Jumaat, 16 Ogos 2013

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Penamaan Calon AJK Bahagian <b>di Negeri Pulau Pinang</b>

Posted: 14 Aug 2013 12:19 AM PDT

Dari sumber Pejabat Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang memberitahu tarikh penamaan calon AJK Bahagian bagi sayap-sayap UMNO di negeri Pulau Pinang pada 21 September 2013 (Sabtu). Manakala penamaan calon bagi AJK Bahagian pula pada 28 Sept. 2013 (Sabtu). Masa dan tempat bagi kedua-dua penamaan calon itu adalah seperti berikut: Jam 9.00 pagi - 5.00 ptg di Politeknik Seberang Prai, Pulau Pinang.
Inilah masanya Ketua Bahagian dan AJK Bahagian termasuk Pemuda, Wanita dan Puteri dipilih dari kalangan yang terbaik. Walau bagaimanapun, kekuatan dan keutuhan parti mesti didahulukan. Lawan boleh lawan, boleh menang tapi kekuatan parti selepas pemilihan perlu diambil kira. Kita tidak mahu, yang menang jadi arang dan yang kalah jadi abu. Ini bermakna parti UMNO akan jadi arang mahupun abu jika pemimpin merebut jawatan sesama sendiri. Oleh itu usaha kompromi dengan dasar menjaga keutuhan dan kekuatan parti perlu diberi keutamaan. Biarlah pengalaman lampau menjadi guru yang mengajar kita menjadi seorang yang insaf diri dan bersyukur seadanya. 
Walaupun begitu ada masa dan situasi tertentu, persaingan yang sihat boleh mewujudkan perubahan yang positif kepada UMNO. Kata lain, UMNO bertambah kuat dan disegani bila ketua dan AJK yang terlantik melalui tapisan dan pemilihan yang begitu teliti oleh para perwakilan. Tapi berapa kerat para perwakilan yang mampu memilih AJK berdasarkan merit seseorang calon? Kebanyakan perwakilan masih lagi dipaksa dan terpaksa memilih berdasarkan puak-puak yang dicetus sama ada secara sengaja ataupun tidak sengaja. 
Jika masih berlaku dan wujud puak-puak dalam Bahagian, sampai bila pun UMNO tidak akan dihormati oleh rakyat. Jangan berpura-pura dan jangan berlakon begitu banyak. Tunjukkan keikhlasan dan kejujuran di kalangan pemimpin UMNO sendiri untuk bersatu dan bekerjasama sebagai satu keluarga. Yang muda jangan tergesa-gesa dan gopoh kerana tidak akan lari gunung dikejar. Yang lama pula perlu buktikan bahawa pengalamannya masih diperlukan, mampu memimpin secara yang adil dan menjadi model kepimpinan yang boleh dicontohi oleh pemimpin pelapis yang sedia ada.
Ingatlah rakyat khususnya ahli-ahli UMNO sedang memerhati malahan ada yang lebih mengetahui apa yang sedang berlaku dalam keluarga UMNO di peringkat Bahagian, sayap-sayap dan cawangan-cawangannya. Belum bermula mesyuarat cawangan sudah ada suara-suara kecewa dizahirkan oleh orang-orang tertentu. Jika diteliti memang ada benarnya! Tak perlu didedahkan di ruangan ini, ibarat kata pepatah Melayu " Ludah ke langit, timpa di batang hidung sendiri". Namun pucuk pimpinan bahagian perlu lebih adil dalam membuat sebarang perlantikan pada masa yang akan datang. Bagaimana kita boleh bercakap tentang keadilan kepada orang lain sedangkan tindakan diri sendiri sudah dilihat tidak adil. Jika dibiarkan boleh jadi isu besar yang sudah pasti merenggangkan hubungan antara pimpinan dan ahli-ahli UMNO antara kawasan DUN yang ada. 
Jika ada penasihat atau orang kanan, biarlah nasihat yang diberi dan keputusan yang dibuat mengambil kira prinsip keadilan untuk semua ahli UMNO. Ingatlah pemimpin UMNO bukan milik ahli-ahli UMNO di sesuatu kelompok. Tunjukkan dan buktikan pemimpin UMNO yang bakal berada dalam bahagian nanti adalah pemimpin kepada semua cawangan dan semua kawasan DUN yang ada. Sekian.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2013 11:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 11:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2013 11:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sewa mobil <b>di</b> bali, rental mobil <b>di</b> bali, obyek wisata <b>bukit jambul</b> |

Posted: 09 Jun 2013 05:05 PM PDT

membicarakan obyek wisata di bali memang seakan tidak ada habisnya dari wisata pantai, wisata alam danau, wisata alam bawah laut dan wisata sawah dengan teraseringnya. salah satu obyek wisata pemandan terasering yakni di bukit jambul.berlokasi tak jauh dari Gunung Agung yang merupakan bagian dari wilayah Kabupaten Karangasem, bila ditempuh dari bandara menggunakan jasa sewa mobil di bali  atau rental mobil di bali kira kira 2,5 jam untuk mencapai bukit jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-2

Bukit Jambul pertama kali di sebutkan pada saat invasi Belanda ke Indonesia oleh seorang wisatawan yang melihat sebuah bukit tinggi berdiri di sebelah selatan jalan utama yang menghubungkan Kabupaten Klungkung dan Besakih. Di puncak bukit terdapat sebuah pura yang disebut Pura Pucak Sari yang dikelilingi oleh pepohonan besar. Sementara, di bawah kompleks pura terdapat panorama persawahan yang memukau. Ini membuat pepohonan terlihat seperti jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-1

ketinggian 500 m diatas permukaan laut (dpl) membuat Bukit jambukl mempunyai hawa yang begitu sejuk. Pemandangan alam yang tersaji di sekelilingnya begitu menakjubkan, sangat indah, dan menawan. Dari atas Bukit Jambul wisatawan akan disajikan pada hamparan perbukitan serta perpaduan sawah yang berumpak-umpak (terasering). Sementara di pemandanganyang lain terlihat eksotisnya laut lepas yang sangat jelas terlihat dari atas bukit. Demikian juga, gugusan pulau Nusa Penida yang tampak begitu jelas dan indah.

Obyek wisata bukit jambul sudah terkenal sejak dahulu, karena bukit jambul merupakan tempat persinggahan ketika berwisata menuju pura Besakih. sehingga ketika akan mengunjungi Pura Besakih dengan melewati Kabupaten Klungkung, maka secara otomatis akan melewati Bukit Jambul.bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-3

Bukit jambul selain menawarkan pemandangan alam yang eksotis dan natural di sini juga banyak terdapat warung dan restoran. sehingga ketika anda berkunjung disini bisa menikmati makanan dan coffe shop sambil melihat pemandangan dari bukit jambul. Tempat parkir yang luas juga tersedia memudahkan bagi pengendara mobil  baik itu mobil pribadi atau sewa mobil di bali untuk berhenti disini.

apabila anda hendak berkunjung ke pura Besakih dan menggunakan jasa sewa mobil di bali atau rental mobil di bali kami. berhenti di wisata bukit jambul ini akan sangat mengasikkan bagi wisatawan,

selama Berlibur.

Saffuan 9W2SFJ: Jerebu <b>di</b> Pulau Pinang

Posted: 24 Jun 2013 08:09 AM PDT

Jerebu di Muar boleh dikatakan antara yang paling teruk. Kini jerebu dah mula merebak ke Pulau Pinang. Berikut gambar terkini jerebu di Pulau Pinang.

Bila tengok kat luar tingkap...
" Wahh kabus rasa macam kat Beijing "


Banyak la hang punya kabus!
Maklumat STATUS BACAAN INDEK PENCEMARAN UDARA (IPU) PADA 24-Jun-2013 SELURUH MALAYSIA
(Sumber : AIR POLLUTANT INDEX MANAGEMENT SYSTEM)
 Pulau Pinang (5.00PM) di USM pada bacaan 81
Jam 2.00 petang di IPG Kampus Pulau Pinang

6.30 petang di Puncak Bukit Jambul Di lokasi yang sama tiada Jerebu kat Pulau Pinang... Nampak tak beza, gambar ni aku mabik tahun lepas 2012 waktu yang sama...
   Kalau boleh kurangkan aktiviti luar, aku ni pun dah batuk-batuk, malam keluar gi cari mask banyak yang dah habis. Tapi jangan risau, melalui info dari akhbar yang aku dapat, Kerajaan Negeri Pulau Pinang sedang berusaha untuk tambah Topeng Muka terutamanya jenis N95. Macam manapun keadaan jerebu di Penang masih dalam keadaan terkawal, cuma kalau boleh la, kurangkang aktiviti luar.

Jaga kesihatan minum banyak ayaq tau...


Muhammad Saffuan Bin Jaffar

ghatering babywearing walk <b>di bukit jambul</b> - My Little Twinkle <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 08:16 AM PST

tadi petang sronok sangat dapat jumpa kawan2 babywearing group ni syok sangat.... apa yang best boleh timba ilmu bagaimana nak wrap baby dengan menggunakan skill wrap ni, banyak cara wrap best sgt tambahan pulak sifu mel ajis pon turun jugak.. sronok sembang sambil tukar2 pandangan... jom layan babywearing Northern Group boleh masuk dalam FB.. boleh join yang mana tinggal dia area utara ni... insyaAllah akan ada nnt aktiviti2 yang menarik pada masa akan datang
fiya ketiduran sambil menyusu (using simple front carry)
tengah berebut aper lah tu mek fiya ni

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 11:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2013 11:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2013 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2013 11:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Promosi <b>di</b> Mydin <b>Bukit Jambul</b> & Naza Cafe Pulau Pinang!

Posted: 09 Jun 2012 08:10 PM PDT

Alhamdulillah..program promosi filem MOMOK Jangan Cari Pasal pada 9hb Jun di Mydin Bukit Jambul dan Naza Cafe di Pulau Pinang berjalan dengan lancar dan jayanya. bagi pihak produksi filem MOMOK..Jangan Cari Pasal, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada Sayang N. Azian, Afisz Aris, Lan M. Nasir, Deejay Ringgo , Sdra Naza, Hemee Wara Dato, Masmunaliza, Pihak Pengurusan Mydin Bukit Jambul, Rakan yang yang tidak dapat saya sebutkan nama mereka di sini dan para peminat di Pulang Pinang dan mereka2 yang telah menjayakan program ini secara langsung dan tidak langsung. Pihak kami akan berada selama sehari lagi (1ohb Jun) di Pulau Pinang dan akan meneruskan program promosi kami di negeri2 sebelah Pantai Timur dan di ikuti sebalah Selatan tanahair. Letih..tapi amat menyeronokkan kerana semua sporting! Terima kasih atas sokongan dan teruskan sokongan anda kepada filem MOMOK..Jangan Cari Pasal.

PROGRAM JERAYAWARA BAHASA <b>DI</b> SMK <b>BUKIT JAMBUL</b>, PULAU

Posted: 01 Jun 2012 07:47 PM PDT


Masa: 8.30 pagi - 1.00 tengah hari
Tempat: Dewan SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang
Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada sahabat saya Cikgu Wan Sajiri Wan Hassan (GPK 1), Puan Atikah Mohd. Ariffin (GKMP Bahasa), Datin Noraini Ahmad (Ketua Panitia Bahasa Melayu), guru-guru Bahasa Melayu termasuk guru jemputan dari sekolah berdekatan, serta para pelajar yang terlibat kerana memberi ruang dan peluang untuk saya mengendalikan Program Jerayawara Bahasa di SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang. Semoga kalian mendapat manfaat daripada tip dan taklimat yang disampaikan. 

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:39 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 11:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

Adoption Drive & Charity Sales SCRATCH <b>di BUKIT</b> <b>...</b> - MamaBetty&#39;s

Posted: 21 Nov 2012 10:23 PM PST

As Salam....

Weeiiiii....ni nak warwarkan...berita terkini lagi sensasi..err..sensasi la sangat kaannn...

Kucing Terbiar & Anjing Jalanan akan mengadakan Adoption Drive dan booth Jualan amal di Cat Show anjuran The Official Site of Kelab Kucing Malaysia (KKM) seperti butiran berikut :

TARIKH : 24 & 25 NOVEMBER 2012
MASA : 10AM-5PM
TEMPAT : BUKIT JAMBUL SHOPPING MALL, PULAU PINANG.

Ada beberapa ekor kucing comel yang akan di carikan rumah baru untuk mereka.

Jika anda berhasrat untuk adopt kucing di adoption drive kami, boleh bawa carrier sekali bagi memudahkan anda membawa pulang.

Ada barangan SCRATCH dan tabung derma untuk anda menyalurkan sumbangan ke Dana SCRATCH.

Headband telinga kucing ini antara barang yang mesti ada di booth kami sebagai barangan jualan amal bg mengisi dana kami. 

JEMPUT SINGGAH KE BOOTH KAMI.

BANTU SEBARKAN.
TERIMA KASIH.
P/S: Kami gerak ke Penang esok..woohoooo!!! cya!!

Bilik Untuk <b>di</b> sewa Apartments Taman <b>Bukit Jambul</b> | Rumah Sewa

Posted: 10 Mar 2013 09:09 PM PDT

Publish date: March 11, 2013 4:09 am
Contact Name: roslina
Price: RM160
Region: Pulau Pinang
Location: Bukit Jambul
Phone: 0174730052
Tags:

Dekat kompleks bukit jambul
dekat dengan kawasan perindustrian pulau pinang
wanita sahaja

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2013 11:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

World Tourism Indonesia: <b>Bukit Jambul</b>

Posted: 14 Jul 2013 02:00 PM PDT

Bukit Jambul berlokasi di perbatasan antara Desa Pesaban dan Desa Nongan, yang termasuk di dalam wilayah Kecamatan Rendang, Kabupaten Daerah Tingkat II Karangasem. Untuk menuju kawasan Bukit Jambul dari ibukota kabupaten Klungkung, Semarapura berjarak sekitar 12 km dan dari ibukota propinsi Denpasar menempuh jarak lebih kurang 51 km dengan melalui jalan ke arah kawasan wisata Pura Besakih.
Bukit Jambul dikenal sebagai objek tujuan wisata yang mengagumkan karena kombinasi harmonis antara perbukitan, persawahan, lembah, dan panorama laut yang indah. Dari ketinggian bukit kita bisa menyaksikan keindahan alam di bawahnya. Jika anda liburan di Bali dan ikut Besakih Tour, anda akan melewati lokasi ini, tidak ada salahnya untuk mampir, atau sambil makan siang dan menikmati lukisan alam yang indah. Kelokan dan tanjakan di tengah-tengah lembah dan kebun cengkeh, memberikan nuansa alami dan damai.
Kawasan wisata Bukit Jambul merupakan daerah tujuan wisata alam yang dimiliki Kabupaten Daerah Tingkat II Karangasem, yang terletak di atas bukit sehingga udara di sekitarnya terasa sejuk dan nyaman. Seperti pemandangan alam lainnya di kabupaten Karangasem, daya tarik wisata dari Bukit Jambul juga terdapat pada pemandangan alam di antara perpaduan panorama perbukitan, persawahan, lembah-lembah, dan panorama laut. Dari tempat ketinggian di Bukit Jambul ini, wisatawan dapat menyaksikan keindahan pemandangan alam yang sangat menawan dan mempesona.
Di pinggir jalan yang menanjak dan berliku-liku dapat kita saksikan petak-petak sawah yang bertingkat (terasiring) dan pohon-pohon cengkeh yang subur tumbuh di kawasan perbukitan ini. Di sebelah timur akan tampak terlihat perbukitan yang menjulang tinggi yang berada di wilayah Sidemen dan di sebelah selatan akan tampak persawahan yang berada di wilayah kabupaten Klungkung dan sekitarnya serta di kejauhan terlihat pemandangan laut lepas di selatan kabupaten Klungkung.
Sebagai kawasan wisata, di Bukit Jambul sudah dilengkapi dengan areal parkir yang luas dan terdapat sebuah rumah makan (restaurant) yang cukup bagus dan besar serta mampu menampung kapasitas untuk wisatawan yang singgah dalam bentuk grup ataupun rombongan. Bukit Jambul juga merupakan sebagai tempat peristirahatan (stopover) sehingga seringkali disinggahi oleh wisatawan baik mancanegara maupun nusantara yang akan berwisata ke kawasan wisata Pura Besakih ataupun pada saat mereka kembali dari Besakih.

Pada umumnya para wisatawan yang singgah di sini untuk makan siang dan minum, sambil beristirahat melepas lelah mereka juga dapat menikmati panorama alam Bukit Jambul yang suasananya tenang dan sejuk. Sering pula wisatawan yang singgah mengabadikan dengan kameranya pemandangan alam Bukit Jambul.

Pemandangan <b>Bukit Jambul</b> dan Teraseringnya - Rental Mobil <b>di</b> bali

Posted: 09 Jun 2013 05:05 PM PDT

membicarakan obyek wisata di bali memang seakan tidak ada habisnya dari wisata pantai, wisata alam danau, wisata alam bawah laut dan wisata sawah dengan teraseringnya. salah satu obyek wisata pemandan terasering yakni di bukit jambul.berlokasi tak jauh dari Gunung Agung yang merupakan bagian dari wilayah Kabupaten Karangasem, bila ditempuh dari bandara menggunakan jasa sewa mobil di bali  atau rental mobil di bali kira kira 2,5 jam untuk mencapai bukit jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-2

Bukit Jambul pertama kali di sebutkan pada saat invasi Belanda ke Indonesia oleh seorang wisatawan yang melihat sebuah bukit tinggi berdiri di sebelah selatan jalan utama yang menghubungkan Kabupaten Klungkung dan Besakih. Di puncak bukit terdapat sebuah pura yang disebut Pura Pucak Sari yang dikelilingi oleh pepohonan besar. Sementara, di bawah kompleks pura terdapat panorama persawahan yang memukau. Ini membuat pepohonan terlihat seperti jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-1

ketinggian 500 m diatas permukaan laut (dpl) membuat Bukit jambukl mempunyai hawa yang begitu sejuk. Pemandangan alam yang tersaji di sekelilingnya begitu menakjubkan, sangat indah, dan menawan. Dari atas Bukit Jambul wisatawan akan disajikan pada hamparan perbukitan serta perpaduan sawah yang berumpak-umpak (terasering). Sementara di pemandanganyang lain terlihat eksotisnya laut lepas yang sangat jelas terlihat dari atas bukit. Demikian juga, gugusan pulau Nusa Penida yang tampak begitu jelas dan indah.

Obyek wisata bukit jambul sudah terkenal sejak dahulu, karena bukit jambul merupakan tempat persinggahan ketika berwisata menuju pura Besakih. sehingga ketika akan mengunjungi Pura Besakih dengan melewati Kabupaten Klungkung, maka secara otomatis akan melewati Bukit Jambul.bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-3

Bukit jambul selain menawarkan pemandangan alam yang eksotis dan natural di sini juga banyak terdapat warung dan restoran. sehingga ketika anda berkunjung disini bisa menikmati makanan dan coffe shop sambil melihat pemandangan dari bukit jambul. Tempat parkir yang luas juga tersedia memudahkan bagi pengendara mobil  baik itu mobil pribadi atau sewa mobil di bali untuk berhenti disini.

apabila anda hendak berkunjung ke pura Besakih dan menggunakan jasa sewa mobil di bali atau rental mobil di bali kami. berhenti di wisata bukit jambul ini akan sangat mengasikkan bagi wisatawan,

selama Berlibur.

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


UMNO BANTU 20 KELUARGA MANGSA RIBUT <b>DI</b> TASEK <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2013 01:17 AM PDT


TASEK GELUGOR 17 Jun - Sebanyak 20 keluarga di kawasan Parlimen Tasek Gelugor yang terjejas akibat kejadian ribut dan angin kuat Khamis lalu menerima bantuan bencana alam daripada UMNO. Mereka yang terbabit terdiri daripada penduduk di dua kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Permatang Berangan dan Sungai Dua yang terpaksa menanggung kerugian setelah rumah mereka rosak dipukul ribut.

Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Shabudin Yahaya berkata, bantuan itu diberikan bagi meringankan beban yang ditanggung penduduk terlibat. "Ribut yang melanda negeri ini Khamis lalu turut mengakibatkan beberapa buah rumah di sekitar Seberang Perai mengalami kerosakan.

"Pihak UMNO Bahagian Tasek Gelugor amat bersimpati dengan nasib yang menimpa penduduk dan atas dasar itu kita telah memberi bantuan sebanyak RM300 untuk 20 keluarga supaya mereka dapat menggunakan wang tersebut untuk membaiki rumah yang rosak," katanya ketika berucap pada majlis penyerahan bantuan berkenaan di sini hari ini.

Katanya, penduduk yang ditimpa bencana harus menjadikan kejadian tersebut sebagai iktibar dan menerimanya dengan reda. Sementara itu, seorang penduduk, Nayan Mat, 59, berkata, kejadian angin kencang dan ribut yang berlaku baru-baru ini adalah kejadian yang pertama pernah berlaku kepada mereka sekeluarga.

"Tidak sangka pada hari itu angin terlalu kuat hingga merosakkan bahagian bumbung rumah saya dan kerosakan teruk boleh dilihat di bahagian dapur.

"Kos untuk membaiki keseluruhan bumbung pula agak tinggi dan dengan pemberian bantuan ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban saya untuk membaikinya," ujarnya.

Zawiyah Jaafar, 44, pula memberitahu, sejak rumahnya dipukul ribut, mereka sekeluarga tidak selesa kerana bahagian bumbung yang rosak teruk masih belum mampu untuk dibaiki.

"Suami saya hanya bekerja sebagai pemandu lori dan kesihatannya juga tidak menentu sejak kebelakangan ini. Jadi, suami tidak mampu untuk membaiki bumbung sendiri.

"Bantuan sebanyak RM300 ini akan saya gunakan untuk membaiki bumbung yang rosak kerana sekarang ini setiap hari hujan dan kalau tidak dibaiki segera, rumah kami akan basah," katanya.

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved