Khamis, 23 Mei 2013

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2013 09:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 09:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SEMALAM BERSAMA RAFIZI RAMLI <b>DI BATU UBAN</b> P.PINANG <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 08:35 PM PST

 RAFIZI RAMLI MENGGODAM DASAR-DASAR UMNO -  BN DI P.PINANG

BATU UBAN kampung bersejarah , di antara yang tertua di P. Pinang. Kampung yang telah wujud sebelum kedatangan Kepten Francis Light  yang kononnya membuka P.Pinang. Hakikatnya pulau ini telah pun terbuka sebab itu namanya Pulau Pinang bukannya Prince of Wales Island.Pada ketika itu di batu Uban wujud pelabuhan dan pusat pentadbiran.

Batu Uban dibuka oleh Datuk Nakhoda Nan Intan atau Penghulu Mohamad Salleh dari kampung Buadi Sumatera. Diasaskan 50 tahun sebelum ketibaaan  Light pada tahun  1786. Begitu juga dengan Tanjong Penaga, Jelutong,Datuk Keramat, tanjong Tokong dll.

Ada masjid yang didirikan beliau, ada telaga, tanah perkuburan dan persekitaran  yang masih dihuni oleh anak cucunya. Agak malang pengisian kemerdekaan sangat    tidak menghormati nilai sejarah , budaya dan warisan peribuminya. Malahan sangat zalim apabila berhadapan dengan pembangunan komersial.

Warisan  perlu  dibela untuk mengangkat martabat  bangsa . Di sinilah Saudara Rafizi Ramli berceramah pada malam Selasa 17 hb Disember 2012.  Kampung yang terkepung dan terperangkap dengan pembangunan pesat. hampir sangat akan tenggelam dan terhapus .Tinggal masjid dan tanah perkuburan sahaja.

Sebelumnya Saudaran Ravintharan ADUN Batu Uban telah berceramah , menegaskan :

Memelihara warisan bukan  memelihara masjid semata-mata. Masjid wujud bersama qariah.Bila qariah berpindah dengan sendirinya masjid tidak berfungsi lagi. Jadi kawasan disekeliling masjid mesti dipelihara sebagai zon warisannya. Kawasan  disekeliling masjid dengan persekitaran yang berpatutan mesti dipertahankan.

Inilah perkara yang diperjuangkan dengan sungguh -sungguh oleh ahli Majlis Perbandaran P.Pinang yang juga aktivis PAS Bayan baru Saudara Iszuree Ibrahim. Ada usaha nekad untuk menghantar rombongan berjumpa dengan Datuk Seri Rais Yatim menteri yang bertanggung jawap tentang warisan.

Beliau perlu bertindak mewartakan Batu Uban menjadi kampung warisan. Jika Zakiah Hanum, mantan pengarah Muzium Negara  boleh membeli tanah tapak rumah P.Ramlee dan mewartakannnya menjadi zon warisan kenapa tidak dengan Batu Uban dan Tanjong Tokong. Dua warisan P.Pinang yang tertua. Warisan rumah P.Ramlee jauh lebih muda daripada keduannya itu.

Saudara Rafizi telah memfokuskan  usaha Pakatan Rakyat mengatasi masalah keluhan rakyat. Rakyat  yang terperangkap dalam kenaikan harga barang dan kos hidup akibat gejolak dan  lonjakan  inflasi yang tidak terkawal. Sedangkan upah dan gaji tidak bertambah. Sebagai kerajaan dan pemimpin kita harus berfikir bagaimana hendak mengatasinya.

PR berazam menjanjikan satu pakej ekonomi untuk kerajaan yang bertanggung jawap. Rakyat akan dibela.Rakyat sama sekali  tidak akan dibiarkan lemas dan tenggelam  dalam arus kenaikan inflasi. Apa tindakannya :

- PR akan menggunakan sebahagian keuntungan PETRONAS melebihi RM  80 Bilion untuk memberi subsidi kepada  harga petrol semasa. Faedah yang dinikmati oleh  semua rakyat . Harga barang dan kos penghantaran dengan sendirinya akan turun.

- PTPTN akan dihapuskan menjadi pelaburan kerajaan kepada rakyat yang terpelajar. Mereka  akan  menyumbang semula  kepada pembangunan masa depan negara.

- Cukai kereta sekali ganda daripada harga asal sangat mencekik golongan muda yang baru bekerja. Cukai ini akan dikaji. Tidak ada negara di dunia yang mengenakan cukai kenderaaan yang begiti tinggi. Rakyat dibebankan dengan tol, bayaran insuran dan cukai jalan yang tinggi, saman trafik, bayaran bulanaan kenderaaan yang tinggi dan pembaikan kereta dan harga petrol. Ini telah menjadi trauma dan memakan jumlah perbelanjaan yang besar untuk satu item sahaja. Bagaimana dengan yang lain-lain,Gaji permulaan hanya sekitar RM 2000 sahaja. Mengkiut perkiraan beliau RM 1000 ke tas dibelanjakan untuk kereta sahaja

Rakyat perlukan kerajaan yang bertanggung jawap yang memikirakan nilai hidup warganya.Malaysia cukup kaya tetapi kekayaannya diagihkan ke mana. Golongan kaya tambah meliana tetapi rakyat terbanyak papa kedana. Pendapatan rakyat dirompak melalui mekanisme ekonomi yang merangkap kehidupan dan kerajaan membiarkan ianya berlalu begitu sahaja. Jawapannya negara akan bankraf jika subsidi diberi. Dalam masa yang sama subsidi terus diberi kepada para kroni yang membekalkan tenaga letrik kepada TNB. Sepaptutnya harga letrik murah tetapi bayaranya terus meningkat,Sekali lagi rakyat terjerat dan dimangsakan.

Rafizi menggariskan 3 ciri  penting,  menentukan sesebuah kerajaan itu bertanggung jawap atau pun tidak :

Pertama – para pemimpinnya memikirkan nasib rakyat jelata. Mencari jalan bagaimana mengatasi kesususahan hidup mereka supaya terkeluar daripada perangkap ekonomi yang bermasalah.Tugas pemimpin membela kepentingan rakyat.

Kedua -  para pemimpinnya terlihat telus dan bersih.Tidak dikaitkan atau dipalit dengan isu rasuah. Tidak wujud keadaan sambil menyelam sambil minum air. Mengambil peluang merembat kekayaan negara semasa berkuasa, menangguk di air yang keruh. gunting dalam lipatan dan pagar makan padi.

Ketiga – Pemimpin mesti berakhlak tinggi. Contoh teladan kepada umat. Sebagaimana kata Ghandi. Salah satu daripada  jenayah moral yang terbesar ialah wujudnya keadaan golongan istimewa yang mendapat limpahan kekayaan tanpa bekerja " Wealth without work"

Rafizi mengakhiri dengan meminta supaya rakyat berfikir dan menilai kebaikan dan keburukan dengan mata yang terbuka. Jika rakyat di Baram boleh berfikir dengan mengatakan bahawa sebagai tuai rumah panjang saya akan membenarkan PKR, PBB, PBDS siapa sahaja  untuk berceramah.saya tidak boleh membaca.Tidak semestinya saya tidak boleh berfikir. Saya akan buat pilihan yang terbaik untuk kebaikan orang saya.

Di harap Pakatan Rakyat  tidak sekadar menjadikan rakyat sekadar modal berkempen untuk memburuk-burukkan UMNO – BN . Ia perlu ada agenda yang kemas untuk mebela nasib rakyat terutama orang Melayu yang semakin tenggelam di P.Pinang akibat dasar-dasar kerajaan yang terlalu pro pelaburan, kapitalis dan pembangunan komersial. Pembangunan mesti seimbang supaya rakyat ada bahagiannya dan tidak mejadi seperti melukut ditepi gantang !

Rafizi Ramli tokoh muda harapan bangsa Malaysia dan aset masa depan negara. Beliau berupaya mengupas punca kemelut negara dan ada formula  bagaimana mengatasinya.

MAKLUMAT LEBIH LANJUT SILA LAWATI  daulahrakyat.com

TPM tunai janji , lif baru Pangsapuri <b>Batu Uban</b> diganti baru <b>...</b>

Posted: 24 Feb 2013 10:33 AM PST


GEORGE TOWN – Lebih 1,500 penduduk di Pangsapuri Desa Riang, Batu Uban di sini menarik nafas lega apabila lif di pangsapuri itu yang rosak sejak April tahun lepas telah diganti dengan lif baharu.
Lif baharu itu diganti selepas Kerajaan Pusat meluluskan peruntukan sebanyak RM600,000 untuk menggantikan dua buah lif di pangsapuri itu yang rosak.
Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN), Batu Uban, Goh Kheng Sneah berkata, sebagai permulaan, sebuah lif yang rosak itu telah diganti dengan lif baharu manakala sebuah lagi akan diganti baharu dalam masa terdekat.
Menurut beliau, peruntukan itu disalurkan berikutan rungutan penduduk yang mendakwa pihak pengurusan rumah pangsa itu gagal menyelesaikan masalah tersebut walaupun laporan telah dikemukakan sejak beberapa bulan lepas.
"Isu Pangsapuri Desa Riang ini mendapat perhatian Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika beliau mengadakan lawatan ke negeri ini tahun lepas melalui peruntukan Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.
"Kita harap menerusi peruntukan ini ia akan dapat meringankan masalah yang dihadapi penduduk," katanya kepada pemberita selepas merasmikan lif baharu di pangsapuri itu di sini semalam.
Turut hadir Ketua UMNO Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu.
Sementara itu, beberapa penduduk yang ditemui gembira dengan peruntukan berkenaan dan berharap kerja-kerja menggantikan kedua-dua lif itu dapat dilakukan secepat mungkin.
Rubiah Dollah, 55, melahirkan rasa gembira apabila hasrat penduduk untuk mendapatkan kemudahan lif baharu di pangsapuri itu akhirnya tercapai.
"Apa yang kami perjuangkan selama ini sudah tercapai malah saya terharu kerana Kerajaan Pusat merealisasikan impian kami," katanya.
Menurut seorang lagi penduduk, Rosinah Saad, 44, dia sangat teruja apabila mendengar bahawa pangsapuri yang dihuninya sejak 20 tahun lalu itu mendapat perhatian Kerajaan Pusat.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0225&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm#ixzz2LsUK6pqr 
Hakcipta terpelihara 

Bekas ADUN <b>Batu Uban</b> gugur saman fitnah ABN News | BM

Posted: 20 May 2013 12:40 AM PDT

GEORGE TOWN – Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Uban, S. Raveen Tharan hari ini menarik balik saman fitnah RM10 juta terhadap seorang eksekutif bank selepas menerima permohonan maaf secara terbuka daripadanya di Mahkamah Tinggi di sini.

P. Raguram membacakan kenyataan permohonan maaf itu di hadapan Hakim Datuk Mohd Zaki Mohd Yassin.

Permohonan maaf itu berbunyi : "Saya dengan ini meminta maaf dan mengaku bahawa saya tidak berniat untuk membuat kenyataan bagi memburuk-burukkan Raveen, tetapi jika saya telah secara tidak sengaja merosakkan imej dan reputasi Raveen, maka saya menawarkan permohonan maaf saya dan menarik balik kenyataan saya."

Raguram diwakili peguam Shankar Raj dan R. Kumarandran.

Raveen telah memfailkan saman terhadap Raguram berikutan surat yang ditulisnya pada tahun 2010 yang mendakwa Raveen terlibat dalam salah laku seksual dan ia diedarkan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan anggota Exco kerajaan negeri.

Dalam saman itu, beliau menuntut ganti rugi RM10 juta kerana dakwaan itu telah merosakkan reputasi beliau yang ketika itu adalah seorang wakil rakyat.

Ketika ditemui di luar mahkamah, Raveen memberitahu wartawan bahawa beliau hanya ingin menuntut permohonan maaf secara terbuka daripada Raguram untuk membersihkan nama baiknya.

"Saya bukan inginkan pampasan tetapi mahu membersihkan nama saya kerana surat itu telah memusnahkan reputasi saya terutamanya ketika itu saya masih seorang wakil rakyat apabila surat itu diedarkan," katanya. – Bernama

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


jika anwar ibrahim tersungkur <b>di permatang pauh</b> - Bersama Mazidul

Posted: 05 May 2013 04:07 AM PDT

Kalau  Dr. Mazlan tewas di Permatang Pauh,   tidak menghairankan kerana beliau underdog. Namun andai Anwar tersungkur, pelik.
Apapun, usah berasa pelik.   
Ura-ura mengatakan Kelantan bakal ditakluki oleh Barisan Nasional. Ganjil benar bunyi kenyataan itu.
Apapun, usah berasa pelik.

6 Ribu Hadir,Tun M Punca PAS PKR Bergaduh <b>Di Permatang Pauh</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2013 10:00 PM PDT

Semalam lebih 6 ribu pengundi Permatang Pauh hadir untuk mendengar mantan bos kepada anugerah tuhan PKR ,kesesakan lalu lintas lebih 3km dari bulatan Permatang Pauh hinggalah di pusat Komersial Permatang Pauh lokasi ceramah . Kawasan pusat komersial buat pertama kali padat dengan hadirin.

Apa yang menarik ada wajah wajah yang Pisau cukup kenal penyokong kuat PKR dan PAS turut sama berada didalam kelompok orang ramai yang kusyuk mendengar ucapan Tun M.

Pisau ditegur oleh mereka "hang pun ada sini? buat apa?" Jawap Pisau "saja nak dengar apa orang tua ni dok bohong dengan orang matang pauh"  ,kata Abang M orang kuat PKR "lepas ni jumpa tempat biasa". Untuk pengetahuan anda semasa ceramah berlangsung berlaku provokasi oleh puluhan penyokong haprak pakatan.

Seperti biasa mereka berkonvoi membuat bising dan juga memaki hamun, keadaan bertambah kecoh apabila kumpulan haprak pakatan ini telah membaling 3 buah canister ke arah kelompok hadirin yang sedang mendengar ceramah. Alhamdulilah hadirin tidak panik dan canister berjaya dibuang jauh dari lokasi.

Sebaik saja habis ceramah,Pisau terus ke Seberang Jaya lepak di gerai kegemaran kami . "Hang tengok macam mana tadi? Tun bantai bang non fitnah tak habis habis" kata Abang M kepada kami. Abang A penyokong kuat PAS, kata " apa yang Tun M kata tak betul?" " Bukankah Anwar dari dulu nak jadi PM?" " yang cakap tu bekas bos bang non,mesti dia tau banyak pasal bang non"

Abang M " Nak fitnah pun agak agak la..sampai kata penipu besaq dalam dunia awatnya" "Dia tak penah tipu orang ka? sampai nak tuduh macam tu" , Terus Abang A jawap " habis apa cerita dengan 16 September? tu bukan bohong ka? habis semua orang kita kena tipu ingat nak dapat dah Putrajaya"

Abang M " Yang hang dok kata kat Abang Non pasaipa?" ,jawap Abang A " bila pulak aku kata kat Abang Non, dah benda tu betui,orang PAS semua dok bagi harapan tinggi..last last Bang non jual kita 3 sekupang tau.."

"Hang ni pasaipa? sejak balik ceramah aku tengok lain macam? Tadi hang pi salam dengan Dr Mazlan awatnya? Dah kena mandram BN ka sampai dok hentam bang non" kata abang M..

"awatnya kalau aku nak pi salam dengan orang kita? Dr Mazlan tu aku kenai lama dah..dia orang kita!" kata Abang A, bila dah hampir panas dan suara makin kuat,orang yang makan di gerai sebelah dah pandang pandang meja kami bertiga..

Ini gambaran yang terjadi dikalangan penyokong pakatan yang dapat Pisau ceritakan kepada anda.. sebenarnya dimerata ceruk Permatang Pauh terdapat banyak mini parlimen kedai kopi..ramai YB YB parlimen kedai kopi sekarang ini panas membentangkan siapa pilihan mereka. Sekarang ini menurut sumber maklumat Pisau dari war room PKR , Anwar bakal menang kerusi Parlimen Permatang Pauh,namun mengusarkan kem PKR apabila penurunan mendadak jumlah majoriti.

Berdasarkan kajian PKR sendiri,Anwar hanya mampu menang lebih kurang 4 ribu majoriti. Jika Anwar berjaya mengalahkan Dr Mazlan dengan sebegini banyak maka ia adalah episod paling memalukan oleh Anwar dan PKR kerana jumlah majoriti menjunam drastik apatah lagi Anwar memwar warkan diseluruh negara kononnya beliau bakal menjadi PM.

Ada yang berpendapat tindakan Anwar dan CheGuBard Tuya yang cuba mendedahkan klon pelakon video seks Anwar berubah menjadi tragedi,Video china doll dipanaskan kembali oleh PKR hinggakan sekarang ini cakap cakap dikalangan pengundi mereka sudah percaya video tersebut benar benar tulen dan Anwar gagal yakin kan mereka apabila skrip lakonan kononnya saksi dari Thailand ditangkap polis telah menyebabkan ramai orang berasa mereka diperbodohkan sebegitu rupa oleh CheGu Bard dan Anwar.

Pisau kata " Guan Eng broker tanah paling berjaya di Pulau Pinang bakal jadi Ketua Pembangkang di Penang beb…hehe percaya tak?"

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


jika anwar ibrahim tersungkur <b>di permatang pauh</b> - Bersama Mazidul

Posted: 05 May 2013 04:07 AM PDT

Kalau  Dr. Mazlan tewas di Permatang Pauh,   tidak menghairankan kerana beliau underdog. Namun andai Anwar tersungkur, pelik.
Apapun, usah berasa pelik.   
Ura-ura mengatakan Kelantan bakal ditakluki oleh Barisan Nasional. Ganjil benar bunyi kenyataan itu.
Apapun, usah berasa pelik.

6 Ribu Hadir,Tun M Punca PAS PKR Bergaduh <b>Di Permatang Pauh</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2013 10:00 PM PDT

Semalam lebih 6 ribu pengundi Permatang Pauh hadir untuk mendengar mantan bos kepada anugerah tuhan PKR ,kesesakan lalu lintas lebih 3km dari bulatan Permatang Pauh hinggalah di pusat Komersial Permatang Pauh lokasi ceramah . Kawasan pusat komersial buat pertama kali padat dengan hadirin.

Apa yang menarik ada wajah wajah yang Pisau cukup kenal penyokong kuat PKR dan PAS turut sama berada didalam kelompok orang ramai yang kusyuk mendengar ucapan Tun M.

Pisau ditegur oleh mereka "hang pun ada sini? buat apa?" Jawap Pisau "saja nak dengar apa orang tua ni dok bohong dengan orang matang pauh"  ,kata Abang M orang kuat PKR "lepas ni jumpa tempat biasa". Untuk pengetahuan anda semasa ceramah berlangsung berlaku provokasi oleh puluhan penyokong haprak pakatan.

Seperti biasa mereka berkonvoi membuat bising dan juga memaki hamun, keadaan bertambah kecoh apabila kumpulan haprak pakatan ini telah membaling 3 buah canister ke arah kelompok hadirin yang sedang mendengar ceramah. Alhamdulilah hadirin tidak panik dan canister berjaya dibuang jauh dari lokasi.

Sebaik saja habis ceramah,Pisau terus ke Seberang Jaya lepak di gerai kegemaran kami . "Hang tengok macam mana tadi? Tun bantai bang non fitnah tak habis habis" kata Abang M kepada kami. Abang A penyokong kuat PAS, kata " apa yang Tun M kata tak betul?" " Bukankah Anwar dari dulu nak jadi PM?" " yang cakap tu bekas bos bang non,mesti dia tau banyak pasal bang non"

Abang M " Nak fitnah pun agak agak la..sampai kata penipu besaq dalam dunia awatnya" "Dia tak penah tipu orang ka? sampai nak tuduh macam tu" , Terus Abang A jawap " habis apa cerita dengan 16 September? tu bukan bohong ka? habis semua orang kita kena tipu ingat nak dapat dah Putrajaya"

Abang M " Yang hang dok kata kat Abang Non pasaipa?" ,jawap Abang A " bila pulak aku kata kat Abang Non, dah benda tu betui,orang PAS semua dok bagi harapan tinggi..last last Bang non jual kita 3 sekupang tau.."

"Hang ni pasaipa? sejak balik ceramah aku tengok lain macam? Tadi hang pi salam dengan Dr Mazlan awatnya? Dah kena mandram BN ka sampai dok hentam bang non" kata abang M..

"awatnya kalau aku nak pi salam dengan orang kita? Dr Mazlan tu aku kenai lama dah..dia orang kita!" kata Abang A, bila dah hampir panas dan suara makin kuat,orang yang makan di gerai sebelah dah pandang pandang meja kami bertiga..

Ini gambaran yang terjadi dikalangan penyokong pakatan yang dapat Pisau ceritakan kepada anda.. sebenarnya dimerata ceruk Permatang Pauh terdapat banyak mini parlimen kedai kopi..ramai YB YB parlimen kedai kopi sekarang ini panas membentangkan siapa pilihan mereka. Sekarang ini menurut sumber maklumat Pisau dari war room PKR , Anwar bakal menang kerusi Parlimen Permatang Pauh,namun mengusarkan kem PKR apabila penurunan mendadak jumlah majoriti.

Berdasarkan kajian PKR sendiri,Anwar hanya mampu menang lebih kurang 4 ribu majoriti. Jika Anwar berjaya mengalahkan Dr Mazlan dengan sebegini banyak maka ia adalah episod paling memalukan oleh Anwar dan PKR kerana jumlah majoriti menjunam drastik apatah lagi Anwar memwar warkan diseluruh negara kononnya beliau bakal menjadi PM.

Ada yang berpendapat tindakan Anwar dan CheGuBard Tuya yang cuba mendedahkan klon pelakon video seks Anwar berubah menjadi tragedi,Video china doll dipanaskan kembali oleh PKR hinggakan sekarang ini cakap cakap dikalangan pengundi mereka sudah percaya video tersebut benar benar tulen dan Anwar gagal yakin kan mereka apabila skrip lakonan kononnya saksi dari Thailand ditangkap polis telah menyebabkan ramai orang berasa mereka diperbodohkan sebegitu rupa oleh CheGu Bard dan Anwar.

Pisau kata " Guan Eng broker tanah paling berjaya di Pulau Pinang bakal jadi Ketua Pembangkang di Penang beb…hehe percaya tak?"

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2013 11:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Promosi <b>di</b> Mydin <b>Bukit Jambul</b> & Naza Cafe Pulau Pinang!

Posted: 09 Jun 2012 08:10 PM PDT

Alhamdulillah..program promosi filem MOMOK Jangan Cari Pasal pada 9hb Jun di Mydin Bukit Jambul dan Naza Cafe di Pulau Pinang berjalan dengan lancar dan jayanya. bagi pihak produksi filem MOMOK..Jangan Cari Pasal, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada Sayang N. Azian, Afisz Aris, Lan M. Nasir, Deejay Ringgo , Sdra Naza, Hemee Wara Dato, Masmunaliza, Pihak Pengurusan Mydin Bukit Jambul, Rakan yang yang tidak dapat saya sebutkan nama mereka di sini dan para peminat di Pulang Pinang dan mereka2 yang telah menjayakan program ini secara langsung dan tidak langsung. Pihak kami akan berada selama sehari lagi (1ohb Jun) di Pulau Pinang dan akan meneruskan program promosi kami di negeri2 sebelah Pantai Timur dan di ikuti sebalah Selatan tanahair. Letih..tapi amat menyeronokkan kerana semua sporting! Terima kasih atas sokongan dan teruskan sokongan anda kepada filem MOMOK..Jangan Cari Pasal.

PROGRAM JERAYAWARA BAHASA <b>DI</b> SMK <b>BUKIT JAMBUL</b>, PULAU

Posted: 01 Jun 2012 07:47 PM PDT


Masa: 8.30 pagi - 1.00 tengah hari
Tempat: Dewan SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang
Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada sahabat saya Cikgu Wan Sajiri Wan Hassan (GPK 1), Puan Atikah Mohd. Ariffin (GKMP Bahasa), Datin Noraini Ahmad (Ketua Panitia Bahasa Melayu), guru-guru Bahasa Melayu termasuk guru jemputan dari sekolah berdekatan, serta para pelajar yang terlibat kerana memberi ruang dan peluang untuk saya mengendalikan Program Jerayawara Bahasa di SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang. Semoga kalian mendapat manfaat daripada tip dan taklimat yang disampaikan. 

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Sim Tze Tzin calon Parlimen Bayan Baru, Bakhtiar <b>di Balik Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2013 09:22 AM PDT

PULAU PINANG 6 APRIL: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin diumum sebagai calon KEADILAN bagi Parlimen Bayan Baru manakala aktivis reformasi, Muhammad Bakhtiar Wan Chik bertanding di Balik Pulau.

Pengumuman dibuat Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada program Jelajah Merdeka Rakyat di Bayan Baru di sini, tengah malam tadi.

zimBeliau berkata, Sim, lulusan Sains Politik dari Amerika Syarikat, adalah bekas setiausaha politik beliau yang juga Ketua Cabang KEADILAN Bayan Baru.

Kerusi itu sebelum ini dimenangi KEADILAN pada PRU 12 melalui Datuk Zahrain Mohamed Hashim yang belot terhadap perjuangan dengan menjadi Ahli Parlimen Bebas pro-BN.

Bagi Parlimen Balik Pulau yang sebelum ini disandang Yusmadi Yusof, Anwar menampilkan Bakhtiar, seorang aktivis reformasi sejak 1998, sebagai calon.

cokpBeliau menyifatkan Bakhtiar sebagai seorang yang banyak berkhidmat untuk masyarakat bawahan dan kerap terlibat dalam kegiatan dakwah Islam.

Mengenai kedudukan Yusmadi, Anwar berkata: "Yusmadi menjadi ahli parlimen yang baik dan saya ucap terima kasih atas khidmat dan susah payah beliau.

"Tapi, sudah sampai ketikanya, sebagai tokoh muda – kalau dia (Yusmadi) setuju, kita beri tugas lain di pejabat saya dan sekretariat pusat KEADILAN, insya-Allah dalam kerajaan baru," katanya.

(FZL)

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=49414

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


Video Pemberontakan Pemimpin-pemimpin UMNO Tasek <b>Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2013 10:00 PM PDT


Merasakan dirinya telah diperbodohkan dan dipermainkan oleh teman-teman seperjuangannya sendiri dalam UMNO, Mantan Ahli Parlimen Tasek Gelugor telah mengistiharkan dirinya akan menjadi calon mesra Pakatan Rakyat untuk kerusi ini..

Beliau yang juga mantan timbalan menteri Pertanian dan Asas Tani pertama kali bertanding di Tasek Gelugor pada 1999 apabila beliau menang dengan majoriti 4,236 undi.

Pada 2004, beliau mengalahkan calon PAS Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dengan majoriti 10,183 undi.

Akan tetapi beliau memberikan kerusi tersebut kepada menteri kewangan kedua pada ketika itu Nor Mohamed yang berjaya mempertahankan kerusi tersebut dengan 4,547 majoriti undi, mengalahkan Ismail Salleh dari PAS.

Kerusi tersebut telah diserahkan kepada Nor Mohamed setelah Nor Mohamed merayu kepadanya agar diberikan peluang untuk bertanding di situ,..

Dan dalam perjanjian lisan antara mereka yang disaksikan puluhan penyokong mereka ketika itu Nor Mohamed telah menjanjikan akan berusaha untuk mengembalikan kerusi tersebut kepada Shariff Omar pada PRU13 ini.

Malangnya.. janji tinggal janji... segalanya tidak ditepati..

Saksikan apa lagi luahannya dan siapa lagiyang dipersalahkannya dalam video-video ini... video yang ketiga paling menarik.. SAKSIKAN!!!




Buat macai-macai diluar sana.. Allah mengurniakan manusia otak.. tetapi Allah juga mengurniakan otak kepada lembu..

Yang membezakan antara manusia dan lembu adalah akal.. jadi gunakanlah akal kurniaan Allah itu sebaik mungkin..

Fikirkanlah.. apakah UMNO kini sama dengan UMNO yang ujud ketika diawal kemerdekaan?

Perlukah UMNO disokong lagi.. sedangkan pemipin yang dekat dengan rakyat, yang berkhidmat sebaik mungkin untuk rakyat diperlakukan begini?

Laporan sebelum ini sila baca di SINI

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


MIMPI SENJA: [Video] Flashmob <b>di Seberang Jaya</b> Pulau Pinang

Posted: 04 May 2013 07:58 AM PDT

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved