Isnin, 4 November 2013

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di Butterworth - Google Blog Search

09 di Butterworth - Google Blog Search


Polis: 17 Kes Ragut <b>Di Butterworth</b> Selesai myNewshub

Posted: 01 Aug 2013 04:08 PM PDT


BUTTERWORTH – Polis percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 17 kes ragut dan lima kes samun di sekitar Mak Mandin dan Teluk Air Tawar, di sini selepas menahan seorang lelaki 24 Julai lepas.

Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Mazlan Kesah berkata lelaki berusia 23 tahun itu ditahan di sebuah rumah di sini hasil maklumat awam dan risikan polis.

"Pemeriksaan polis di dalam bilik lelaki yang mempunyai dua anak kecil itu menemui sebuah beg mengandungi satu beg duit, kad pengenalan seorang wanita, lesen memandu, kad juruwang automatik (ATM), telefon bimbit, kunci dan beberapa kad keahlian pasar raya dan pusat pelancongan.

"Kami turut menemui satu beg duit dan di dalamnya mengandungi dua kad pengenalan wanita, buku simpanan bank, kad debit, lesen memandu dan beberapa kad keahlian syarikat jualan langsung," katanya kepada pemberita di sini malam tadi.

Beliau berkata jumlah keseluruhan kad pengenalan wanita yang ditemui di rumah itu ialah 17 keping.

Mazlan berkata lelaki yang mempunyai beberapa rekod jenayah itu direman sehingga 7 Ogos untuk siasatan lanjut. – BERNAMA

* Sekadar Gambar Hiasan

Polis: 17 Kes Ragut Di Butterworth Selesaihttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/Kes-Ragut.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/Kes-Ragut-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

BUTTERWORTH - Polis percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 17 kes ragut dan lima kes samun di sekitar Mak Mandin dan Teluk Air Tawar, di sini selepas menahan seorang lelaki 24 Julai lepas. Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Mazlan Kesah berkata lelaki berusia 23 tahun itu ditahan di sebuah rumah di...

BUTTERWORTH - Polis percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 17 kes ragut dan lima kes samun di sekitar Mak Mandin dan Teluk Air Tawar, di sini selepas menahan seorang lelaki 24 Julai lepas. Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Mazlan Kesah berkata lelaki berusia 23 tahun itu ditahan di sebuah rumah di sini hasil maklumat awam dan risikan polis. "Pemeriksaan polis di dalam bilik lelaki yang mempunyai dua anak kecil itu menemui sebuah beg mengandungi satu beg duit, kad pengenalan seorang wanita, lesen memandu, kad juruwang automatik (ATM), telefon bimbit, kunci dan beberapa kad keahlian pasar raya dan pusat pelancongan. "Kami turut menemui satu beg duit dan di dalamnya mengandungi dua kad pengenalan wanita, buku simpanan bank, kad debit, lesen memandu dan beberapa kad keahlian syarikat jualan langsung," katanya kepada pemberita di sini malam tadi. Beliau berkata jumlah keseluruhan kad pengenalan wanita yang ditemui di rumah itu ialah 17 keping. Mazlan berkata lelaki yang mempunyai beberapa rekod jenayah itu direman sehingga 7 Ogos untuk siasatan lanjut. - BERNAMA * <strong>Sekadar Gambar Hiasan</strong>

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> Dapat Kereta Baru myNewshub

Posted: 01 Nov 2013 04:37 AM PDT


BERMULA semalam, kerajaan negeri Pulau Pinang menerima beberapa buah kereta Toyota Camry berwarna hitam untuk digunakan oleh kakitangan pentadbiran negeri itu.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menerima kunci kereta berkenaan.

Ia berdasarkan sebuah video yang dimuatnaik di laman YouTube oleh saluran YouTube PenangBuletin menunjukkan penyerahan berkenaan.

Kereta-kereta itu antaranya dengan nombor pendaftaran PG 1, PP 1 dan juga PBF 1 sudah pasti bakal digunakan oleh ahli Exco kerajaan negeri pimpinan Lim.

Lim turut menyerahkan kunci-kunci kereta kepada kesemua anggota Exco negeri dalam majlis penyerahan itu.

Beliau bakal menggunakan kereta dengan nombor pendaftaran PG 1 dengan nama jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang tertera di hadapan kereta berkenaan.

Menurut Lim ketika menjawab soalan media, kereta Toyota Camry berkenaan bernilai RM113,500 setiap satu untuk semua 14 Exco negeri dan seorang Speaker menjadikannya 15 buah kesemuanya.

Beliau turut mendedahkan sebab penukaran kereta itu antaranya adalah kerana kos menyelenggara kereta lama adalah terlalu tinggi. – mynewshub.my

Oleh : KUMBANG WIRA

Kerajaan Negeri Pulau Pinang Dapat Kereta Baruhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Fullscreen-capture-01112013-73249-PM.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Fullscreen-capture-01112013-73249-PM-150x150.jpgAuthor MNH Pilihan Raya Umum Ke 13Terkini,,

BERMULA semalam, kerajaan negeri Pulau Pinang menerima beberapa buah kereta Toyota Camry berwarna hitam untuk digunakan oleh kakitangan pentadbiran negeri itu. Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menerima kunci kereta berkenaan. Ia berdasarkan sebuah video yang dimuatnaik di laman YouTube oleh saluran YouTube PenangBuletin menunjukkan penyerahan berkenaan. Kereta-kereta itu antaranya dengan...

BERMULA semalam, kerajaan negeri Pulau Pinang menerima beberapa buah kereta Toyota Camry berwarna hitam untuk digunakan oleh kakitangan pentadbiran negeri itu. Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menerima kunci kereta berkenaan. Ia berdasarkan sebuah video yang dimuatnaik di laman YouTube oleh saluran YouTube PenangBuletin menunjukkan penyerahan berkenaan. Kereta-kereta itu antaranya dengan nombor pendaftaran PG 1, PP 1 dan juga PBF 1 sudah pasti bakal digunakan oleh ahli Exco kerajaan negeri pimpinan Lim. Lim turut menyerahkan kunci-kunci kereta kepada kesemua anggota Exco negeri dalam majlis penyerahan itu. Beliau bakal menggunakan kereta dengan nombor pendaftaran PG 1 dengan nama jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang tertera di hadapan kereta berkenaan. <strong>Menurut Lim ketika menjawab soalan media, kereta Toyota Camry berkenaan bernilai RM113,500 setiap satu untuk semua 14 Exco negeri dan seorang Speaker menjadikannya 15 buah kesemuanya.</strong> Beliau turut mendedahkan sebab penukaran kereta itu antaranya adalah kerana kos menyelenggara kereta lama adalah terlalu tinggi. - <strong>mynewshub.my</strong> Oleh : <strong>KUMBANG WIRA</strong> <iframe src="//www.youtube.com/embed/KTjRqCMVH7Q" height="315" width="560" allowfullscreen="" frameborder="0"></iframe>

Satu lagi objek wisata alam perbukitan selain Bukit Campuhan yang bisa anda datangi jika berlibur ke Pulau Bali, Bukit Jambul namanya. Lokasinya berada di perbatasan Desa Pesaban dan Desa Nongan, secara administratif tercata masuk bagian wilayah Kecamatan Rendang, kabupaten daerah Tingkat II Karangasem, Bali. Untuk bisa sampai ke lokasi Bukit Jambul dari pusat kota Denpasar jaraknya sekitar 50 km menyusuri rute jalan menuju objek wisata Pura Besakih, atau bila dari Kabupaten Klungkung Semarapura, jarak tempuhnya 12 km saja, medan perjalanan yang ditempuh terbilang mudah, baik menggunakan roda empat atau kendaraan roda dua. Daerah tujuan wisata yang satu ini terletak di dataran tinggi, wajar saja bila kawasan Bukit Jambul punya hawa dan udara yang sejuk menyegarkan, pemandangan alam yang akan membuai anda berupa lanskap alam serba hijau menghampar bagai permadani, dengan terasering lahan persawahan yang cantik berlatar belakang gugusan perbukitan yang tampak dari kejauhan, lembah, dan juga laut, menakjubkan!

BukitJambul-1353838366

Perpaduan alam inilah yang jadi daya tarik objek wisata ini. Dari ketinggian anda akan puas memandangi suguhan alam Bali nan asri ini sambil duduk dantai, berfoto, takkan habis rasanya setiap sudut ingin diabadikan dalam jepretan kamera. Meski hanya duduk diatas rerumputan liar sambil menikmati nuansa alam sekitar sambil mendengarkan desir angin serta kicauan burung yang melintas mampu mebuat pikiran anda rilek, lepas sudah semua jenuh, penat, dan beban yang ada. Pemandangan alam yang mempesona plus suara-suara alamnya yang khas bisa menjadi terapi alami bagi jiwa-jiwa yang lelah.

Untuk mencapai tempat yang tinggi anda harus trekking melintasi jalanan menanjak dan berliku atau berundak-undak sambil melihat-lihat lingkungan sekitar, ada banyak pohon cengkeh yang tumbuh di sekitar kawasan bukit. Warna hijau dari rindanganya pepohonan dan tumbuh-tumbuhan akan mendominasi pandangan mata anda, pemandangan seperti ini menjadi sangat mahal khususnya bagi mereka yang hidup di wilayah perkotaan yang padat penduduk dengan gedung-gedung tinggi pencakar langit memenuhi segala penjuru wilayah. Dari sini anda bisa melihat kawasan perbukitan lain yang ada di wilayah Sidemen, petak-petak sawah dari Kabupaten Klungkung di sebelah selatan. Sebagai tempat tujuan wisata, di Bukit Jambul sudah ada lahan parkir yang luas, tersedia pula restoran atau rumah makan tempat anda melepas lelah sambil mengisi perut anda.

bukitjambul-002

Selain sebagai tujuan wisata, kawasan Bukit Jambul juga berfungsi sebagai tempat transit bagi para wisatawan yang hendak ke Pura Besakih, disini wisatawan bisa melepas capek sambil menikmati suguhan kuliner yang ditawarkan, di Karangasem sendiri sudah banyak penginapan dan hotel bagi wisawatan yang berniat menginap. (Arisca Meir/ensiklopediaindonesia.com) (Foto: balistarisland.com; where-is-bali.com; balisurfadvisor.com)

SEPETANG <b>DI</b> KOMPLEKS <b>BUKIT JAMBUL</b> DAN BERBUKA <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 02:52 AM PDT

ESTRANGE 'a' - merenggangkan; renggang ( tidak rapat atau mesra lagi)
ESTRANGEMENT 'n' - kerenggangan
Hello and Assalammualaikum semua!!! Apa Khabar? Nampaknya lebih kurang seminggu jer lagi seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan Syawal yang indah. :) Bagaimana dengan persiapan hari raya anda? Semoga semuanya berjalan lancar dan aman jer okay. 
Pasti ramai dah yang keluar membeli belah dan buat biskut raya bagi menyambut Syawal nanti. Saya pun berkesempatan juga untuk keluar membeli sedikit barang bagi persiapan raya pada hari Sabtu yang lalu bersama suami, mak dan anak saudara di komplek Bukit Jambul/Mydin/Kamdar, Penang
Amboi!! ramainya orang, tak terkata. Sesak dan berhimpit-himpit juga, namun itulah suasana sebenar yang berlaku tak kira di mana-mana saja terutama sekali di pusat-pusat membeli belah bila dekatnya Syawal. Ya la, ramai lagi rakyat Malaysia yang suka membeli- belah di minit-minit akhir.:) Umm.. mungkin inilah nama semangat nak raya sakan kot. Hee Hee
Nampaknya, sejak pasaraya Mydin di buka dalam kompleks Bukit Jambul ni, makin 'happening' sungguh suasana di sini. Kira okaylah kan, bagus juga untuk mereka yang berniaga di situ dan bagi pelanggan pula kita mempunyai lebih banyak pilihan untuk memilih dan membeli. Syokkan!! siap duit ja. :)
Dalam musim raya ini, kedai-kedai/ butik yang menjual bajulah yang penuh dengan orang ramai. Di tingkat 1 saja penuh berderet dengan kedai/butik menjual baju kurung pelbagai jenis khususnya. Rambang mata dan..stressED sungguhlah. LOL. Mana tak nye, semua kedai rasa nak masuk tengok Hee Hee.. Tak dinafikan, baju-baju kurung zaman la sungguh cantik sekali. Terkilan juga sebab, sejak 14 tahun yang lalu saya dah tak boleh memakai baju kurung lengkap sekali dengan kainnya. Maklumlah, sejak dah berkerusi roda ni, kenalah suai padankan baju dan seluar yang sesuai saja. Jenis baju labuh dan kain sarung dah tak relevan dengan keadaan saya yang sepanjang masa terbaring dan duduk atas kerusi roda ja. Walaupun begitu keadaannya, ianya tetap tak mematahkan semangat dan seronok juga sebenarnya dapat membeli baju untuk insan tersayang yang lain. Hee Hee.
Dah penat 'bershopping' akhirnya kami berbuka puasa di restoran white coffee dalam komplek Bukit Jambul ni.
Anak saudara, adik Sufee dah letih dan kelaparan. Suami, membeli 'waffle' kegemaran adik Sufee yang disapu dengan coklat. Sebenarnya, waktu sampai di sini, kami terus ke restoran untuk buat 'reservation' dulu bagi berbuka puasa.  Entah ler, setiap ketika adik Sufee dok mengaak pi restoran untuk makan dan tanya kami, 'kenapa tak pi makan la ni?'. jenuhla nak menjawab yang sekarang ni bulan puasa kat dia. :_
Dah sampai waktu berbuka puasa. Memandangkan kami dah tempah meja awal, jadi makanan dan minuman semua dah sedia terhidang atas meja. Tak macam meja lain yang masih kosong walaupun dah masuk waktu berbuka. Moral of the story, buat tempahan awal dan jangan asyik bershopping ja.
Well, melalui pengalaman yang lalu lah maka kami beringat nih.. Jangan marah haa..!!!

Antara minuman yang kami pesan:-
Chocolate Iced Blended - rm7.30
2 iced water - rm1.60 (each rm0.80)
Sebenarnya menu makanan untuk berbuka puasa di sini cuma ada 4 set jenis makanan saja untuk di pilih. Ini kerana mereka tidak cukup staf pada waktu tersebut. Tetapi di waktu lain, menu makanan masih macam biasa dan dim sum halal pun ada. Bagi pilihan minuman pula tidak terhad, semua yang ada dalam menu boleh di pilih.
Oleh sebab tak banyak pilihan makanan, kami telah memilih keempat-empat set yang ada di situ. :)

Inilah hidangan yang paling sedap sekali antara semua. Sangat lazat tak terkata. Anda perlu mencuba set ini sekiranya anda berkunjung ke sini Okay!! Dengan sotong dan udang yang besar serta kek ikan di masak bersama sambal nyonya style memang ummpphh!! terangkat beb!!!
Ayam yang dimasak bersama sambal tom yam. Mak ambil set ni dan sedap katanya. Ia membangkitkan selera dan memberi rasa kesegaran diawalnya dan tidak mual di akhirnya.
Bukannya tak sedap. Tapi sebab ianya masak kari, jadi rasa nak mugal sikit untuk halwa tekak saya. Hee Hee. Memang kari ni lain dari yang biasa. Ianya masak kari ala nyonya dan yang best tu ada daun pudina segar diletakkan dalam kuahnya, jadi rasa segar sangat bila mengunyah daun tu. Just hope, mereka letak lebih lagi daun pudina yang segar tu. ;)

Apa yang istimewa tentang nasi lemak ni ehh? Tentulah sambal dan ayam goreng berempahnya. :)
Bagi penggemar nasi lemak, bolehlah cuba set ni. 
Di bawah ni pula adalah beberapa keping gambar dari 3 tahun yang lalu diambil sewaktu menjamu selera di sini. Betul, saya dah beberapa kali menjamu selera di sini. :)

Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya ini serta jangan lupa untuk 'follow' blog saya selalu okay!!
Saya TIDAK dibayar oleh mana-mana pihak berkenaan perkara di atas ini.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved