Rabu, 31 Julai 2013

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


UMNO <b>TASEK GELUGOR</b> RAI 200 ANGGOTA TUDM <b>DI</b> BULAN <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2013 10:00 AM PDT

BUTTERWORTH 26 Julai - Kira-kira 200 pegawai dan anggota Tentera Udara diraja Malaysia (TUDM) Butterworth diraikan dalam majlis Mesra Ramadan Parlimen Tasek Gelugor di Dewan Pangsapuri Seri Bayu di sini semalam.
Majlis diadakan bagi menghargai sumbangan dan jasa golongan tentera dalam mempertahankan kedaulatan negara.
Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Shabudin Yahaya berkata, pengorbanan dan usaha murni anggota tentera kepada agama, bangsa dan negara wajar dihargai oleh segenap lapisan masyarakat di negara ini.
"Peranan anggota tentera adalah sangat besar dalam memastikan keamanan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara.
"Sehubungan itu, segala jasa dan pengorbanan mereka perlulah dihargai supaya mereka akan lebih bersemangat untuk berkhidmat kepada negara," katanya ketika berucap dalam majlis berkenaan.
Yang hadir sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Ayer Tawar, Datuk Jahara Hamid dan ADUN Sungai Dua, Muhamad Yusoff.
Selain bacaan tahlil, Shabudin turut menyampaikan sumbangan kepada balu anggota tentera.





09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


Manjung Mari: Jambatan Ke2 Pulau Pinang <b>di Batu Maung</b> runtuh..

Posted: 06 Jun 2013 06:16 AM PDT

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2013 11:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


<b>Balik Pulau</b>, Teluk Bahang election petitions dismissed - The Borneo <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2013 10:19 AM PDT

Posted on July 24, 2013, Wednesday

GEORGE TOWN: The Election Court here yesterday dismissed with costs, two petitions by Parti Keadilan Rakyat (PKR) GE13 candidates and affirmed the Barisan Nasional (BN)'s victories in the Balik Pulau parliamentary and Teluk Bahang state constituencies.

Justice Hadhariah Syed Ismail dismissed the petitions on the grounds that the petitioners had failed to satisfy Regulation 15 of the Election Petition Rules 1954.

In regard to Balik Pulau, Hadhariah ordered Muhammad Bakhtiar Wan Chik to pay RM40,000 to BN MP Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya, the Balik Pulau election officer and the Election Commission (EC), as the first to third respondents respectively.

For Teluk Bahang, the court ordered Datuk Abdul Halim Hussain to pay RM10,000 costs to BN assemblyman Datuk Shah Haedan Ayoob Hussain Shah, the Teluk Bahang election officer and the EC, as the first to third respondents respectively.

Dr Hilmi who is also Health Deputy Minister defeated Muhammad Bakhtiar with a majority of 1,539 votes while Shah Haedan defeated Abdul Halim with a majority of 801 votes.

The BN was represented by counsel Abu Bakar As-Sidek, Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin and Syed Faisal Syed Abdullah. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


UMNO TASEK <b>GELUGOR</b> RAI 200 ANGGOTA TUDM <b>DI</b> BULAN <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2013 10:00 AM PDT

BUTTERWORTH 26 Julai - Kira-kira 200 pegawai dan anggota Tentera Udara diraja Malaysia (TUDM) Butterworth diraikan dalam majlis Mesra Ramadan Parlimen Tasek Gelugor di Dewan Pangsapuri Seri Bayu di sini semalam.
Majlis diadakan bagi menghargai sumbangan dan jasa golongan tentera dalam mempertahankan kedaulatan negara.
Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Shabudin Yahaya berkata, pengorbanan dan usaha murni anggota tentera kepada agama, bangsa dan negara wajar dihargai oleh segenap lapisan masyarakat di negara ini.
"Peranan anggota tentera adalah sangat besar dalam memastikan keamanan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara.
"Sehubungan itu, segala jasa dan pengorbanan mereka perlulah dihargai supaya mereka akan lebih bersemangat untuk berkhidmat kepada negara," katanya ketika berucap dalam majlis berkenaan.
Yang hadir sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Ayer Tawar, Datuk Jahara Hamid dan ADUN Sungai Dua, Muhamad Yusoff.
Selain bacaan tahlil, Shabudin turut menyampaikan sumbangan kepada balu anggota tentera.





 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved