Jumaat, 2 Ogos 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


sud@is: Buah Mertajam ada <b>di Bukit Mertajam</b>?

Posted: 21 Apr 2013 06:56 PM PDT

Bahagian 1 (buah/pokok yang hampir pupus)

Kebanyakkan orang tahu ada tempat di Pulau Pinang yang bernama Bukit Mertajam, tapi ada juga yang tak tahu ada buah yang bernama buah mertajam. Tak tahu lah juga mungkin buah mertajam banyak terdapat disana, yang ni kena tanya orang Bukit Mertajam la nampaknya...

Ada juga kawan-kawan aku yang panggil buah ni, buah taik kambing, sbb rupanya bulat bujur seiras taik kambing...hahaha zaman kanak kanak nakal..
Pokoknya sederhana tinggi dan rendang, kalu tak silap buahnya bermusim..Buah nilah yang menjadi serbuan kanak-kanak termasuk aku (ditempat aku lah) selain jambu batu yang banyak biji tu..
Rasanya kelat kelat manis tak la sesedap semanis anggur. 
Buah anggur, apple boleh makan bila mak ayah keluar pekan...mungkin sekali dalam 3-4 bulan.
Pokok ni macam tumbuh liar maksudnya bukan pokok tanaman komersial tapi sekarang jarang dah nampak pokok ni dikampung-kampung, mungkin dah pupus kot.

buah yang belum masak, mula2 hijau, kuning,oren, merah, merun seterusnya hitam


Banyak lagi buah kegemaran masa zaman budak-budak...
Buah apa kegemaran anda masa kecik- kecik dulu?..hai sibuk nak tau....

Ada sapa2 yang tahu khasiat buah ni?

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


Mutakhirbh_polis Tumpaskan Geng Remaja Pecah Rumah, Asrama <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2013 06:03 PM PDT

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yesterday, 04:03 PM

Mutakhirbh_polis Tumpaskan Geng Remaja Pecah Rumah, Asrama Di Butterworth
Polis tumpaskan geng remaja pecah rumah, asrama di Butterworth

BUTTERWORTH: Polis Pulau Pinang menumpaskan 'Geng Muhibah' yang dianggotai remaja belasan tahun dan aktif dalam jenayah pecah rumah dan asrama pekerja di sekitar Butterworth, di sini.

Kegiatan kumpulan itu terbongkar selepas polis menahan seorang remaja lelaki pada 20 Julai selepas memecah masuk sebuah asrama pekerja di Jalan Jetti Lama, di sini pada 5.30 pagi.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah, berkata hasil soal siasat, polis berjaya menahan tiga remaja lelaki dan seorang pemuda yang disyaki anggota kumpulan itu.

"Siasatan lanjut terhadap mereka yang berusia 14 hingga 24 tahun itu membawa polis ke beberapa kawasan di sekitar Butterworth yang dijadikan tempat geng itu menyembunyikan barangan yang dicuri.

"Kami berjaya menemui semula empat beg pakaian yang dicuri dan lapan telefon bimbit yang di curi. Kesemua barang itu telah dicam oleh 15 penghuni asrama pekerja berkenaan," katanya pada sidang akhbar di sini, malam tadi.

Mazlan berkata semua mereka kini direman bagi membantu siasatan.
Dalam pekembangan lain, polis yakin dapat melumpuhkan satu kumpulan yang digelar sebagai 'Geng Chon' yang disyaki terbabit dengan dengan kegiatan
mencuri dan menjual komponen motosikal.


"Bertindak hasil maklumat awam dan risikan, anggota polis berjaya menahan dua lelaki berusia lingkungan 20-an di kawasan Pasar Awam Permatang Manggis, Kepala Batas pada pukul 12 tengah hari Ahad lepas," katanya.

Mazlan berkata siasatan lanjut membawa kepada penemuan sebuah motosikal jenis Honda EX5 milik seorang lelaki berusia 31 tahun yang dilapor hilang di kawasan pasar itu pada pukul 5 pagi hari yang sama.

Beliau berkata susulan itu, polis menahan tiga lagi lelaki berusia 20-an yang dipercayai anggota geng itu di Sungai Petani, Kedah dan merampas satu rangka motosikal, enjin motosikal yang nombornya telah dicanai serta pelbagai komponen motosikal.

"Hasil ujian awal saringan air kencing didapati kesemua suspek positif dadah dan mereka kini direman untuk membantu siasatan," katanya. - BERNAMA

http://www.bharian.com.my/articles/Polis...h/Article/

JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI SILA SHARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2013 MyBB Group. RSS Syndication
Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on wangolds.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of wangolds.com or it's owner. wangolds does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE
Online Users
There are currently 50 online users.
» 1 Member(s) | 49 Guest(s)
Tizenis

Forex Update Santai, Gosip Artis, Gambar MenarikBerita Terkini Update DailyIslam Agamaku

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Suspek khianat dan letupan <b>di Bayan Lepas</b> diberkas polis <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2013 01:31 AM PDT

GEORGE TOWN - Polis menahan seorang lelaki disyaki terlibat dalam kes letupan dan kebakaran di Bayan Lepas, dekat sini semalam.

Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata lelaki berumur 31 tahun itu ditahan dalam serbuan di sebuah rumah di Jalan Sungai Ara, Bayan Lepas.

"Polis merampas lapan 'fire work shell' iaitu sejenis mercun dalam pelbagai diameter dan sebuah motosikal yang dipercayai digunakan dalam dua kejadian itu.

"Dengan tangkapan dan rampasan ini, polis berjaya menyelesaikan dua kes yang berlaku awal pagi semalam dalam tempoh kurang 24 jam," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Lokap Berpusat Bayan Baru di Balai Polis Bayan Baru, dekat sini hari ini.

Pada pukul 4.30 pagi semalam, polis menerima laporan kebakaran di Pusat Komuniti Policing Jalan Sungai Ara 1, Bayan Lepas dekat sini dan mendapati terdapat unsur khianat berikutan penemuan tong plastik berisi minyak tanah dipercayai sebagai pencetus kebakaran. – Bernama

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


[LIVE] Himpunan "Black 505" <b>Di</b> stadium <b>Batu Kawan</b> Pulau Pinang

Posted: 11 May 2013 05:45 AM PDT


Program Black 505, Tolak Penipuan PRU 13 yang berlangsung di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang malam ini boleh diikuti secara langsung melalui rangkaian internet.

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadual berucap pada program yang diatur berikutan pelbagai bentuk penipuan rejim Umno BN hingga menafikan keputusan rakyat.

Turut menyampaikan pidato ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu.

Suasana petang ini di perkarangan Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang Program dijadual bermula jam 8 malam ini, namun ramai penyokong Pakatan Rakyat sudah tiba di lokasi program.


6 comments:

View Comments/Post a Comment

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jul 2013 01:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BICARA PERJUANGAN: SETPOL ADUN <b>TANJUNG BUNGAH</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 07:03 PM PDT

Pertama kali terpandang gambar di atas, jika anda adalah lelaki tulin, anda mungkin akan terpesona dengan keayuan wajahnya.. Tetapi tahukah anda bahawa beliau adalah seorang transgender.... Apa itu TRANSGENDER...? Secara ringkasnya apa yang admin faham, transgender itu boleh jadi homoseksual, lesbian, biseksual dan sebagainya.....SIAPAKAH TRANSGENDER DI ATAS....? 

GEORGE TOWN : Setiausaha Politik kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tanjung Bungah Teh Yee Cheu yang baru dilantik berharap pelantikan beliau dalam memegang jawatan itu dapat membuka jalan kepada layanan sama rata dalam komuniti transgender.

Hezreen Shaik Daud, 33, yang merupakan seorang transgender mengakui berdebar tetapi teruja pada masa yang sama apabila beliau memulakan tugas secara rasmi pada Isnin.

"Saya amat berterima kasih kepada YB kerana menawarkan kerja ini kepada saya dan saya bersedia untuk berhadapan dengan cabaran.

"Ia adalah sukar bagi kami untuk diambil bekerja di syarikat-syarikat maka saya berharap dengan pelantikan saya ini, kami dapat menunjukkan bahawa kami berupaya dalam melakukan tugas sebagaimana yang lain," katanya ketika dihubungi pada Jumaat.

Hezreen, yang pernah bertugas sebagai pegawai projek dengan Persatuan Pembangunan Kesihatan Masyarakat Pulau Pinang berkata, sesetengah syarikat enggan mengambilnya bekerja kerana mereka bimbang beliau tidak mampu untuk berada di tempat kerja yang mempunyai pekerja lelaki.

"Saya hanya meminta supaya diberikan saya peluang dan saya akan melakukan yang terbaik di tempat kerja.

"Kami memerlukan penerimaan kerana kami juga manusia. Kami mahu dilayan sama rata seperti yang lain.

"YB menawarkan saya kerja ini pada awal tahun dan sekali lagi pada bulan lepas. Beliau memperjelaskan kepada saya mengenai skop kerja dan tugas sebagai setiausaha politik membuatkan saya memahami dengan lebih jelas," kata Hezreen yang boleh bertutur dalam Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Mandarin dan Hokkien.

Bekas pelajar Sekolah Tinggi Heng Ee itu berkata, beliau telah bekerja dengan Teh untuk beberapa projek sejak beliau berada dalam persatuan itu.

Beliau merupakan pemegang Diloma dalam Teknologi Maklumat dari Informatics College. 

So.... don't judge the books by its cover....he! he! he!....

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 01:00 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2013 01:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 01:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 01:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 01:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2013 01:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 01:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Kerajaan DAP P. Pinang Arah Roboh Sekolah <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2010 05:38 PM PDT

GEORGE TOWN 20 Julai – Kerajaan DAP Pulau Pinang mengarahkan Kementerian Pertahanan merobohkan bangunan bertingkat sekolah tentera udara yang sedang dibina di Tanjung Bungah.

Ketua Menteri Lim Guan Eng mendakwa, notis mengenainya telah dikeluarkan kerana kementerian itu menjalankan projek Sekolah Iktisas Tentera Udara (SITU) tanpa mendapat kebenaran Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

"Pada Disember tahun lalu, beberapa penduduk membuat aduan mengenai kerja memasang cerucuk besi di kawasan itu dan majlis perbandaran telah mengeluarkan notis amaran.

"Kemudian Mac lalu, majlis perbandaran sekali lagi menerima aduan bahawa kerja memasang cerucuk besi itu masih diteruskan termasuk pada cuti umum dan menghantar semula surat ke kementerian itu, memberitahu mereka mengenai keperluan untuk memohon kebenaran pembinaan.

"Kes itu turut dirujuk kepada penasihat undang-undang negeri (Datuk Faiza Zulkifli)," katanya pada sidang media di sini pada Selasa.

Kata Guan Eng, Yang Dipertua MPPP, Patahiyah Ismail sudah memaklumkan kepada kementerian itu termasuk Ketua Setiausaha, Datuk Seri Abu Bakar Abdullah pada 31 Mac lalu bahawa tindakan akan diambil jika pembinaan itu tidak dihentikan.

Beliau berkata majlis perbandaran telah menghantar notis kepada kementerian itu pada 6 Jun lalu mengikut seksyen 70 (1) Akta Jalan, Saliran dan Bangunan 1974 supaya pembinaan itu dirobohkan dalam tempoh 30 hari.

Pemeriksaan mendapati kerja pembinaan itu sudah mencecah empat tingkat. Ketinggian bangunan itu tidak diketahui memandangkan pelan tidak dihantar kepada majlis perbandaran.

Guan Eng menyalahkan Pegawai Kemajuan Negeri, Nik Ali Nik Yunus kerana gagal berbuat sesuatu walaupun berulang kali dimaklumkan mengenai masalah itu.

"Memandangkan Nik Ali tidak melakukan tugasnya iaitu memantau projek itu, kami terpaksa menghubungi kementerian kerana ia melibatkan tanah persekutuan," katanya. – MStar/MediaUMNO

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 01:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Review Flamingo Hotel by the Beach, <b>Tanjung Bungah</b> Penang | KL <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 11:26 AM PST

Percutian ke Pulau Pinang kali ini membawa kami ke Flamingo Hotel by the Beach yang terletak di Tanjung Bungah. Kedudukan hotel ini yang terletak di tepi pantai membuatkan percutian kali ini lebih santai sambil menikmati keindahan pantai di Pulau Pinang. Selain lokasinya di tepi pantai, Flamingo Hotel juga terletak berdekatan dengan Batu Ferringhi iaitu lebih kurang 7km atau 15 minit perjalanan dengan kereta. Selain itu, antara tempat-tempat menarik yang boleh dilawati di sekitar atau berdekatan dengan Hotel Flamingo Penang ialah Toy Museum (300m), Gurney Drive (6km), Pasar Chowrasta (9km), Nasi Kandar Line Clear (9km), Nasi Kandar Beratur (10km), Georgetown Heritage Sites (10km), Fort Cornwallis dan Padang Kota Lama (10km), Komtar (10km), Chew Jetty (11km), Bukit Bendera (13km) dan Penang Butterfly Farm (14km).

Setibanya kami di sana, urusan check-in berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah. Kami telah menempah bilik deluxe seaview yang mempunyai pemandangan cantik Selat Melaka.

Lobi Hotel Flamingo Penang

Pemandangan indah Selat Melaka yang dapat dilihat melalui bilik deluxe seaview kami.
Deluxe Seaview Flamingo Hotel

Bilik deluxe seaview ini dilengkapkan dengan katil twin, internet WIFI dan televisyen LCD. Biliknya juga adalah agak luas mengikut standard kami. Bilik deluxe ini telah dihias dengan menggunakan konsep moden. Katilnya juga agak besar dan selesa. Biliknya juga tidak menggunakan carpet, sebaliknya menggunakan tiles. Walaupon mungkin sedikit sejuk lantainya tetapi dapat menghindar bau karpet yang busuk.

Bedroom Hotel Flamingo

LCD TV Flamingo Hotel Penang

Bilik deluxe seaview ini turut disertakan dengan sarapan untuk 2 orang dewasa. Disebabkan musim cuti sekolah, restoran waktu sarapan pagi agak padat dengan ramai orang menyebabkan ada makanan yang telah habis dan lambat untuk diisi semula. Anda mungkin perlu menunggu untuk mendapatkan meja sekiranya anda turun lewat untuk sarapan.

Selain itu, Hotel Flamingo turut dilengkapkan dengan sebuah kolam renang yang besar.

Hotel Flamingo

Kolam Renang Flamingo Hotel Pulau Pinang

Swimming pool at Hotel Flamingo Penang

Hotel Flamingo Outdoor

Sekiranya anda tidak berminat dengan kolam renang anda boleh berjalan-jalan di pantai yang terletak bersebelahan dengan hotel. Pantainya bersih dan cantik. Selain itu turut disediakan kerusi rehat untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati pemandangan pantai.

Beach at Flamingo Hotel Penang

Pantai Hotel Flamingo Penang

Di lobi hotel turut disediakan lounge untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati makanan ringan dan minuman.

Lounge Hotel Flamingo

Kemudahan parking turut disediakan untuk tetamu hotel.

Flamingo Hotel By The Beach Penang

Harga bilik deluxe seaview adalah RM328++ pada musim cuti sekolah. Untuk harga terkini anda boleh semak di laman web Flamingo Hotel atau laman web tempahan hotel seperti Agoda dan Booking.com. Harga biliknya nampak macam agak mahal tetapi realitinya itulah harga hotel di Pulau Pinang semasa cuti sekolah. Sekiranya anda inginkan harga yang murah, anda perlu bercuti di luar peak season.

Keseluruhannya hotel ini sesuai sekiranya anda inginkan bilik yang luas dan berdekatan dengan pantai. Harganya juga lebih murah jika dibandingkan dengan hotel di Batu Ferringhi. Lokasinya juga strategik kerana terletak di tengah-tengah antara Batu Ferringhi dan Georgetown. Sekiranya anda ingin ke pasar malam Batu Ferringhi anda cuma perlu memandu kereta ke sana yang mungkin mengambil masa 15 minit sekiranya jalan tidak sesak. Banyak kemudahan tempat letak kereta disediakan di sana. Bagi yang ingin mencari makanan di luar, anda memerlukan kereta kerana tidak banyak kedai makanan yang berada dalam walking distance dari hotel. Walaubagaimanapon, sekiranya anda datang menggunakan kereta, anda boleh memandu ke bandar Georgetown lebih kurang 15 minit untuk menikmati nasi kandar dan sup yang boleh didapati dengan mudah di Pulau Pinang.

 
Flamingo Hotel by the Beach
Jalan Tanjung Bungah
11200 Tanjung Bungah, Penang, Malaysia

Telephone 604 8927 111

Koordinat GPS: U 5.466549 T 100.288555

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About

Terima kasih kerana membaca blog ini. KL Urbanite merupakan blog peribadi dan disini anda boleh mendapatkan pelbagai maklumat berguna seperti review makanan, destinasi pelancongan menarik, tips dan pelbagai berita terkini mengenai pelancaran produk di Malaysia.

Invite kami untuk membuat liputan tentang restoran anda, hotel anda, destinasi pelancongan dan produk anda. Anda boleh menghubungi saya melalui email atau laman sosial di bawah. Bagi yang tidak mahu terlepas entri terbaru kami anda boleh mengikuti atau Like kami di laman facebook KL Urbanite.

Masjid Terapung,<b>Tanjung Bungah</b>,Pulau Pinang | Detik Detik Indah <b>...</b>

Posted: 13 May 2013 09:00 PM PDT

Masjid Terapung Tanjung Bungah telah dirasmikan oleh bekas
Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 16 Mac 2007.

Kedudukannya yang strategik iaitu dalam perjalanan 
menuju ke Batu Feringghi menjadikan masjid berkenaan 
sebagai tempat persinggahan di kalangan pelancong 
bukan sahaja untuk solat malah bagi merehatkan minda.
Keadaannya yang terapung atas permukaan air laut 
sejauh kira-kira 300 meter dari pantai cukup unik dan indah dipandang 
Masjid dua tingkat yang mampu memuatkan 1,500 jemaah itu
 dan dibina di atas lot 254, 265, 266, 308 dan 643 Mukim 18, 
di tepi pantai Tanjung Bunga
dilengkapi ruang sembahyang utama, 
ruang sembahyang wanita, 
tempat mengambil wuduk lelaki dan wanita 
serta bilik menguruskan jenazah.

Keunikan masjid terapung diperkukuhkan lagi
dengan menara azan setinggi tujuh tingkat
yang dihiasi dengan ukiran kayu jati
 dan seni khat kaligrafi dari Indonesia.

Peristiwa tsunami yang melanda negeri 
di utara Semenanjung pada 26 Disember 2004,
 membuktikan masjid ini kukuh 
apabila pembinaannya tidak sedikit pun terjejas 
walaupun banyak rumah di kawasan 
sekitarnya ranap sama sekali.

<b>TANJUNG BUNGAH</b> - AzmanShah

Posted: 21 Jan 2013 04:50 AM PST

Masjid Terapung – <b>Tanjong Bungah</b> | DrPlaces

Posted: 25 May 2013 08:28 PM PDT

Tanjung Bungah atau Tanjong Bunga terletak di pinggir bandar Pulau Pinang,  di bahagian utara Pulau Pinang. Ia merupakan salah satu kawasan pinggir bandar dalam perjalanan ke Batu Ferringhi. Terdapat banyak hotel yang yang menawarkan harga yang lebih murah berbanding hotel-hotel yang terdapat di Batu Ferringhi.

Salah satu tarikan pelancong di Tanjung Bungah adalah Masjid Terapung, yang dibina dengan kos sebanyak 15 juta ringgit Malaysia dan siap pada tahun 2005. Disamping itu, Muzium Mainan Pulau Pinang merupakan tarikan pelancong yang lain, dimana disini terdapat banyak alat permainan dipamerkan kepada para pengunjung.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini kawasan itu telah menyaksikan pembangunan yang pesat, dengan pembinaan pangsapuri dan kondominium. Tanjung Bungah telah menjadi tempat kegemaran bagi warga asing untuk menetap di kerana kedudukannya yang dekat dengan kemudahan pendidikan di Sekolah Antarabangsa Dalat dan tempat-tempat rekreasi, dan juga kerana kedudukannya yang dekat dengan  Batu Ferringhi dan Gurney Drive.

Tanjung Bungah adalah sebuah lembah sejauh 1.5 km dan 4 km panjang diapit oleh bukit-bukau di sebelah barat, selatan dan timur, dan laut di utara. Bukit yang menghala ke timur dikenali sebagai Pearl Hill atau Mount Erskine setinggi 194 meter, manakala bukit yang menghala ke selatan menuju ke Bukit Bendera.

Lokasi GPS

5.47N 100.27E

Attractions

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 11:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2013 11:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2013 11:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 11:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 12:59 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Inspirasi Emas - Rumah terbuka Public Gold

Posted: 16 Sep 2012 05:01 AM PDT

Pada 8 & 9 September yang lepas, Public Gold hampir di seluruh cawangan di Malaysia ada buat Rumah Terbuka khas untuk semua customer, dealer2 dan juga famili2/ kawan2. So saya ada sempat menjemput dealer2 saya dan rakan2 juga customer untuk hadir majlis tersebut.

Ada yang reply msg kata x boleh hadir, ada yang reply msg kata boleh hadir dan ada yang senyap terus pon ada. hehe so taktau la masih wujud ke x nombor phone diorg2 yg senyap tu :)

Untuk makluman, bagi di negeri Pulau Pinang, tak dibuat di Bukit Jambul, di Bishop pon tak juga..tapi kali ni di Public Safe, Relau, (berhadapan dengan PISA)

Public Gold Bukit Jambul berpindah tempat

Apa?? ada yang masih tak tau?? Public Gold di Bukit Jambul sebenarnya telah pindah ke Public Safe, Relau

So kalau ada yang pi kat bukit jambul tu mungkin terkejut la tengok Public Gold dah tutup sebab berpindah tempat bukan sebab 'bankrap' hehe

Apa yang menariknya, lepas ni seminar tidak lagi dibuat kat Bishop, sebab ramai kata kat bishop tu agak jauh sikit..so kalini semua seminar akan dibuat di Public Safe tingkat 3. Pernah tengok tak camna rupa Public Safe ni?

Public Safe

Untuk maklumat lanjut tentang Public Safe ni sebenarnya anda smua boleh cek kat website  Public Safe http://www.publicsafe.com.my

Saya sendiri pon dah tempah peti simpanan kat sini, ada yang tanya saya, boleh tak nak simpan emas company lain? nak simpan silver boleh tak? sebenarnya, nak simpan apa pon boleh. tak kisah pon.. janji bukan bahan terlarang.

So saya harap lepas ni takda la orang takut2 nak simpan emas ok :) sebab apa?? sebab dah ada peti simpanan khas untuk anda sewa. Murah je.. maklumat lanjut boleh cek kat web saya bagi tadi ok

Rumah Terbuka

Buat julung kalinya, Public Gold buat rumah terbuka khas untuk kita semua pada 8&9 September yang lepas.

Alhamdulillah ramai juga yang datang ke majlis tersebut. Makan free je..rugi sapa tak mai..hehe

Tapi saya betul2 respek la diorg ni sanggup datang walaupun hujan lebat sangat hari tu.

ni ha muka2 dealer, customer dan kawan2 saya yang datang pada hari tu.

Dealer-dealer, customer dan rakan2 yang hadir, yang dukung anak tu la orang yang kenalkan saya dengan dunia emas. Tq :)

Pasangan suami isteri yang bersemangat kental..penuh dengan idea diorg ni.. :)

Sempat bergambar dengan Dato' Louis Ng, founder emas Public Gold. Cayala Dato' sporting gila.. :) en Syukor jutawanemas pon turut hadir majlis memeriahkan majlis tersebut. tapi kan tak sangka pulak ada reporter yang turut hadir pada masa tu. taktau pon kata dia tu reporter hehe..

kira ok la kan, pi makan FREE ja, tapi boleh masuk paper..tapi taktau la paper ni cerita pasai apa kan..hahaha

Dealer Kawin

Saya juga nak ucapkan tahniah kat Dealer saya ni, en Ismail Hakimi, yang berkahwin hari ni 16 September 2012. Tahniah sekali lagi dan semoga bahgia hingga ke akhir hayat :)

sama cantik sama padan :) Congrats!!

Dealer Baru

Ok la, sebenarnya saya nak update sikit, Dealer terbaru inspirasi emas, orang MELAKA

jom kita berkenalan dengan Dealer baru ni.

Nama : Azahar Nordin

Status : Dealer (PG026600)

No Tel : 016-3121685 / 017-6791685 / 019-6606022

Kawasan : Seluruh Melaka / Tampin

email : tadbiremas@gmail.com

Jadi kepada mereka yang nak beli emas di negeri Melaka atau Tampin, boleh la contact si abg hensem kita ni En Azahar. InsyaAllah dia sedia bantu anda smua :)

Sekian saja dulu, Assalamualaikum..

Amir Firdaus Bin Abdul Aziz

Master Dealer (PG000330)

012-5853035

inspirasiemas@gmail.com

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 11:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jul 2013 01:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2013 01:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pertandingan Memancing 2013 <b>di</b> Pantai Bersih <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 01 Mar 2013 11:38 PM PST



30 Bersama Komuniti 1Malaysia ingin memaklumkan bahawa Pertandingan Memancing 2013 yang akan berlangsung di Pantai Bersih Bagan Ajam, Butterworh R&R Pulau Pinang pada 24 Mac 2013  terpaksa ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
"Pertandingan ini terpaksa ditunda atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Pihak kami akan memaklumkan tarikh baru pertandingan ini apabila tiba waktunya.
Perkara ini ditegaskan oleh jurucakap penganjur, Abang Shah dalam perbualan telefon dengan Joran Pancing hari ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2013 01:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2013 01:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2013 01:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pertandingan Memancing 2013 <b>di</b> Pantai Bersih <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 01 Mar 2013 11:38 PM PST



30 Bersama Komuniti 1Malaysia ingin memaklumkan bahawa Pertandingan Memancing 2013 yang akan berlangsung di Pantai Bersih Bagan Ajam, Butterworh R&R Pulau Pinang pada 24 Mac 2013  terpaksa ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
"Pertandingan ini terpaksa ditunda atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Pihak kami akan memaklumkan tarikh baru pertandingan ini apabila tiba waktunya.
Perkara ini ditegaskan oleh jurucakap penganjur, Abang Shah dalam perbualan telefon dengan Joran Pancing hari ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:45 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pertandingan Memancing 2013 <b>di</b> Pantai Bersih <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 01 Mar 2013 11:38 PM PST



30 Bersama Komuniti 1Malaysia ingin memaklumkan bahawa Pertandingan Memancing 2013 yang akan berlangsung di Pantai Bersih Bagan Ajam, Butterworh R&R Pulau Pinang pada 24 Mac 2013  terpaksa ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
"Pertandingan ini terpaksa ditunda atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Pihak kami akan memaklumkan tarikh baru pertandingan ini apabila tiba waktunya.
Perkara ini ditegaskan oleh jurucakap penganjur, Abang Shah dalam perbualan telefon dengan Joran Pancing hari ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 01:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 01:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 01:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 01:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mantan Pengerusi PGMPPS/KGMMB Pulau Pinang Menerima PJB

Posted: 21 Sep 2012 06:04 PM PDT

Tn. Hj. Abdul Waris Darus dilahirkan di Balik Pulau, Pulau Pinang pada 20 September 1945. Kini beliau berusia 66 tahun dan menetap di Bagan Ajam, Butterworth, Pulau Pinang. Beliau berkahwin dengan Asma Binti Omar yang juga merupakan pendidik dan mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.
Beliau memulakan zaman persekolahan pada tahun 1952. Sekolah pertama beliau ialah Sek Melayu Titi Teras, Balik Pulau hingga tahun 1954. Kemudian beliau ke Sek. Men. St. George Balik Pulau pada tahun 1955 hingga 1962. Beliau mendapat latihan guru di Maktab Latihan Guru Pulau Pinang pada tahun 1963 hingga 1965. Kemudian melanjutkan pelajaran di USM Pulau Pinang pada 1979 hingga 1983.
Abdul Waris Darus memulakan perkhidmatan sebagai guru pada 1 Januari 1966. Beliau seorang yang banyak memperoleh pengalaman mengajar. Beliau banyak mencurahkan bakti demi membantu mendidik anak bangsa untuk menjadi warga yang berilmu dan beramal. Antara sekolah yang pernah beliau berkhidmat ialah:
v  1966 – 1967:  SK Temoyong, Langkawi (Guru Penolong).
v  1968: SK Bayas, Langkawi.
v  1969 – 1977: SK Pendang, Kedah.
v  1978 – 1979 SK Permatang Janggus, Pulau Pinang.
v  Pada Tahun 1979 – 1983 melanjutkan Pelaran Ke USM.
v  1984 – 1992: SMK Dato' Onn, Seberang Perai Tengah.
v  1993 – 1994:  SMK Permatang Rawa, S. Perai ( Guru Penolong Kanan).
v  1994 – 2000: SMK Dato' Onn, S. Perai (Guru Penolong Kanan).
Sepanjang perkhidmatan beliau banyak menganjurkan program, mencurahkan idea dan membuat transformasi. Antara yang dapat disumbangkan oleh beliau ialah :
v  1977 – 2000: Program Mentor Mantee
Program ini membolehkan pelajar diberi perhatian yang lebih dengan mengadakan seorang guru diberi lima orang pelajar. Mereka akan dipantau dan diberi perhatian yang lebih.
v  1995 – 2000: beliau memperkenalkan Kadet Bomba, Silat Lincah di sekolahnya.
v  1995 – 2000: membangunkan program sekolah dalam taman di sekolahnya.
Dalam program ini pelbagai usaha telah digembling untuk menjadikan impian satu realiti antaranya menggadakan anjung ilmu, mini muzium sekolah, pondok ilmu, menjadikan kebersihan satu amalan gaya hidup yang sihat. Turut diwujudkan ialah perpustakaan mini. Semua ini dilakukan bagi menarik minat membaca dalam kalangan pelajar.
v  1994 – 2000: menganjurkan majlis perkembangan staf untuk mewujudkan kerjasama di kalangan staf dan percambahan ilmu.
Pentadbiran sekolah (1994 – 2000)
v  Pengurusan kewangan yang baik dan cekap.
v  Pengurusan bilik darjah yang sistematik dan teratur.
Beliau memperoleh kejayaan yang bermakna antaranya ialah program komputer yang dicetuskan beliau menjadi Johan Peringkat Negeri  tahun 1998 yang dikenali program MATA (Rekacipta).  Pada tahun 1999 pula, program tersebut berjaya mendapat tempat ke-3 antara sekolah-sekolah Malaysia.
Beliau juga gigih memulihkan penagihan dadah dalam kalangan pelajar dan masyarakat. Program Pemulihan yang diperkenalkannya pada tahun 1988–1990 berjaya membantu mengenalpasti penagih dan menghantar mereka ke Pusat Serenti untuk dipulihkan.
Antara aktiviti lain yang beliau terlibat adalah :
v  1991  - 1994: Pengerusi JKKK Daerah Seberang Perai.
v  1997 – 2003: Pengerusi Qariyah.
v  1998 – 2000: Timbalan Pengerusi SK Agama Rakyat (KAFA).
v  1998 – 2000:  Penasihat Belia Daerah Seberang Perai.
Beliau juga terlibat dalam urusan masjid Jabatan Agama Islam seperti pengurusan jenazah, mengambil tugasan pegawai masjid, urusan hal ehwal perkahwinan anak qariyah serta terlibat dalam urusan latihan bakal imam. Sekolah agama yang diwujudkan adalah untuk memastikan anak-anak qariyah kampung beliau mendapat pendidikan  agama  dan Kelas Fardu Ain.
Sebagai Pengerusi Sekolah Agama Rakyat (Darul Hikmah) Pulau Pinang yang dilantik pada tahun 2000 hingga kini, beliau terlibat dengan pelbagai aktiviti. Beliau menganjurkan pertandingan hafazan di surau dan masjid. Di samping itu beliau turut mewakili sekolah agama tersebut menandatangani MOU dengan  Sekolah Agama di Pattani, Selatan  Thailand. Di dalam MOU tersebut terdapat program pertukaran guru dan murid serta meluaskan penggunaan Bahasa Melayu dalam kalangan Pelajar Thailand.
Abdul Waris Darus bertanggungjawab menyatukan semua daerah menjadi satu pertubuhan bersifat negeri bagi memudahkan urusan dalam pentadbiran Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai. Ini bukan sahaja memudahkan proses pentadbiran tetapi juga dapat mempermudahkan lagi urusan pembayaran yuran oleh ahli yang bersara. Mewujudkan kerjasama  KGMMB Pusat dan cawangan Negeri untuk urusan yuran dan kebajikan. Mencadangkan satu bangunan baru diwujudkan di Seberang Perai (bangunan sekarang di Taman Koperasi Guru Tanah Liat Bukit Mertajam – 2010). Kegiatan luar yang disertai oleh beliau adalah:
v  1985 – 1988: Pengerusi KGMMB Pulau Pinang
v  1998 – 1995: AJK Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai  (PGMPPS).
v  1998 – 1995: AJK  KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  1996 – 2000: Pengerusi KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  2008 – 2012: AJK Persatuan Guru PESARA.
Abdul Waris Darus menamatkan perkhidmatan pada 20 September 2000 sebagai kakitangan kerajaan. Namun, meneruskan  mengajar sebagai tutor di Open University Cawangan Pulau Pinang dari tahun 2000 hingga 2004. Atas usaha gigihkepada negeri dan masyarakat beliau menerima beberapa anugerah iaitu:
v  2001 – Pingat Jasa Masyarakat (PJM)
v  1993 – Pergerakan gaji melintang
2011 – Tokoh Kepimpinan PGMPPS

CeLoteh CikEyra: Taiping & R&R <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 16 Sep 2012 12:00 AM PDT

Selamat Hari Malaysia semua,hehe..yee saya tahu hari Malaysia dah lepas,tapi saya tak 
peduli jugak,dah lepas ke belum,apa yang penting keamanan negara Malaysia perlu 
diperilihara & dijaga sentiasa, sape lagi yang nak jaga keamanan negara kita,kalau bukan 
anak bangsanya sendiri.Ayuhhh sama-sama kita menjaganya..Wahh patriotik sangat kau 
kan..muehehehe. Okayah la straight to the point,sebenarnya nak cerita-ceriti nih...
Hari Malaysia jatuh pada 16/9/2012 ( Sunday ) sebenarnya kite ade pergi janjanjalan 
itik,jalan ayam,di mana lubang kancil seribu lima ratus,tinggal dalam mulut meeeeraah...
Ok tipu jee..kite ada pergi jalan-jalan dekat Taiping,Perak. A'ahh tempat yang femes dengan Zoo 
Taiping, Muzium & Taman Tasik.

Muzium Taiping sumber pakcik google
Taman Tasik Taiping sumber pakcik google
Selain dari tempat-tempat di atas,dekat sini jugak ada Taiping Sentral
Taiping Sentral berjiran dengan Tesco, kalau taksilap,dekat Taiping Sentral ini lah satu-
satunya yang ada panggung wayang di Taiping nih.Maaf jika saya silap.
Taiping Sentral ni sama je dengan Shopping complex yang lain, tapi disebabkan tak
 pernah lagi jejak kaki di sini keterujaan tehadap Beliau sangat memuncak tingginya.hehe
Lunch time,kiteorang decide makan dekat foodcourt Tesco, sebab cik abg tu nak makan
 nasi,so kena makan dekat foodcourt Tesco lah, dekat Taiping Sentral setelah ditinjau-
tinjau tak terdapat foodcourt pun, yang ada semua makan fastfood . Perut melayulah 
katakan tak jumpa nasi 1 hari boleh migrain gamaknya ayat sindir utk cik abg
 Tomyam Calypot,ini memang my fevert. Sedap
Harga makan di sini agak murah jika dibanding dengan harga foodcourt di tempat lain,dan 
menjadi tanda tanya kepada kami hingga sekarang,dekat sini takde tax ke? 
Masa jalan-jalan dekat Taiping Sentral,terjumpa kedai jual Pan keki Doraeyaki disebabkan
 pengaruh Doremon yang melampau-lampau aku memberontak meminta dia 
belikan ini. Nahh perasa peanut 1,cokelat 1 & stawberi 1.hehehe. Bila dah 
terhegeh-hegeh nanak,begitu jugaklah terhegeh-hegeh nak habiskan,last-last sumbat 
kedalam perut dia jugak,bagus tak membazir. Doraeyaki ni taklah segemuk Doraeyaki 
Doremon tu,tapi rasanya boleh tahan jugak,nice
Gambar suka-suki,tiada motif
lepas makan-makan Doraeyaki, sambil cuci-cuci mata tengok orang naik Itik,dah snap 
gambar 10-20 keping,tibalah masa kami beredar, aktiviti seterusnyaa menuju ke gerai 
 Gerai yang terletak dekat tepi jalan, satu hala dengan perjalanan balik kami. Sasaran pada petang ini ialah gerai menjual Yong Tau fu..
 dah alang-alang pakcik sebelah jual sate,oder jugak lah 10cucuk sate ayam,tak sampai hati pulak takoder,hewhew
Yong Tau fu..Main ambil je,bila dah hidang macam ni,banyaklah pulak,huhu.Sekali lagi perutnya menjadi mangsa...
Perut pun dah kenyang dan maju kedepan,ingat nak terus balik, tapi tercetus pulak niat
 nak bawa family dia pergi jalan-jalan kat tepi pantai, secara rela paksa,aku diheret 
bersama-sama. Singah di rumah dia untuk mengambil mak,abah & adik-adiknya,sebelum 
tu,aku dah inform dah dekat myfamily. So myfamily izinkan, itu pun sebab family dia ada 
sama, kalau tak jangan haraplah, malam-malam nak bawa anak dara orang pergi pantai 
,nak kena sekeh lah tue.Daripada Taiping,Perak terbang ke R&R Bagan ajam, tak sangka R&R ditepi pantai itu menjadi pilihan orang ramai untuk beristerehat.
sory gambar blurr, just nak beritahu dekat sini ada Beach Night Market..Gerai yang dibuka takbanyak sangat,tapi meriah lah jugak.
 Bersama adik perempuannya,
sorang ni je adik perempuan dia,adik beradik yang lain semua lelaki
 bakal adik & ibu ku..mueheheh..gediks
Hari pun dah jauh malam, jomlah kita balik

★Thankiss sebab bace★

Rakyat Pulau Pinang Bantah Terowong Bawah Laut ‹ Kamaluddin&#39;s <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 07:40 PM PDT


Posted by Kamaluddin @ 阿列克斯 on 20 Mar 2013 / 0 Comment

guanengMenurut Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai pada akhir Januari 2013 yang lepas, projek pembinaan Jambatan Kedua Pulau PinangJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » telah mencapai kemajuan 90.15% dan dijangkakan siap sepenuhnya seawal September 2013 atau selewat-lewatnya dua bulan kemudian.

Apabila siapnya projek itu kelak, sebahagian besar masalah kesesakan lalu lintas di Jambatan Pulau Pinang yang sedia ada dapat dikurangkan sekaligus memberi keselesaan kepada para pengguna untuk berulang alik dari pulau ke Seberang Perai.

Pengumuman tersebut nyata melegakan ramai pihak dan sudah tentunya mereka tidak lupa untuk berterima kasih kepada Kerajaan Pusat kerana tetap meneruskan projek itu sekalipun Kerajaan Negeri dikuasai oleh DAPJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … ».

Bagaimana pun tak sampai dua bulan kemudiannya, tiba-tiba sahaja Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan EngJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » mengumumkan kesediaan Kerajaan Negeri sudah bersedia untuk membina terowong bawah laut menghubungkan Gurner Drive di bahagian pulau dengan Bagan Ajam di sebelah tanah besar.

Selama dua tahun semenjak April 2011 Lim Guan Eng senyap tanpa berita selepas pengumuman awalnya dulu, sekarang bila sahaja dekat nak PRU 13 tergesa-gesa mengumumkan projek tersebut digerakkan segera.

Nampak sangat DAP sedang bermain opera Cina untuk mengekang mood gembira khalayak ramai yang tika ini agak tidak sabar menantikan siapnya Jambatan Kedua Pulau Pinang. Adakah sandiwara ini berjaya menarik perhatian rakyat dan mengalih tumpuan umum kepada jasa Kerajaan Pusat?

Tentu sahaja tidak, kerana semasa dialog Kerajaan DAP Pulau Pinang bersama rakyat negeri itu pada 10 Mac lepas, rata-rata peserta yang hadir tidak yakin dengan kesungguhan Kerajaan Negeri yang di lihat hanya mengambil kesempatan untuk mengabui mata umum tatkala menjelang PRU 13.

Lagi pun ramai yang mempersoalkan pembinaan terowong bawah laut itu yang bukan sahaja tidak efektif dan merupakan satu pembaziran kerana buat masa sekarang sudah memadai negeri itu mempunyai dua jambatan termasuk yang sedang disiapkan sekarang.

Tambahan pula kos anggaran RM6.3 bilion untuk projek sedemikian jika dilaburkan untuk naik taraf jalan-jalan sedia ada di samping menambah baik kemudahan pengangkutan awam jauh lebih berbaloi untuk jangka masa pendek dan panjang.

Jambatan kedua belum pun siap untuk digunakan sudah bermimpi mahu membina terowong bawah laut, besar melampau angan-angannya tapi tak kena dengan masanya. Sepatutnya guna dulu jambatan kedua dan lihat keberkesanannya, bila wujud keperluan barulah bina jambatan ketiga atau pun terowong.

AKAK DIBALIK PINTU: Ada Toyolkah <b>di Bagan Ajam</b>, Seberang Perai?

Posted: 23 Oct 2012 02:07 AM PDT

Tidak pasti sama ada cerita ini sudah lama berlaku ataupun tidak. Namun kisah ini dicatatkan pada 2011 yang lalu tentang kisah misteri toyol di kawasan Bagan Ajam, Seberang Perai. Lebih 100 keluarga di tiga kampung dekat sini hidup dalam keadaan tertekan dan keresahan berikutan wang simpanan mereka semakin kerap hilang. Mereka mendakwa, kehilangan itu dipercayai angkara perbuatan toyol berdasarkan beberapa kejadian pelik dilalui penduduk sebelum rumah mereka dimasuki dan wang disedari hilang.



Penduduk berkata, biarpun pelbagai cara diguna untuk menghalang kecurian itu termasuk menggunakan khidmat perubatan tradisional, namun sehingga kini kejadian itu terus berlaku dan ia kini semakin menjadi-jadi hingga merimaskan mereka.
Seorang penduduk, En.Abd.Aziz Ishak, 64, dari Kampung Contoh berkata, kecurian dipercayai angkara toyol itu mula berlaku awal Ogos lalu apabila wang di rumahnya sering didapati hilang.
"Peliknya, jumlah wang yang hilang itu bukannya banyak hanya sekadar RM50 dalam satu-satu masa, namun kejadian kecurian itu akan berulang menyebabkan jumlahnya kerugian dialami saya sahaja mencecah RM300″

"Sebagai orang lama saya dapat mengagak ia melibatkan toyol kerana makhluk ini hanya mengambil sejumlah RM50 sahaja pada satu masa biarpun pada masa sama terdapat sejumlah wang lain yang disimpan di dalam laci, poket seluar mahupun di bawah bantal" katanya.
Peniaga kedai makan, Pn.Norzuliatun Nordin, 35, mengalami kejadian sama beberapa kali sebelum ini selepas menyedari wang simpanannya sering kurang sebanyak RM50 setiap hari.
"Saya percaya ini perbuatan toyol kerana sebelum menyedari wang simpanan hilang, saya sering terdengar rengekan suara kanak-kanak di kawasan rumah yang kemudiannya diikuti dengan perasaan seram dan gementar"
"Setiap kali selepas mengalami suasana begitu saya mendapati wang simpanan menjadi susut sebanyak RM50 dan kejadian terbaru dialami pada Ahad lalu apabila wang kutipan raya anak hilang sebanyak RM50″ katanya.
Menurutnya, selepas tujuh kali mengalami keadaan sama dia berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional dan dimaklumkan ia angkara toyol berdasarkan ia merengek seperti kanak-kanak sebelum memasuki rumah mangsanya.
Kehilangan Wang Berlaku Sehingga Lima Kali
Bagi En.Huszaimi Abu Hassan, dari Flat Teluk Air Tawar berkata, dia lima kali mengalami kehilangan wang sejak mula menyambut puasa lalu.
"Selepas mendengar banyak rakan kehilangan wang, saya mula mengambil pelbagai langkah keselamatan termasuk mengikut petua orang lama menghalau gangguan makhluk halus ini seperti menabur kacang hijau di muka pintu dan menyelitkan benda tajam seperti jarum dan paku didinding dan tepi tingkap.
"Namun semua usaha ini tak berkesan apabila mendapati kacang hijau itu berselerak seolah-olah diusik oleh toyol manakala paku dan jarum dicabut dan hilang menyebabkan saya turut mengalami nasib malang kehilangan wang akibat dicuri," katanya.
Penduduk Mengeluh Kerana Ikhtiar Gagal
Dalam pada itu, hasil temuramah kami ke atas penduduk tiga kampung berkenaan, kebanyakan mereka mengeluh kerana pelbagai langkah diambil termasuk berpakat menganjurkan majlis bacaan ayat-ayat suci al-Quran dan surah Kursi namun kecurian itu masih berlaku.
Pn.Norma Bakar, 43, yang tiga kali mengalami kecurian berkata, dia dan penduduk lain mula menggunakan satu lagi petua baru iaitu mencucuk wang kertas RM50 dengan jarum bagi menghalang wang simpanan mereka daripada dicuri toyol.
"Penduduk juga mengambil satu pendekatan lain iaitu mencucuk buah limau purut dengan paku dan diletakkan berdekatan wang simpanan dalam usaha menghalangnya dari hilang"
"Memang sah ini kerja makhluk halus itu kerana jika diletakkan wang kertas lain seperti RM10 dan RM5 ianya tidak terusik tapi jika terdapat wang kertas RM50 ia akan didapati hilang," katanya.


Haaaa...itulah kisah toyol kat Malaysia ni..kat luar negara tak tahulah kalau2 makhluk bernama toyol ni wujud ke tidak...namun korang tahu tak macamana cara diorang nak bela toyol ni...cuba baca cara2 nak dapatkan toyol kat sini pulak....
baca jer tau...jgn amalkan...

Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah Terowong Guan Eng - MMI

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.

MMI : KAMI BANTAH !! Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved