Sabtu, 21 September 2013

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


PAS Perlu Menang <b>di Kepala Batas</b> : Presiden PAS | ::Dewan <b>...</b>

Posted: 30 Apr 2013 09:34 AM PDT

(Presiden PAS berucap di Kepala Batas mengajak semua bekerja keras bagi memastikan kegemilangan PAS)

KEPALA BATAS: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang mahu PAS mengambilalih Parlimen Kepala Batas daripada Barisan Nasional (BN) pada Pilihanraya Umum ke 13 ini untuk mengembalikan kegemilangan PAS sepertimana di awal penubuhanya dulu.

Kepala Batas bagi PAS adalah satu lokasi yang sukar dipadamkan kerana di sinilah perbincangan bermula bagaimana untuk wujudkan PAS setelah Umno gagal melaksanakan tanggungjawab menjaga hak Islam pada tahun 1951.

"Kemenangan Kepala Batas nanti merupakan kemenangan untuk Islam.  Dulu Kepala Batas merupakan tempat lahirnya PAS apabila pendukung Islam berkumpul mencari jalan bagaimana untuk mengwujud dan mengerakkan Islam agar lebih terurus tidak sebagaimana yang dibuat oleh Umno ketika itu," ujarnya ketika berucap di majlis Hi Tea di Kampung Padang Benggali, Teluk Air Tawar, Buttwrworth semalam.

Menurut beliau lagi, hasrat gerakan  itu mesti diiringi gerak kerja yang bersungguh kerana PAS dari dulu belum pernah menang di Parlimen Kepala Batas apatah lagi ia ditandingi oleh Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi iaitu cucu kepada Abdullah Fahim yang juga turut serta dalam gerakan penubuhan awal PAS.

Apabila penubuhanya, PAS berhadapan dengan onak dan duri yang berpanjangan sehinggalah sekarang.

(Anak muda membuat konvoi bermotor sambil membawa bendera PAS)

Bagi mencapai kamatangan sepertimana sekarang PAS terpaksa pula mengalami kehilangan beberapa orang kepimpinan samada yang meninggal dunia atau lari meninggalkan perjuangan.

Maka, lahirlah satu lebel yang mengatakan PAS parti kampungan yang tidak boleh ke mana sebaliknya berlegar untuk berdakwah serta 'syok sendiri' sahaja.

Tetapi sambung beliau, PAS kini nyata jauh meninggalkan apa yang dikatakan oleh kepimpinan Umno.

Ia sudah sebaris dengan gerakan Islam dunia cuma di Malaysia ia diremehkan oleh pucuk pimpinan pentadbiran Malaysia.

"Biarlah kepimpinan Umno dan gabungan mereka perkecilkan peranan dan imej PAS tetapi kita disanjung di mata luar.  Oleh itu, seandainya Pakatan Rakyat menang merampas Putrajaya, PAS yakin kita akan semakin disanjungi, " katanya yang juga mantan Menteri  Besar Trengganu.

Mengingati sejarah kemenangan Kelantan dan Trengganu selepas zaman penjajah ujarnya, PAS berjaya muncul sebagai sebuah negeri yang agak ke hadapan namun jatuh kembali apabila ia dikepung oleh Umno yang tidak senang dengan petadbiran yang dibawa.

Inilah terangnya, wajah sebenar Umno, mereka tidak senang duduk bila ada kerajaan yang lebih berjaya membawa perubahan.

Ada sahaja rekaan dan ciptaan jahat yang membuatkan rakyat termakan sehinggalah dua buah kerajaan Islam tumbang beberapa tahun kemudian, jelas Ustaz Hadi.

Berucap sama dimajlis berkenaan ialah calon PKR Dewan Undangan Negeri (Dun), Telor Air Tawar, Norhayati Jaafar, Calon PAS Parlimen Kepala Batas, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudin, Calon Penaga, Rosidi Husain dan tokoh agamawan, Ustaz Zakaria Haji Ahmad.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2013 11:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SEPETANG <b>DI</b> KOMPLEKS <b>BUKIT JAMBUL</b> DAN BERBUKA <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 02:52 AM PDT

ESTRANGE 'a' - merenggangkan; renggang ( tidak rapat atau mesra lagi)
ESTRANGEMENT 'n' - kerenggangan
Hello and Assalammualaikum semua!!! Apa Khabar? Nampaknya lebih kurang seminggu jer lagi seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan Syawal yang indah. :) Bagaimana dengan persiapan hari raya anda? Semoga semuanya berjalan lancar dan aman jer okay. 
Pasti ramai dah yang keluar membeli belah dan buat biskut raya bagi menyambut Syawal nanti. Saya pun berkesempatan juga untuk keluar membeli sedikit barang bagi persiapan raya pada hari Sabtu yang lalu bersama suami, mak dan anak saudara di komplek Bukit Jambul/Mydin/Kamdar, Penang
Amboi!! ramainya orang, tak terkata. Sesak dan berhimpit-himpit juga, namun itulah suasana sebenar yang berlaku tak kira di mana-mana saja terutama sekali di pusat-pusat membeli belah bila dekatnya Syawal. Ya la, ramai lagi rakyat Malaysia yang suka membeli- belah di minit-minit akhir.:) Umm.. mungkin inilah nama semangat nak raya sakan kot. Hee Hee
Nampaknya, sejak pasaraya Mydin di buka dalam kompleks Bukit Jambul ni, makin 'happening' sungguh suasana di sini. Kira okaylah kan, bagus juga untuk mereka yang berniaga di situ dan bagi pelanggan pula kita mempunyai lebih banyak pilihan untuk memilih dan membeli. Syokkan!! siap duit ja. :)
Dalam musim raya ini, kedai-kedai/ butik yang menjual bajulah yang penuh dengan orang ramai. Di tingkat 1 saja penuh berderet dengan kedai/butik menjual baju kurung pelbagai jenis khususnya. Rambang mata dan..stressED sungguhlah. LOL. Mana tak nye, semua kedai rasa nak masuk tengok Hee Hee.. Tak dinafikan, baju-baju kurung zaman la sungguh cantik sekali. Terkilan juga sebab, sejak 14 tahun yang lalu saya dah tak boleh memakai baju kurung lengkap sekali dengan kainnya. Maklumlah, sejak dah berkerusi roda ni, kenalah suai padankan baju dan seluar yang sesuai saja. Jenis baju labuh dan kain sarung dah tak relevan dengan keadaan saya yang sepanjang masa terbaring dan duduk atas kerusi roda ja. Walaupun begitu keadaannya, ianya tetap tak mematahkan semangat dan seronok juga sebenarnya dapat membeli baju untuk insan tersayang yang lain. Hee Hee.
Dah penat 'bershopping' akhirnya kami berbuka puasa di restoran white coffee dalam komplek Bukit Jambul ni.
Anak saudara, adik Sufee dah letih dan kelaparan. Suami, membeli 'waffle' kegemaran adik Sufee yang disapu dengan coklat. Sebenarnya, waktu sampai di sini, kami terus ke restoran untuk buat 'reservation' dulu bagi berbuka puasa.  Entah ler, setiap ketika adik Sufee dok mengaak pi restoran untuk makan dan tanya kami, 'kenapa tak pi makan la ni?'. jenuhla nak menjawab yang sekarang ni bulan puasa kat dia. :_
Dah sampai waktu berbuka puasa. Memandangkan kami dah tempah meja awal, jadi makanan dan minuman semua dah sedia terhidang atas meja. Tak macam meja lain yang masih kosong walaupun dah masuk waktu berbuka. Moral of the story, buat tempahan awal dan jangan asyik bershopping ja.
Well, melalui pengalaman yang lalu lah maka kami beringat nih.. Jangan marah haa..!!!

Antara minuman yang kami pesan:-
Chocolate Iced Blended - rm7.30
2 iced water - rm1.60 (each rm0.80)
Sebenarnya menu makanan untuk berbuka puasa di sini cuma ada 4 set jenis makanan saja untuk di pilih. Ini kerana mereka tidak cukup staf pada waktu tersebut. Tetapi di waktu lain, menu makanan masih macam biasa dan dim sum halal pun ada. Bagi pilihan minuman pula tidak terhad, semua yang ada dalam menu boleh di pilih.
Oleh sebab tak banyak pilihan makanan, kami telah memilih keempat-empat set yang ada di situ. :)

Inilah hidangan yang paling sedap sekali antara semua. Sangat lazat tak terkata. Anda perlu mencuba set ini sekiranya anda berkunjung ke sini Okay!! Dengan sotong dan udang yang besar serta kek ikan di masak bersama sambal nyonya style memang ummpphh!! terangkat beb!!!
Ayam yang dimasak bersama sambal tom yam. Mak ambil set ni dan sedap katanya. Ia membangkitkan selera dan memberi rasa kesegaran diawalnya dan tidak mual di akhirnya.
Bukannya tak sedap. Tapi sebab ianya masak kari, jadi rasa nak mugal sikit untuk halwa tekak saya. Hee Hee. Memang kari ni lain dari yang biasa. Ianya masak kari ala nyonya dan yang best tu ada daun pudina segar diletakkan dalam kuahnya, jadi rasa segar sangat bila mengunyah daun tu. Just hope, mereka letak lebih lagi daun pudina yang segar tu. ;)

Apa yang istimewa tentang nasi lemak ni ehh? Tentulah sambal dan ayam goreng berempahnya. :)
Bagi penggemar nasi lemak, bolehlah cuba set ni. 
Di bawah ni pula adalah beberapa keping gambar dari 3 tahun yang lalu diambil sewaktu menjamu selera di sini. Betul, saya dah beberapa kali menjamu selera di sini. :)

Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya ini serta jangan lupa untuk 'follow' blog saya selalu okay!!
Saya TIDAK dibayar oleh mana-mana pihak berkenaan perkara di atas ini.

Pemandangan <b>Bukit Jambul</b> dan Teraseringnya - Rental Mobil <b>di</b> bali

Posted: 09 Jun 2013 05:05 PM PDT

membicarakan obyek wisata di bali memang seakan tidak ada habisnya dari wisata pantai, wisata alam danau, wisata alam bawah laut dan wisata sawah dengan teraseringnya. salah satu obyek wisata pemandan terasering yakni di bukit jambul.berlokasi tak jauh dari Gunung Agung yang merupakan bagian dari wilayah Kabupaten Karangasem, bila ditempuh dari bandara menggunakan jasa sewa mobil di bali  atau rental mobil di bali kira kira 2,5 jam untuk mencapai bukit jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-2

Bukit Jambul pertama kali di sebutkan pada saat invasi Belanda ke Indonesia oleh seorang wisatawan yang melihat sebuah bukit tinggi berdiri di sebelah selatan jalan utama yang menghubungkan Kabupaten Klungkung dan Besakih. Di puncak bukit terdapat sebuah pura yang disebut Pura Pucak Sari yang dikelilingi oleh pepohonan besar. Sementara, di bawah kompleks pura terdapat panorama persawahan yang memukau. Ini membuat pepohonan terlihat seperti jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-1

ketinggian 500 m diatas permukaan laut (dpl) membuat Bukit jambukl mempunyai hawa yang begitu sejuk. Pemandangan alam yang tersaji di sekelilingnya begitu menakjubkan, sangat indah, dan menawan. Dari atas Bukit Jambul wisatawan akan disajikan pada hamparan perbukitan serta perpaduan sawah yang berumpak-umpak (terasering). Sementara di pemandanganyang lain terlihat eksotisnya laut lepas yang sangat jelas terlihat dari atas bukit. Demikian juga, gugusan pulau Nusa Penida yang tampak begitu jelas dan indah.

Obyek wisata bukit jambul sudah terkenal sejak dahulu, karena bukit jambul merupakan tempat persinggahan ketika berwisata menuju pura Besakih. sehingga ketika akan mengunjungi Pura Besakih dengan melewati Kabupaten Klungkung, maka secara otomatis akan melewati Bukit Jambul.bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-3

Bukit jambul selain menawarkan pemandangan alam yang eksotis dan natural di sini juga banyak terdapat warung dan restoran. sehingga ketika anda berkunjung disini bisa menikmati makanan dan coffe shop sambil melihat pemandangan dari bukit jambul. Tempat parkir yang luas juga tersedia memudahkan bagi pengendara mobil  baik itu mobil pribadi atau sewa mobil di bali untuk berhenti disini.

apabila anda hendak berkunjung ke pura Besakih dan menggunakan jasa sewa mobil di bali atau rental mobil di bali kami. berhenti di wisata bukit jambul ini akan sangat mengasikkan bagi wisatawan,

selama Berlibur.

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


Kilang pengeluar kusyen <b>di Nibong Tebal</b> musnah terbakar | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 10 Aug 2013 08:30 PM PDT

NIBONG TEBAL, 11 Ogos : Sebuah kilang di Jalan Changkat di sini, musnah dalam kejadian kebakaran awal pagi ini.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12.15 pagi itu menyababkan kilang pengeluar kusyen berkenaan kerugian ratusan ribu ringgit.

Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Api berjaya dikawal sepenuhnya kira-kira jam 1 pagi dengan bantuan tiga jentera dari Balai bomba Nibong Tebal, Sungai Bakap dan Prai.

Punca kejadian masih disiasat.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Saanen Dairy Goat Farm @ <b>Balik Pulau</b> – Its all about Penang <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2013 12:22 AM PDT

Anyone here knows that Pulau Pinang actually has a goat farm? And it is open for public where visitors can touch, feed and learn how to make Goat Milk Product! Its here at Saanen Dairy Goat Farm at Balik Pulau and I just had my first visit today! The goats here are of white or cream-coloured coat breed and it is the largest among the goat dairy breed whereby they are most commonly used for commercial milking. This breed also produces most milk on average and tends to have a lower butterfat content, about 2.5%–3.0%. Saanen Goat Milk is considered one of the best quality of goat milk and is best in making goat milk yoghurt and other dairy product

Saanen Dairy Goat Farm consist of a small elevated barn on timber stilts for easy cleaning and maintenance like what we might expect of a small herding industry. The barn can keep up to 90 Saanen Goats. Even though the barn is small, the owner, Mr.Ho did not jerry-built it but had given lots of thought on the well-being of his goats. He is also very knowledgeable and taught us a lot about of goat breeding. For feeding, Mr Ho only give his goats a certain type of forage grass and beans and he will not use pellet feeds because he knows that these factory produced food will not help the goats to produce high quality milk with less 'odour'.

Besides feed, a mineral-rich Licking Blocks will be hanged in for the goats to lick whenever they feel that they lack minerals. These blocks  helps to improve the health and for a better growth while preventing some diseases such as ruminants pica, mastitis, hoof disease and slow growth phenomenon among others. These goats are used to licking salty surfaces so don't be surprise of thy start licking your legs and feet.

Not only can you visit goat farm and feed grasses to goats, you can also buy some goat milk and ice-cream too! The goat's milk yoghurt ice-cream taste amazing and is very refreshing and cooling under Penang's hot weather. Buy earlier because they are limited! The pure goat milk will be provided for you to try out first if you are worried about the 'odour'  of the Goat smell, but I strongly believe that almost everyone will like it after trying. The other special beverage is their Nutmeg Goat Milk Yoghurt drinks. The taste of nutmeg combined with goat milk is a speciality of  "Balik Pulau" and you will never find it in any other place but Penang!

Contact – Mr.Ho Juan Aun 019-5163017
Admission Fee – Personal (Free) Tour (MYR 0-10)
Open Time – Call for confirmation
Facebook Page - https://www.facebook.com/SaanenDairyGoatFarm
Blog - http://saanendairygoatfarm.blogspot.com/

VN:F [1.9.22_1171]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2013 01:01 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 01:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah Terowong Guan Eng - MMI

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved