Selasa, 23 April 2013

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Ucapan pembubaran Dewan Undangan <b>Negeri Pulau Pinang</b> oleh <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 08:18 PM PDT

Marilah Kita Menuju Ke Atas Kebebasan Yang Sebenarnya Iaitu Kebebasan Daripada Kejahilan, Kebebasan Daripada Rasuah Dan Kronsima, Kebebasan Daripada Kemiskinan Dan Kebebasan Daripada Ketakutan.

Semalam, saya telah menghadap Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri untuk memohon perkenan supaya Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang ke-12 dibubarkan pada hari ini, Jumaat 5 April 2013. Selaras dengan Perkara 19(2) Perlembagaan Negeri Pulau Pinang, TYT Yang Dipertua Negeri telah pun memperkenankan bagi DUN dibubarkan berkuatkuasa hari ini.

Memang tepat Jumaat sebagai penghulu kepada segala hari dipilih dan kami berdoa bahawa ia akan membawa rahmat kepada semua serta berkati proses pilihanraya umum dapat dijalankan secara aman tanpa diganggu oleh kebencian dan keganasan. Kita juga berdoa bahawa sekiranya berlaku perubahan, pemindahan kuasa akan berjalan secara teratur dan tenteram. Bagi pihak PR, kami berjanji dan menjamin akan menyerahkan kuasa di Pulau Pinang dengan lancar sekiranya tidak berjaya dalam pilihanraya besar yang akan datang.

Setelah diberi penghormatan untuk memikul amanah pentadbiran negeri ini selama 5 tahun, saya bagi pihak kerajaan negeri Pakatan Rakyat ingin menyampaikan ucapan setinggi-tinggi terima kasih atas kepercayaan anda semua pada Pilihan Raya Umum yang lepas.

Lima tahun yang lepas pada 8 Mac 2008, rakyat Pulau Pinang telah mencetuskan tsunami politik yang membawa perubahan kuasa kepada PR. Sejak itu, banyak yang telah kita capai bersama. Pulau Pinang sudah pun pulih daripada kemerosotan yang berlarutan dan kini kembali sebagai negeri peneraju di negara kita.

Kerajaan Pulau Pinang adalah yang paling bersih di Malaysia, berikutan pengiktirafan oleh Transparency International serta Laporan Ketua Audit Negara yang telah memuji sistem tender terbuka, lebihan belanjawan tahunan serta pengurangan hutang 95% daripada RM630 juta kepada RM30 juta. Salah satu lagi pencapaian cemerlang adalah kejayaan dalam menyelamatkan Majlis Perbandaran Seberang Perai yang telah hampir bankrap setelah ketirisan sebanyak RM230 juta sebelum tahun 2008. Pada masa yang sama, kami juga telah berjaya meningkatkan aset negeri sebanyak 50% daripada RM800 juta pada tahun 2008 kepada RM1.2 bilion sekarang.

Kejayaan ini adalah hasil tadbir urus yang berasaskan prinsip CAT iaitu Cekap, Akauntabiliti dan Telus. Antara dasar-dasar yang telah diperkenalkan adalah sistem tender terbuka kompetitif, menghalang ahli keluarga pemimpin negeri daripada berurus niaga dengan kerajaan negeri, pengisytiharan harta secara terbuka oleh barisan EXCO serta Ketua Menteri dan juga pendedahan kontrak kerajaan untuk penelitian umum.

CAT telah membolehkan Pulau Pinang untuk berjaya menarik jumlah pelaburan yang paling besar di Malaysia untuk kali pertama dalam sejarah – bukan sekali tetapi dua kali pada tahun 2010 dan juga 2011. Sepanjang tempoh lima tahun yang lepas iaitu dari tahun 2008-2012, Pulau Pinang telah mencatat pelaburan berjumlah RM36.1 bilion iaitu 100% lebih baik daripada pelaburan sebanyak RM18.7 bilion dalam tempoh lima tahun sebelum itu iaitu dari tahun 2003-2007.

Pulau Pinang kini merupakan negeri paling sesuai didiami di Malaysia dan yang ke-lapan paling sesuai didiami di Asia. Baru-baru ini, Pulau Pinang juga telah terpilih sebagai lokasi ke-empat paling baik di dunia untuk persaraan. Pengiktirafan ini adalah bukti bahawa Pulau Pinang sudah menjadi Bersih, Hijau, Sihat dan Selamat.

PR percaya bahawa kekayaan harus dikongsi secara saksama dengan rakyat dan bukan dengan kroni. Untuk sebab itu, kami telah mengagihkan lebihan belanjawan tahunan yang dicapai dalam bentuk bantuan tunai kepada sekolah-sekolah dan juga individu seperti warga emas, OKU, ibu tunggal, bayi baru lahir, penarik beca, pelajar universiti serta pelajar sekolah. Semua program ini telah menelan belanja sebanyak RM150 juta sejak tahun 2008.

Pulau Pinang berjaya mencatat sejarah dengan pelancaran Agenda Ekonomi Saksama yang berjumlah RM20 juta untuk menjadi negeri pertama di Malaysia untuk menghapuskan kemiskinan dengan memastikan bahawa setiap isi rumah di Pulau Pinang mempunyai pendapatan minima RM770 sebulan. Mana-mana keluarga yang mempunyai pendapatan kurang daripada RM770 sebulan akan "ditambah nilai" oleh kerajaan negeri sehingga mereka mempunyai RM770.

Pulau Pinang juga merupakan negeri pertama untuk memperuntukkan RM500 juta untuk tujuan pembinaan perumahan mampu milik. Kerajaan negeri telah pun membina hampir 4,000 unit sejak tahun 2008 sementara sektor swasta telah menyumbang sebanyak 9,000 unit lagi. Untuk masa depan, kerajaan negeri bercadang untuk membina 19,172 unit dengan tambahan 20,000 unit daripada sektor swasta.

Kami telah cuba untuk mengusahakan sistem pengangkutan awam yang berkesan dengan penawaran perkhidmatan bas percuma. Walau bagaimanapun, pihak kerajaan persekutuan yang bertanggungjawab dalam hal ehwal pengangkutan awam telah menolak tawaran kerajaan negeri untuk membayar RM10 juta setahun untuk perkhidmatan bas percuma di seluruh negeri pada waktu puncak.

Maka, kami tidak mempunyai pilihan melainkan tetapi terdesak untuk melaksanakan projek RM6.3 bilion untuk meleraikan trafik melalui tiga lebuhraya daripada Tanjung Bunga ke Teluk Bahang; Persiaran Gurney ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu; Air Hitam ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu serta terowong bawah dasar laut yang akan menghubungkan Persiaran Gurney ke Bagan Ajam, Butterworth.

Kami tidak akan membiarkan anak-anak muda Pulau Pinang untuk membesar sebagai generasi kesesakan trafik. Anda boleh menentukan sama ada PR mempunyai dasar dan keberanian untuk menyediakan masa depan yang cerah untuk anak-anak kita.

Pulau Pinang kini dalam proses menjadi negeri hijau pertama di Malaysia dengan inisiatif-inisiatif hijau, seperti menjadi satu-satunya negeri yang mengamalkan kempen "Tiada Beg Plastik Percuma" serta mencapai kadar kitar semula yang paling tinggi di Malaysia iaitu 24%. Pulau Pinang juga ingin menjadi negeri basikal pertama di Malaysia dengan laluan basikal 200 kilometer.

Di Pulau Pinang, rakyat tidak lagi takut sama kerajaan negeri macam dulu. Sekarang kerajaan negeri yang takut sama rakyat.
Kami telah memartabatkan Islam dengan meningkatkan peruntukan untuk hal ehwal agama Islam hampir tiga kali ganda serta menubuhkan portfolio EXCO untuk hal ehwal agama bukan Islam. Pulau Pinang juga kini menjadi ibu kota kesenian, kebudayaan dan warisan di Malaysia dengan Bandar Warisan Dunia UNESCO George Town yang bertaraf antarabangsa serta sambutan tahunan Festival George Town yang berjaya mengumpulkan para penghibur, artis, penulis serta cendekia dari dalam dan luar negeri.

Akhir sekali, kerajaan negeri juga telah berusaha untuk memperkasakan suara rakyat melalui penubuhan Sudut Pidato yang pertama di Malaysia di Padang Kota Lama serta di Butterworth. Tambahan pula, kami juga telah mengukuhkan demokrasi dengan meluluskan Enakmen Kebebasan Maklumat, Enakmen Pilihan Raya Kerajaan Tempatan serta meminda Perlembagaan Negeri untuk melarang wakil rakyat melompat parti.

Di sini saya perlu meminta maaf kepada semua penduduk di sekitar Komtar kerana hampir setiap minggu diganggu oleh kumpulan kecil daripada Perkasa dan penyokong BN yang menyalahgunakan kebebasan berhimpun dengan membuat demonstrasi secara ganas dan biadab. Marilah kita menuju ke atas kebebasan yang sebenarnya iaitu kebebasan daripada kejahilan, kebebasan daripada rasuah dan kronsima, kebebasan daripada kemiskinan dan kebebasan daripada ketakutan.

Di Pulau Pinang, rakyat tidak lagi takut sama kerajaan negeri macam dulu. Sekarang kerajaan negeri yang takut sama rakyat.

Kami percaya bahawa banyak lagi yang boleh dicapai. Jika anda dapat rasakan dalam lima tahun ini bahawa Pulau Pinang telah mencatat prestasi yang baik, maka pastinya lima tahun yang akan datang akan menjadi lebih baik. Sesungguhnya Pulau Pinang layak menerima yang terbaik!

Marilah kita pastikan bahawa persaingan untuk masa depan Pulau Pinang ini tidak akan menjadi pertarungan antara siapa yang lebih pandai memfitnah, membenci atau mengugut, tetapi menjadi pertarungan yang mulia antara idea, ideal, prinsip dan dasar-dasar berjiwa rakyat. Peluang untuk mengejar impian harus diberi kepada anak-anak kita dan bukan hanya kepada anak-anak para Menteri atau Perdana Menteri kini dan lampau.

PR menawarkan visi masyarakat majmuk yang bersatu dan madani serta menghormati kepelbagaian dan hak asasi. Kami percaya bahawa PR mempunyai idea yang lebih bernas, idealisme yang lebih kukuh, prinsip yang telah diuji masa dan dasar-dasar berjiwa rakyat untuk menjaminkan masa depan anak-anak kita.

Sekiranya diberikan peluang semula untuk terus memerintah Pulau Pinang, kami yakin, Pulau Pinang boleh menjadi No.1 di Malaysia sebagai negeri pintar dan bertaraf antarabangsa.

Demi Pulau Pinang yang lebih Bersih, Hijau, Sihat dan Selamat. Ini kalilah!

Lim Guan Eng

----Mandarin Version —-

槟州首席部长兼槟州民联主席林冠英于2013年4月5日在乔治市发表槟州议会解散声明:

让我们朝向真正的自由迈进,免于无知、贪污朋党、贫穷及恐惧。

昨天,我已经觐见槟州元首敦阿都拉曼阿巴斯,寻求御准,于2013年4月5日解散州议会。州元首也根据槟州宪法第19(2)条文赋予的权利,在今天解散州议会。

我们祈求这个圣洁的星期五能带来和平,让我们拥有一个和平的选举,不受仇恨及暴力干扰。我们也祈求一旦改朝换代,我国能在有秩序及和平的情况下移交政权。对于民联,我们答应并保证,我们如果再来届大选不获委托,我们也将顺利移交政权。

直从我们受委托管理槟州以来,我要感谢各界人士在上届大选给我们的信任表示感激。

五年前的308,槟州人民创造了政治海啸,让民联政权。自此,我们共同创造了许多成就,槟州经济也渐渐复苏,如今成为我国领先的州属。

槟州是我国最廉洁的州属,就连国际透明组织及国家总稽查司也认可我们公开招标、财政预算年年有余、债务缩减95%,从6亿3000万令吉减至3000万令吉。另一项成就就是将威省市政局从濒临破产的窘境解救出来,自2008年之前,威省市政局面对亏损2亿3000万令吉。同时,槟州资产自2008年过后从8亿令吉,增加了50%,至今天的12亿令吉。

上述成就来自能干、公信及透明的施政。其中的政策包括公开竞争招标、 阻止州领袖家族直接与政府做生意、要求州行政议员及首长公布财产,同时也公开合约让公众审核。

我们的能干、公信及透明施政成功让槟城在2010年及2011年在所获投资额破记录全马居冠。过去五年(2008-2012年),槟州破记录取得361亿令吉的投资额,超越2003-2007年间的187亿令吉投资额。

槟州现在是马来西亚最宜居的城市,也是全亚洲第八位宜居城市。 最近,我们也被选为全世界四大最佳退休城市。这些都是对槟州净绿、人民安康的认可。

民联相信,要与民合理共享财富,而非朋党。因此,我们把我们财政预算的盈余以现金形式派发给学校、个人如:乐龃人士、体障人士、单亲妈妈、新生儿、三轮车夫、大学及学生,我们自2008年已经派发了1亿5000万令吉。

槟州也创造历史,推介了2000万令吉的经济平等议程,成为马来西亚第一个扫除贫穷的州属。我们确保槟城每户家庭每月收入至少770令吉。任何家庭若月入低入770令吉,州政府将每月加额补足770令吉。

槟城也是第一个拨出5亿令吉基金兴建可负担房屋的州属。州政府自2008年起兴建了4000个可负担房屋单位,私人界承建9000个单位。州政府计划在未来兴建1万9172个单位,私人界将承建另外2万个单位。

我们已经尝试提升公共交通服务,并提供免费巴士。但是,公共交通事务为联邦政府管辖范围,我们计划每年支付1000万令吉,在高峰时段提供免费巴士,他们却拒绝了州政府的献议。

因此,我们别无选择,我们将推行价值63亿令吉的两岸三通一槟城计划,兴建三条高速公路,从丹绒武雅至直落巴巷、关仔角至敦林苍佑大道、亚依淡至敦林苍佑高速公路,以及连接关仔角及北海峇眼阿占的海底隧道。

我们不会让我们的孩子成为"塞车世代",你可以决定,民联是否有对策及勇气为孩子们的未来做好准备。

槟州也正在成为全马第一个绿州,我们先行推动了数项措施如"资源有价,天天减塑"无免费塑料袋运动,我们的再循环率也是全马最高,达24%。槟州也立志打造200公里长的脚车道,成为全马第一个脚车州。

在槟州,人民不再像从前那样害怕州政府。现在是州政府害怕人民。
我们提供给伊斯兰事务的拨款比 前朝多三倍,我们也成立非伊斯兰事务行政议员职。我们也是马来西亚艺术、文化及遗产中心,乔治市是联合国科教文组织承认的世界遗产城市,一年一度的乔治市节庆聚集了国内外的表演工作者、艺术工作者、写作及知识分子。

最后,州政府也努力强化人民的声音,我们在旧关仔角及北海成立全马第一个演说者角落。我们也通过资讯自由法、地方政府选举法令、立法阻止民选议员跳槽,加强民主。

在这里,我要向光大一带的居民道歉,因为几乎每个星期,他们都会被一小撮的土权组织及国阵支持者骚扰,他们滥用集会自由,以暴力及粗野的方式示威。让我们一起朝向真正的自由迈进,免于无知、贪污朋党、贫穷及恐惧。

在槟州,人民不再像从前那样害怕州政府。现在是州政府害怕人民。

我们相信,还有很多事可以做。如果你认为过去五年槟州已经取得良好的表现,那么我们肯定未来五年我们可以做得更好。槟州值得最好的。

让我们确定这场为槟州未来而战的选举,不会变成谁更会诽谤、谁更加仇恨或更会威胁的战场,而是理念、理想、原则及民本政策的竞技场。我们应该创造机会让我们的孩子追梦,而不只是前任或现任部任、首相的孩子们才可以拥有梦想。

民联的愿景是打造一个团结、和谐、尊重多元及人权的社会。 我们相信,民联的理念更真实、理想更坚定、原则更加经得起考验,我们的民本政府也更加能够保障孩子的未来。

如果人民再给我们一次机会继续执政槟州,我们相信,槟州能够成为全马第一,更加智能化及国际化。

槟州净绿、人民安康。

林冠英

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Papa Gomo Tarik Diri Dari Bertanding <b>Di Permatang Pauh</b>. | Ameno <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 08:50 AM PDT

Cam gampang.

Cakap belit2. Mula2 nak bertanding. Siap cabar blogger pr suruh lawan najib kat pekan. Then siap minta derma. Konon untuk lawan dsai di permatang pauh. Last2 batal. Apa pun takde. Dah tu pulangkan la balik seme duit2 derma tu.

Mesti tak punya la. Baik songlap je duit derma tue kan. Tah alasan apa di beri untuk cover kekantoian dia. Yelah.. Mungkin yang derma tu bodoh2 alang macam papa gomo juga. So takde la aku nak rasa simpati ke apa. Just nak cakap sesama korang memang bingai pun. Hidup2 di tipu papa gomo. Dari blog sampai ke duit kena sapu.

Padan muka.

Kah kah kah

Pemilik blog Papagomo hari ini menarik balik hasratnya untuk menentang Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Papagomo dalam blognya itu berkata, keputusannya itu bagi memberi laluan kepada calon Barisan Nasional (BN), Dr Mazlan Ismail untuk mencipta kemenangan di kubu kuat Ketua Pembangkang itu.

Katanya, walaupun menarik diri sebagai calon Bebas di Permatang Pauh, dia akan tetap meneruskan usaha membongkar tindak-tanduk dan penipuan serta kegiatan-kegiatan tidak bermoral Anwar demi agama, bangsa dan tanah air.

"Saya mengambil keputusan untuk menyokong dan menjadi sebahagian daripada jentera kempen calon BN, Dr Mazlan bagi mentalkinkan Anwar di PRU-13 ini.

"Keputusan saya tidak bertanding bukan bermakna saya bimbang wajah sebenar saya dikenali umum malah seperti yang saya tegaskan sebelum ini saya berani berdepan dengan mana-mana sahaja mahkamah dalam dunia ini bagi membuktikan bahawa saya tidak memfitnah Anwar.

"Sehingga ke hari ini dan hingga ke akhir hayat saya tetap yakin dan percaya bahawa Anwar sama sekali tidak layak untuk diberikan mandat memerintah negara ini dan pakatan pembangkang juga jauh panggang dari api sekiranya mereka merasakan mereka adalah yang terbaik memimpin negara ini," katanya dalam blognya, papagomo.com hari ini.

Papagomo sebelum ini telah disaman oleh penyandang kerusi Parlimen Permatang Pauh itu kerana menyiarkan gambar yang menunjukkan seorang lelaki yang menyerupai Anwar sedang bercumbuan dengan seorang lelaki lain.

Pemilik blog itu berkata, hasratnya untuk bertanding di Permatang Pauh sebelum ini samata-mata untuk menumbangkang Anwar sekali gus membersihkan diri daripada bersubahat dengan perbuatan tidak bermoral pemimpin itu sebelum ini.

Saya berjanji sepanjang kempen PRU-13 yang bermula 20 April sehingga 5 Mei nanti, saya akan bersama-sama dengan rakyat Permatang Pauh untuk berkempen bagi memenangkan calon BN dan untuk kali ini, saya yakin Anwar boleh ditumbangkan," katanya.


IKLAN TEXT DISINI


KEMPEN HIJAUKAN MALAYSIA SAMBIL BERJIMAT FREE TOPUP!

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Hanya 30 hadir ceramah Mansor <b>di Nibong Tebal</b> <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2013 09:00 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hanya 30 hadir ceramah Mansor di Nibong Tebal...Tamparan Hebat Buat PR. Mungkin bosan dengan sikap pemimpin pakatan pembangkang yang gemar menabur janji dan memburukkan orang lain berbanding bercerita ...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Pakatan Rakyat yakin sapu bersih Parlimen <b>Balik Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 14 Mar 2013 03:10 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Saya yakin Pakatan Rakyat (PR) akan mengekalkan kemenangan di Parlimen Balik Pulau dan akan menguasai ketiga-tiga Dun di Balik Pulau kerana beberapa sebab:-. 1. Kami berkerja untuk rakyat sejak menang Mac 2008 ...

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


Calon Pilihan Najib kena &#39;Booo&#39; <b>di</b> Pasar <b>Seberang Jaya</b>..

Posted: 22 Apr 2013 07:20 AM PDT


Tiga calon telah disahkan bertanding bagi Kerusi DUN Seberang Jaya (N10) pada pilihanraya umum ke 13 ini.

Ketiga-tiga mereka ialah Dr. Afif Bahardin Naib Ketua AMK Pulau Pinang, Datuk Mohammad Nasir Abdullah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh dan juga Calon Bebas Shamsut Tabrej Bin G.M Ismail Maricar seorang Ahli UMNO yang juga merupakan Pesuruhjaya Sumpah di Seberang Jaya.

Bagaimanapun Shamsut Tabrej hari ini telah dipecat dari UMNO oleh Najib bersama seorang lagi calon Bebas di Permatang Pauh yang bertanding diperingkat Parlimen iaitu Dr. Zawawi.

Mereka adalah dua dari 61orang Pemimpin UMNO yang bertanding sebagai Calon Bebas menentang Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.. senarai nama mereka sila lihat di ( SINI )

Ahad lalu, Pasar dan juga Medan Selera Seberang Jaya telah menyaksikan pertembungan antara dua calon yang bertanding bagi Kerusi DUN tersebut, dimana calon dari PKR dan BN telah melakukan kunjungan ke pasar itu.

Calon PKR, Dr. Afif 28 yang merupakan bekas Pegawai Perubatan di Hospital Pulau Pinang, Negeri Pulau Pinang yang kemudiannya bertukar ke Hospital Sungai Buloh sebagai Pegawai Perubatan di Jabatan Otorinolaringologi, Pembedahan Kepala dan Leher, (biodata lengkap sila baca di SINI ) sebelum itu telah mengagihkan Air Mineral percuma di Tempat Jogging Taman Tunku.


Kemudiannya beliau meneruskan gerakkerja kempen dengan melawat ke Pasar Basah Seberang Jaya, seterusnya kempen beliau diteruskan dengan menyerahkan apron kepada peniaga-peniaga di situ
Mungkin kerana sering melibatkan diri dalam banyak program anjuran AMK Permatang Pauh di Seberang Jaya, kehadiran beliau kelihatan disenangi oleh berbagai lapisan masyarakat peniaga disitu..

Kumpulan yang mengiringi Dr. Afif telah bertembung dengan Kumpulan yang mengiringi Calon UMNO Datuk Mohammad Nasir.

Bagaimanapun tiada insiden yang tidak diingini dilaporkan berlaku cuma disini Calon UMNO memperlihatkan sikap sombongnya seperti yang dinyatakan oleh ramai Ahli UMNO sendiri dengan tidak mahu bersalam dengan calon PKR..

Mungkin title 'Datuk' yang dimilikinya menjadikan beliau sombong..

Setelah selesai program Dr. Afif di medan Selera tersebut beliau dan kumpulannya meninggalkan Medan Selera tersebut..

Dan Datuk Mohammad Nasir serta kumpulannya meneruskan kempen mereka dari Medan Selera itu menuju ke Pasar Basah pula..

Satu insiden yang memalukan telah menimpa Calon UMNO/BN bagi kerusi DUN Seberang Jaya (N10) di pasar basah Seberang Jaya, pagi itu..

Dimana beliau telah di 'Booo' oleh peniaga-peniaga yang menjalankan perniagaan di Pasar tersebut..

Menurut beberapa peniaga.. "Sebelum Nasir ini dilantik menjadi Calon.. jumpa orang pun tak mahu senyum, sekarang dah jadi calon baru terhegeh-hegeh nak senyum.."

"Rumah dia bukan jauhpun dari sini.. pasal apa sebelum ini dia tak boleh nak luangkan masa berjumpa kami?.. dah nak mengundi baru ingat kami.. belahlaaa..."

Malah ada yang mengatakan " Aku penyokong UMNO.. kalau Ariff Shah bertanding aku akan undi UMNO/BN.. kalau Datuk ni.. kirim salam la..."

"Ariff Shah dulu ADUN.. dia tu (Datuk Nasir) baru Timbalan Ketua UMNO Bahagian.. tu pun menyombong nak mampuih.." tambah seorang lagi peniaga.

Insiden yang telah berlaku itu membuktikan calon pilihan Najib untuk DUN tersebut yang sebelum ini disandang oleh UMNO/BN sememangnya tidak disukai oleh kebanyakkan masyarakat di situ dan ianya telah disuarakan oleh peniaga-peniaga di pasar tersebut...

Jadi.. buat semua penduduk Sebarang Jaya.. UNDILAH CALON PKR!!.. Jangan biarkan manusia yang sombong dari UMNO itu menjadi Wakil Rakyat anda...

3 penjuru <b>di</b> Permatang Pauh, <b>Seberang Jaya</b> | KeadilanDaily.com

Posted: 19 Apr 2013 10:15 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]3 penjuru di Permatang Pauh, Seberang Jaya. (Oleh Aedi Asri). PERMATANG PAUH 20 APRIL: Kerusi Parlimen Permatang Pauh dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Jaya bakal menyaksikan pertandingan tiga ...
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved