan calon di Permatang Pauh. Misi Selamatkan Negara akan dilaksanakan saya dengan dibantu seluruh jentera NGO Nadi Rakyat yang diketuai Presidennya Saudara Rafi Awang Kecik.


Apa yang pasti bukan niat nak menjadi Popular ataupun memecahkan undi Barisan Nasional. Apa yang Papa Gomo lakukan demi nak menyelamatkan Malaysia daripada mahluk pengkhianat Agama Bangsa dan Negara yang bernama Anwar Ibrahim.

Sokongan Papa Gomo tetap kepada Barisan Nasional, bertanding atas ticket bebas adalah kerana mahu mendedahkan segala gala yang ada tentang manusia jijik Anwar Ibrahim ini agar seluruh dunia mengetahuinya.

Diharapkan kepada rakyat Malaysia mengerti apa yang Papa Gomo lakukan, niat Papa Gomo adalah turun ke bawah dan mendedahkan siapa Anwar Ibrahim Bapak RASUAH paling dajal yang ada di Malaysia ini. Semoga rakyat bijak berfikir dalam pekara ini.

Psssttt.... Lawan tetap lawan.... Anwar Ibrahim dan keluarga siap sedia

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

Anwar Umum Kekal <b>Di Permatang Pauh</b>. | Ameno World

Posted: 05 Apr 2013 08:18 AM PDT

Adoi.

Hari tu dsai sendiri yang umumkan nak bertanding di perak. Alih2 tak jadi pulak. Ini sah2 kena troll dengan umno. Jenis tak tetap pendirian.

Actually kalau tak pasti jangan umum. Diam2 sudahla. Dah la penyokong2 pr bersemangat nak sambut dsai bertanding kat sini. Alih2 tak jadi plak. Aku yang bukan orang perak pun dah bersemangat habis. Bagi aku kedatangan DSAI ke perak merupakan satu keputusan bijak.

Kekal di permatang pauh well be loyal pun bukan keputusan bodoh cuma kalau kita nak luaskan pengaruh PR, DSAI kena tiru LKS keluar dari zon sendiri pergi ke tempat lain.

Aku percaya walau di mana DSAI bertanding, peluang untuk menang memang tinggi dengan mengambilkira sentimen arus politik sekarang,  DSAI pasti menang besar.

Apa pun kalau dah itu keputusan yang dibuat kita neh di luar parti hormat sudahla. Cuma kena tahan sikit la sebab cyberclown akan troll habis2an. Nak buat macam mana. Sendiri yang buka ruang.

Kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


Panggilan Serendah 7 sen dan 1800 FREE SMS. KLIK SINI.


NTRESD Penawar Resdung Anda, Insya-Allah berkesan !!!

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


Coastal Tower, <b>Tanjung Bungah</b> - IProperty

Posted: 10 Apr 2013 01:06 AM PDT

No. 9 & 11, Persiaran Tanjung Bungah 2, Tanjung Bungah, 11200, Penang

Condo Directory

Find out more about Coastal Tower in the Condo Directory.
View more Pictures, Reviews and Information here.


Description

Coastal Towers is a low-density freehold condominium located at Persiaran Tanjung Bungah 2, 11200 Penang, Malaysia. There are 2 blocks of 27 stories spanning 312 units. The units come in 3 layouts; Type A with a built up size of 806 sqft, Type B at 1,010 sqft and Type C at 1,210 sqft.

There are also several in-house facilities for residents like a swimming pool, Jacuzzi, sauna, gymnasium, barbeque area, community hall, playground and a landscaped garden.

Security is maintained throughout the condo around the clock.

There are several amenities in the area such as food outlets, Tanjung Bungah Wet Market, shopping malls like Island Plaza and Gurney Plaza, schools like SJKC, Pai Chai, SK Tanjung Bunga, SK Pendidikan Khas Persekutuan and Dalat International School.

There are also places of worship like mosques and temples.

Coastal Towers is serviced by a single road; Jalan Batu Ferringhi. Coastal Towers is also situated in a good area where owners have panoramic and unobstructed view of Penang Island's stretch of beaches and lush hills.

Property Details
  • QuikPro No:UP2078636
  • Property Type:Condominium
  • Built-Up:800 sq. ft.
  • Rental Price:RM 1,600
  • Bedrooms:2
  • Bathrooms:2
  • Unit type:Intermediate
  • Occupancy:Vacant
  • Furnishing:Fully Furnished
  • Posted Date:10/04/2013
  • Facilities:Covered Parking, Gymnasium, Playground, Swimming Pool, 24hr Security

Send An Enquiry Now
Send email to Agent

Submit

Note: By clicking on "Submit", you agree the policies for sending enquiries


SMS to Agent

Submit

Note: By clicking on "Submit", you agree the policies for sending enquiries



Similiar properties you might be interested in:

Here are some other properties that match the same criteria as the one you are looking at

Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Saleview more >>
Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Rentview more >>

Coastal Tower, <b>Tanjung Bungah</b> - IProperty

Posted: 10 Apr 2013 02:18 AM PDT

Condo Directory

Find out more about Coastal Tower in the Condo Directory.
View more Pictures, Reviews and Information here.


Description

Coastal Tower is located at Tanjung Bungah. Surrounding condo are Twin tower , Ratu Mutiara , Water Front

- 2room + 2bathroom
- 1car park
- High Floor
- Fully Renovated & Furnish

For Viewing
Wey - 012 422 3253

Alila Horizons Condominium, <b>Tanjung Bungah</b> - IProperty

Posted: 11 Jan 2013 04:11 AM PST


09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2013 11:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 12:59 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Inspirasi Emas - Rumah terbuka Public Gold

Posted: 16 Sep 2012 05:01 AM PDT

Pada 8 & 9 September yang lepas, Public Gold hampir di seluruh cawangan di Malaysia ada buat Rumah Terbuka khas untuk semua customer, dealer2 dan juga famili2/ kawan2. So saya ada sempat menjemput dealer2 saya dan rakan2 juga customer untuk hadir majlis tersebut.

Ada yang reply msg kata x boleh hadir, ada yang reply msg kata boleh hadir dan ada yang senyap terus pon ada. hehe so taktau la masih wujud ke x nombor phone diorg2 yg senyap tu :)

Untuk makluman, bagi di negeri Pulau Pinang, tak dibuat di Bukit Jambul, di Bishop pon tak juga..tapi kali ni di Public Safe, Relau, (berhadapan dengan PISA)

Public Gold Bukit Jambul berpindah tempat

Apa?? ada yang masih tak tau?? Public Gold di Bukit Jambul sebenarnya telah pindah ke Public Safe, Relau

So kalau ada yang pi kat bukit jambul tu mungkin terkejut la tengok Public Gold dah tutup sebab berpindah tempat bukan sebab 'bankrap' hehe

Apa yang menariknya, lepas ni seminar tidak lagi dibuat kat Bishop, sebab ramai kata kat bishop tu agak jauh sikit..so kalini semua seminar akan dibuat di Public Safe tingkat 3. Pernah tengok tak camna rupa Public Safe ni?

Public Safe

Untuk maklumat lanjut tentang Public Safe ni sebenarnya anda smua boleh cek kat website  Public Safe http://www.publicsafe.com.my

Saya sendiri pon dah tempah peti simpanan kat sini, ada yang tanya saya, boleh tak nak simpan emas company lain? nak simpan silver boleh tak? sebenarnya, nak simpan apa pon boleh. tak kisah pon.. janji bukan bahan terlarang.

So saya harap lepas ni takda la orang takut2 nak simpan emas ok :) sebab apa?? sebab dah ada peti simpanan khas untuk anda sewa. Murah je.. maklumat lanjut boleh cek kat web saya bagi tadi ok

Rumah Terbuka

Buat julung kalinya, Public Gold buat rumah terbuka khas untuk kita semua pada 8&9 September yang lepas.

Alhamdulillah ramai juga yang datang ke majlis tersebut. Makan free je..rugi sapa tak mai..hehe

Tapi saya betul2 respek la diorg ni sanggup datang walaupun hujan lebat sangat hari tu.

ni ha muka2 dealer, customer dan kawan2 saya yang datang pada hari tu.

Dealer-dealer, customer dan rakan2 yang hadir, yang dukung anak tu la orang yang kenalkan saya dengan dunia emas. Tq :)

Pasangan suami isteri yang bersemangat kental..penuh dengan idea diorg ni.. :)

Sempat bergambar dengan Dato' Louis Ng, founder emas Public Gold. Cayala Dato' sporting gila.. :) en Syukor jutawanemas pon turut hadir majlis memeriahkan majlis tersebut. tapi kan tak sangka pulak ada reporter yang turut hadir pada masa tu. taktau pon kata dia tu reporter hehe..

kira ok la kan, pi makan FREE ja, tapi boleh masuk paper..tapi taktau la paper ni cerita pasai apa kan..hahaha

Dealer Kawin

Saya juga nak ucapkan tahniah kat Dealer saya ni, en Ismail Hakimi, yang berkahwin hari ni 16 September 2012. Tahniah sekali lagi dan semoga bahgia hingga ke akhir hayat :)

sama cantik sama padan :) Congrats!!

Dealer Baru

Ok la, sebenarnya saya nak update sikit, Dealer terbaru inspirasi emas, orang MELAKA

jom kita berkenalan dengan Dealer baru ni.

Nama : Azahar Nordin

Status : Dealer (PG026600)

No Tel : 016-3121685 / 017-6791685 / 019-6606022

Kawasan : Seluruh Melaka / Tampin

email : tadbiremas@gmail.com

Jadi kepada mereka yang nak beli emas di negeri Melaka atau Tampin, boleh la contact si abg hensem kita ni En Azahar. InsyaAllah dia sedia bantu anda smua :)

Sekian saja dulu, Assalamualaikum..

Amir Firdaus Bin Abdul Aziz

Master Dealer (PG000330)

012-5853035

inspirasiemas@gmail.com

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 01:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 01:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 01:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 01:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mantan Pengerusi PGMPPS/KGMMB Pulau Pinang Menerima PJB

Posted: 21 Sep 2012 06:04 PM PDT

Tn. Hj. Abdul Waris Darus dilahirkan di Balik Pulau, Pulau Pinang pada 20 September 1945. Kini beliau berusia 66 tahun dan menetap di Bagan Ajam, Butterworth, Pulau Pinang. Beliau berkahwin dengan Asma Binti Omar yang juga merupakan pendidik dan mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.
Beliau memulakan zaman persekolahan pada tahun 1952. Sekolah pertama beliau ialah Sek Melayu Titi Teras, Balik Pulau hingga tahun 1954. Kemudian beliau ke Sek. Men. St. George Balik Pulau pada tahun 1955 hingga 1962. Beliau mendapat latihan guru di Maktab Latihan Guru Pulau Pinang pada tahun 1963 hingga 1965. Kemudian melanjutkan pelajaran di USM Pulau Pinang pada 1979 hingga 1983.
Abdul Waris Darus memulakan perkhidmatan sebagai guru pada 1 Januari 1966. Beliau seorang yang banyak memperoleh pengalaman mengajar. Beliau banyak mencurahkan bakti demi membantu mendidik anak bangsa untuk menjadi warga yang berilmu dan beramal. Antara sekolah yang pernah beliau berkhidmat ialah:
v  1966 – 1967:  SK Temoyong, Langkawi (Guru Penolong).
v  1968: SK Bayas, Langkawi.
v  1969 – 1977: SK Pendang, Kedah.
v  1978 – 1979 SK Permatang Janggus, Pulau Pinang.
v  Pada Tahun 1979 – 1983 melanjutkan Pelaran Ke USM.
v  1984 – 1992: SMK Dato' Onn, Seberang Perai Tengah.
v  1993 – 1994:  SMK Permatang Rawa, S. Perai ( Guru Penolong Kanan).
v  1994 – 2000: SMK Dato' Onn, S. Perai (Guru Penolong Kanan).
Sepanjang perkhidmatan beliau banyak menganjurkan program, mencurahkan idea dan membuat transformasi. Antara yang dapat disumbangkan oleh beliau ialah :
v  1977 – 2000: Program Mentor Mantee
Program ini membolehkan pelajar diberi perhatian yang lebih dengan mengadakan seorang guru diberi lima orang pelajar. Mereka akan dipantau dan diberi perhatian yang lebih.
v  1995 – 2000: beliau memperkenalkan Kadet Bomba, Silat Lincah di sekolahnya.
v  1995 – 2000: membangunkan program sekolah dalam taman di sekolahnya.
Dalam program ini pelbagai usaha telah digembling untuk menjadikan impian satu realiti antaranya menggadakan anjung ilmu, mini muzium sekolah, pondok ilmu, menjadikan kebersihan satu amalan gaya hidup yang sihat. Turut diwujudkan ialah perpustakaan mini. Semua ini dilakukan bagi menarik minat membaca dalam kalangan pelajar.
v  1994 – 2000: menganjurkan majlis perkembangan staf untuk mewujudkan kerjasama di kalangan staf dan percambahan ilmu.
Pentadbiran sekolah (1994 – 2000)
v  Pengurusan kewangan yang baik dan cekap.
v  Pengurusan bilik darjah yang sistematik dan teratur.
Beliau memperoleh kejayaan yang bermakna antaranya ialah program komputer yang dicetuskan beliau menjadi Johan Peringkat Negeri  tahun 1998 yang dikenali program MATA (Rekacipta).  Pada tahun 1999 pula, program tersebut berjaya mendapat tempat ke-3 antara sekolah-sekolah Malaysia.
Beliau juga gigih memulihkan penagihan dadah dalam kalangan pelajar dan masyarakat. Program Pemulihan yang diperkenalkannya pada tahun 1988–1990 berjaya membantu mengenalpasti penagih dan menghantar mereka ke Pusat Serenti untuk dipulihkan.
Antara aktiviti lain yang beliau terlibat adalah :
v  1991  - 1994: Pengerusi JKKK Daerah Seberang Perai.
v  1997 – 2003: Pengerusi Qariyah.
v  1998 – 2000: Timbalan Pengerusi SK Agama Rakyat (KAFA).
v  1998 – 2000:  Penasihat Belia Daerah Seberang Perai.
Beliau juga terlibat dalam urusan masjid Jabatan Agama Islam seperti pengurusan jenazah, mengambil tugasan pegawai masjid, urusan hal ehwal perkahwinan anak qariyah serta terlibat dalam urusan latihan bakal imam. Sekolah agama yang diwujudkan adalah untuk memastikan anak-anak qariyah kampung beliau mendapat pendidikan  agama  dan Kelas Fardu Ain.
Sebagai Pengerusi Sekolah Agama Rakyat (Darul Hikmah) Pulau Pinang yang dilantik pada tahun 2000 hingga kini, beliau terlibat dengan pelbagai aktiviti. Beliau menganjurkan pertandingan hafazan di surau dan masjid. Di samping itu beliau turut mewakili sekolah agama tersebut menandatangani MOU dengan  Sekolah Agama di Pattani, Selatan  Thailand. Di dalam MOU tersebut terdapat program pertukaran guru dan murid serta meluaskan penggunaan Bahasa Melayu dalam kalangan Pelajar Thailand.
Abdul Waris Darus bertanggungjawab menyatukan semua daerah menjadi satu pertubuhan bersifat negeri bagi memudahkan urusan dalam pentadbiran Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai. Ini bukan sahaja memudahkan proses pentadbiran tetapi juga dapat mempermudahkan lagi urusan pembayaran yuran oleh ahli yang bersara. Mewujudkan kerjasama  KGMMB Pusat dan cawangan Negeri untuk urusan yuran dan kebajikan. Mencadangkan satu bangunan baru diwujudkan di Seberang Perai (bangunan sekarang di Taman Koperasi Guru Tanah Liat Bukit Mertajam – 2010). Kegiatan luar yang disertai oleh beliau adalah:
v  1985 – 1988: Pengerusi KGMMB Pulau Pinang
v  1998 – 1995: AJK Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai  (PGMPPS).
v  1998 – 1995: AJK  KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  1996 – 2000: Pengerusi KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  2008 – 2012: AJK Persatuan Guru PESARA.
Abdul Waris Darus menamatkan perkhidmatan pada 20 September 2000 sebagai kakitangan kerajaan. Namun, meneruskan  mengajar sebagai tutor di Open University Cawangan Pulau Pinang dari tahun 2000 hingga 2004. Atas usaha gigihkepada negeri dan masyarakat beliau menerima beberapa anugerah iaitu:
v  2001 – Pingat Jasa Masyarakat (PJM)
v  1993 – Pergerakan gaji melintang
2011 – Tokoh Kepimpinan PGMPPS

CeLoteh CikEyra: Taiping & R&R <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 16 Sep 2012 12:00 AM PDT

Selamat Hari Malaysia semua,hehe..yee saya tahu hari Malaysia dah lepas,tapi saya tak 
peduli jugak,dah lepas ke belum,apa yang penting keamanan negara Malaysia perlu 
diperilihara & dijaga sentiasa, sape lagi yang nak jaga keamanan negara kita,kalau bukan 
anak bangsanya sendiri.Ayuhhh sama-sama kita menjaganya..Wahh patriotik sangat kau 
kan..muehehehe. Okayah la straight to the point,sebenarnya nak cerita-ceriti nih...
Hari Malaysia jatuh pada 16/9/2012 ( Sunday ) sebenarnya kite ade pergi janjanjalan 
itik,jalan ayam,di mana lubang kancil seribu lima ratus,tinggal dalam mulut meeeeraah...
Ok tipu jee..kite ada pergi jalan-jalan dekat Taiping,Perak. A'ahh tempat yang femes dengan Zoo 
Taiping, Muzium & Taman Tasik.

Muzium Taiping sumber pakcik google
Taman Tasik Taiping sumber pakcik google
Selain dari tempat-tempat di atas,dekat sini jugak ada Taiping Sentral
Taiping Sentral berjiran dengan Tesco, kalau taksilap,dekat Taiping Sentral ini lah satu-
satunya yang ada panggung wayang di Taiping nih.Maaf jika saya silap.
Taiping Sentral ni sama je dengan Shopping complex yang lain, tapi disebabkan tak
 pernah lagi jejak kaki di sini keterujaan tehadap Beliau sangat memuncak tingginya.hehe
Lunch time,kiteorang decide makan dekat foodcourt Tesco, sebab cik abg tu nak makan
 nasi,so kena makan dekat foodcourt Tesco lah, dekat Taiping Sentral setelah ditinjau-
tinjau tak terdapat foodcourt pun, yang ada semua makan fastfood . Perut melayulah 
katakan tak jumpa nasi 1 hari boleh migrain gamaknya ayat sindir utk cik abg
 Tomyam Calypot,ini memang my fevert. Sedap
Harga makan di sini agak murah jika dibanding dengan harga foodcourt di tempat lain,dan 
menjadi tanda tanya kepada kami hingga sekarang,dekat sini takde tax ke? 
Masa jalan-jalan dekat Taiping Sentral,terjumpa kedai jual Pan keki Doraeyaki disebabkan
 pengaruh Doremon yang melampau-lampau aku memberontak meminta dia 
belikan ini. Nahh perasa peanut 1,cokelat 1 & stawberi 1.hehehe. Bila dah 
terhegeh-hegeh nanak,begitu jugaklah terhegeh-hegeh nak habiskan,last-last sumbat 
kedalam perut dia jugak,bagus tak membazir. Doraeyaki ni taklah segemuk Doraeyaki 
Doremon tu,tapi rasanya boleh tahan jugak,nice
Gambar suka-suki,tiada motif
lepas makan-makan Doraeyaki, sambil cuci-cuci mata tengok orang naik Itik,dah snap 
gambar 10-20 keping,tibalah masa kami beredar, aktiviti seterusnyaa menuju ke gerai 
 Gerai yang terletak dekat tepi jalan, satu hala dengan perjalanan balik kami. Sasaran pada petang ini ialah gerai menjual Yong Tau fu..
 dah alang-alang pakcik sebelah jual sate,oder jugak lah 10cucuk sate ayam,tak sampai hati pulak takoder,hewhew
Yong Tau fu..Main ambil je,bila dah hidang macam ni,banyaklah pulak,huhu.Sekali lagi perutnya menjadi mangsa...
Perut pun dah kenyang dan maju kedepan,ingat nak terus balik, tapi tercetus pulak niat
 nak bawa family dia pergi jalan-jalan kat tepi pantai, secara rela paksa,aku diheret 
bersama-sama. Singah di rumah dia untuk mengambil mak,abah & adik-adiknya,sebelum 
tu,aku dah inform dah dekat myfamily. So myfamily izinkan, itu pun sebab family dia ada 
sama, kalau tak jangan haraplah, malam-malam nak bawa anak dara orang pergi pantai 
,nak kena sekeh lah tue.Daripada Taiping,Perak terbang ke R&R Bagan ajam, tak sangka R&R ditepi pantai itu menjadi pilihan orang ramai untuk beristerehat.
sory gambar blurr, just nak beritahu dekat sini ada Beach Night Market..Gerai yang dibuka takbanyak sangat,tapi meriah lah jugak.
 Bersama adik perempuannya,
sorang ni je adik perempuan dia,adik beradik yang lain semua lelaki
 bakal adik & ibu ku..mueheheh..gediks
Hari pun dah jauh malam, jomlah kita balik

★Thankiss sebab bace★

Rakyat Pulau Pinang Bantah Terowong Bawah Laut ‹ Kamaluddin&#39;s <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 07:40 PM PDT


Posted by Kamaluddin @ 阿列克斯 on 20 Mar 2013 / 0 Comment

guanengMenurut Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai pada akhir Januari 2013 yang lepas, projek pembinaan Jambatan Kedua Pulau PinangJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » telah mencapai kemajuan 90.15% dan dijangkakan siap sepenuhnya seawal September 2013 atau selewat-lewatnya dua bulan kemudian.

Apabila siapnya projek itu kelak, sebahagian besar masalah kesesakan lalu lintas di Jambatan Pulau Pinang yang sedia ada dapat dikurangkan sekaligus memberi keselesaan kepada para pengguna untuk berulang alik dari pulau ke Seberang Perai.

Pengumuman tersebut nyata melegakan ramai pihak dan sudah tentunya mereka tidak lupa untuk berterima kasih kepada Kerajaan Pusat kerana tetap meneruskan projek itu sekalipun Kerajaan Negeri dikuasai oleh DAPJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … ».

Bagaimana pun tak sampai dua bulan kemudiannya, tiba-tiba sahaja Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan EngJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » mengumumkan kesediaan Kerajaan Negeri sudah bersedia untuk membina terowong bawah laut menghubungkan Gurner Drive di bahagian pulau dengan Bagan Ajam di sebelah tanah besar.

Selama dua tahun semenjak April 2011 Lim Guan Eng senyap tanpa berita selepas pengumuman awalnya dulu, sekarang bila sahaja dekat nak PRU 13 tergesa-gesa mengumumkan projek tersebut digerakkan segera.

Nampak sangat DAP sedang bermain opera Cina untuk mengekang mood gembira khalayak ramai yang tika ini agak tidak sabar menantikan siapnya Jambatan Kedua Pulau Pinang. Adakah sandiwara ini berjaya menarik perhatian rakyat dan mengalih tumpuan umum kepada jasa Kerajaan Pusat?

Tentu sahaja tidak, kerana semasa dialog Kerajaan DAP Pulau Pinang bersama rakyat negeri itu pada 10 Mac lepas, rata-rata peserta yang hadir tidak yakin dengan kesungguhan Kerajaan Negeri yang di lihat hanya mengambil kesempatan untuk mengabui mata umum tatkala menjelang PRU 13.

Lagi pun ramai yang mempersoalkan pembinaan terowong bawah laut itu yang bukan sahaja tidak efektif dan merupakan satu pembaziran kerana buat masa sekarang sudah memadai negeri itu mempunyai dua jambatan termasuk yang sedang disiapkan sekarang.

Tambahan pula kos anggaran RM6.3 bilion untuk projek sedemikian jika dilaburkan untuk naik taraf jalan-jalan sedia ada di samping menambah baik kemudahan pengangkutan awam jauh lebih berbaloi untuk jangka masa pendek dan panjang.

Jambatan kedua belum pun siap untuk digunakan sudah bermimpi mahu membina terowong bawah laut, besar melampau angan-angannya tapi tak kena dengan masanya. Sepatutnya guna dulu jambatan kedua dan lihat keberkesanannya, bila wujud keperluan barulah bina jambatan ketiga atau pun terowong.

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved