Sabtu, 28 Disember 2013

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 01:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CHE MID: Melepas Rindu <b>di Batu Kawan</b>, Penang

Posted: 24 Sep 2013 07:20 PM PDT

Sebelah petang mengacara di rumah Cik Julima (entri lepas) malam pulak mengacara di Rumah Terbuka taman sendiri. Cadang tu nak sekejap je, agak-agak boleh 'pas' keje kat orang lain, Che Mid nak bergegas balik ke rumah sebab nak bertolak ke Penang malam tu juga, untuk mengacara di sana keesokkannya. Tapi seronok sangat majlis tu, rasa sayang nak tinggalkan majlis.. 
Program rumah terbuka pada 31 Ogos bersekali dengan sambutan merdeka.. ada makan-makan hari raya, pertandingan gerai ikut tema, persembahan qasidah dan cabutan bertuah.. 

Che Mid sempat turun dari pentas pengacara, nak menyibuk dengan kawan-kawan.. khabarnya gerai lemang menjadi rebutan.. 10 minit dah langsai!!
Nak tau pukul berapa Che Mid bertolak ke Penang.. pukul 12 tgh malam.. Che Abang kata takpe dia memandu, jadi Che Mid boleh rehat (tidurrrr..) dalam kereta. Aleh-aleh, dia yang mengantuk sakan, stop kereta tepi jalan dan suruh Che Mid ganti... dari selepas Tapah, Che Mid terus memandu sampai Gunung Semanggul tau.. jalan punya la sunyi sepi.. dan gulap gulita... mulalah terbayang wolkswagen kuninglah.. benda putih melintas lah... aduii... jalan berkabus dan sejuk menggigit pulak tu!! Pukul 4.30 pagi baru Che Abang memandu semula. Kami tiba di homestay menjelang Subuh, dapatlah tidur sekejap.
Tapi nape Che Mid beria sangat nak ke Penang??
Tak lain tak bukan sebab nak berjumpa dengan puteri yang dirindui laaa... Farah.. sambil menyelam minum air he he. Rasa best sangat dapat mengacara sama-sama dengan Farah. Memang rindu sangat nak dengar Farah mengalunkan suaranya yang lembut merdu tu.. (suara Che Mid lebih lantang)

Sebenarnya kami ke rumah kakak pada suami Alang.. kami jadi 'hadiah kejutan' buat pengantin sekeluarga. Kami pun teruja juga.. Aturcara dan skrip majlis pun tuan rumah dan pengantin tak tau, semua info dapat dari Alang dan keluarga. Che Mid bawa lagu "Kasihnya Ibu'" sewaktu ibu pengantin beri restu di pelamin, sebab ayah pengantin baru meninggal. Memang suasana jadi pilu sekejap.  Pengantin lelaki baca doa selepas nikah pun sambil menangis.. 

Inilah pengantinnya.. dapat anak mami la you...

Che Mid dan Farah ajak sekali alang dan Joe ber Ya hanana..sporting kan! Suasana hujan tidak menghalang majlis berjalan seperti yang direncana.
Usai majlis, kami pun ke Permatang Pauh untuk hantar Farah balik asrama. Sebelum tu pekena dulu burger bakar Abang Burn.. kalau tak silap cawangan ke 19..Farah memang teringin sangat makan . Tapi tengoklah muka adik tu.. muka penat.. Kami tinggalkan Farah di hostel dan balik ke Klang dalam pukul 8.30 malam, tiba di rumah jam 2.30 pagi. Memang sangat penat tapi hilang macam tu saja bila dapat sms macam ni..
Alhamdulillah syukur.. dapat respon yang baik dari orang Penang.. Insyaallah, ada rezeki kami ke sana lagi.. boleh jumpa Farah lagikk!! Suka suka suka!!
Ha, sebelum berundur, Che Mid ada satu lagi cerita ni.. 
Pagi Ahad lepas, lepas Subuh (Subuh gajah...)  Che Mid turun ke dapur. Isi kain baju dalam mesin basuh, panaskan gulai asam pedas siakap yang sedap sangat tu atas dapur. Pukul 9 nanti nak keluar mengacara, jadi lauk dah ada untuk suamiku tercinta yang akan ditinggalkan nanti. Lepas tu Che Mid duduk depan TV, tengok Tanyalah Ustaz...eh eh.. ngantuk lagi.. terkuap-kuap je mulut ni. Terus naik atas.. masuk bilik...kunci pintu dan zzzzzz...
Bangun semula kira-kira satu jam selepas itu. Buka pintu.. tengok tingkap bilik Farhan terbukak luas terbentang.. ada bau menyengat hangit.. tapi tak sedar diri lagi tu Mata melilau carik Farhan. Rupanya dia di tingkat bawah.. atas sofa... pintu depan, dapur, tingkap semua terbukak seluas-luasnya.. " Ayan, apa yang terbakar ni?" Wah, Che Mid meninjau-ninjau keluar tingkap.. tengok-tengok.. kut ada kilang terbakar ke? Jiran bakar sampah tak hengat ke??
"IBU LAH... ibu masak apa atas dapur? " ADOIII.. PERIUK DAH HITAM.. LAUK SIAKAP yang sedap sangat tu DAH RENTUNG!!

Ordinary Blogger: 1st time main bola <b>di</b> Stadium <b>Batu Kawan</b>! - Fazrol

Posted: 16 Sep 2013 02:39 AM PDT


Orang Penang mesti tau kat mana Stadium Batu Kawan kan? Stadium rasmi bagi team Harimau Kumbang, tue pun kalau diorang tak jadi lawan di Stadium Bandaraya yang ada kat sebelah pulau.
Sambil try ushar gambar-gambar lama kat laptop ini, ternampak plak gambar kurus aku dulu. Tapi masa nie, memang tengah nak naik badan. Tapi tak kahwin lagi. Main bola pun pancit. Antara aktiviti feveret aku nie. Kalau tak main bola, main futsal Itu je.
Tapi sejak pindah KL nie, satu jenis sukan pun tak pernah main lagi. Macam mana laa badan tak naik. he he.
Hari tue sekali je, dapat main Paintball bersama blogger untuk peluhkan badan.

orangkecilorangbesar: Aktiviti bermotosikal sekeluarga <b>di</b> Trek <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2013 07:31 AM PDT

Aktiviti bermotosikal sekeluarga di Trek Motosikal Boon Siew Honda Batu Kawan
Kami sekeluarga jarang dapat bersama kalau mengadakan aktiviti motosikal, sama ada hanya saya berdua dengan anak lelaki seorang itu biasanya atau hanya berdua dengan isteri saya seorang itu kadang-kala. Tetapi hari ini (17-Ogos-2013) kami bertiga dapat melakukan aktiviti bermotosikal sekeluarga bersama-sama dengan menghadiri Kursus Asas Menunggang Selamat Honda di premis baru Boon Siew Honda di Batu Kawan, Pulau Pinang.
Agak membanggakan apabila Ketua Instruktor, En. Sanusi B. Din memaklumkan bahawa kami bertiga merupakan keluarga pertama yang menghadiri kursus ini dan juga orang awam pertama bersama-sama dua orang lagi rakan anak lelaki saya dari Taiping, menghadiri kursus ini. Sebelum ini penyertaan lebih kepada organisasi sama ada syarikat ataupun persatuan dan kelab.
Kisah lanjut dan gambar-gambar lain di sini.

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Dec 2013 01:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2013 01:43 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2013 01:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 01:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2013 01:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 01:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 01:51 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 01:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Review Flamingo Hotel by the Beach, <b>Tanjung Bungah</b> Penang | KL <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 11:26 AM PST

Percutian ke Pulau Pinang kali ini membawa kami ke Flamingo Hotel by the Beach yang terletak di Tanjung Bungah. Kedudukan hotel ini yang terletak di tepi pantai membuatkan percutian kali ini lebih santai sambil menikmati keindahan pantai di Pulau Pinang. Selain lokasinya di tepi pantai, Flamingo Hotel juga terletak berdekatan dengan Batu Ferringhi iaitu lebih kurang 7km atau 15 minit perjalanan dengan kereta. Selain itu, antara tempat-tempat menarik yang boleh dilawati di sekitar atau berdekatan dengan Hotel Flamingo Penang ialah Toy Museum (300m), Gurney Drive (6km), Pasar Chowrasta (9km), Nasi Kandar Line Clear (9km), Nasi Kandar Beratur (10km), Georgetown Heritage Sites (10km), Fort Cornwallis dan Padang Kota Lama (10km), Komtar (10km), Chew Jetty (11km), Bukit Bendera (13km) dan Penang Butterfly Farm (14km).

Setibanya kami di sana, urusan check-in berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah. Kami telah menempah bilik deluxe seaview yang mempunyai pemandangan cantik Selat Melaka.

Lobi Hotel Flamingo Penang

Pemandangan indah Selat Melaka yang dapat dilihat melalui bilik deluxe seaview kami.
Deluxe Seaview Flamingo Hotel

Bilik deluxe seaview ini dilengkapkan dengan katil twin, internet WIFI dan televisyen LCD. Biliknya juga adalah agak luas mengikut standard kami. Bilik deluxe ini telah dihias dengan menggunakan konsep moden. Katilnya juga agak besar dan selesa. Biliknya juga tidak menggunakan carpet, sebaliknya menggunakan tiles. Walaupon mungkin sedikit sejuk lantainya tetapi dapat menghindar bau karpet yang busuk.

Bedroom Hotel Flamingo

LCD TV Flamingo Hotel Penang

Bilik deluxe seaview ini turut disertakan dengan sarapan untuk 2 orang dewasa. Disebabkan musim cuti sekolah, restoran waktu sarapan pagi agak padat dengan ramai orang menyebabkan ada makanan yang telah habis dan lambat untuk diisi semula. Anda mungkin perlu menunggu untuk mendapatkan meja sekiranya anda turun lewat untuk sarapan.

Selain itu, Hotel Flamingo turut dilengkapkan dengan sebuah kolam renang yang besar.

Hotel Flamingo

Kolam Renang Flamingo Hotel Pulau Pinang

Swimming pool at Hotel Flamingo Penang

Hotel Flamingo Outdoor

Sekiranya anda tidak berminat dengan kolam renang anda boleh berjalan-jalan di pantai yang terletak bersebelahan dengan hotel. Pantainya bersih dan cantik. Selain itu turut disediakan kerusi rehat untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati pemandangan pantai.

Beach at Flamingo Hotel Penang

Pantai Hotel Flamingo Penang

Di lobi hotel turut disediakan lounge untuk pengunjung hotel berehat sambil menikmati makanan ringan dan minuman.

Lounge Hotel Flamingo

Kemudahan parking turut disediakan untuk tetamu hotel.

Flamingo Hotel By The Beach Penang

Harga bilik deluxe seaview adalah RM328++ pada musim cuti sekolah. Untuk harga terkini anda boleh semak di laman web Flamingo Hotel atau laman web tempahan hotel seperti Agoda dan Booking.com. Harga biliknya nampak macam agak mahal tetapi realitinya itulah harga hotel di Pulau Pinang semasa cuti sekolah. Sekiranya anda inginkan harga yang murah, anda perlu bercuti di luar peak season.

Keseluruhannya hotel ini sesuai sekiranya anda inginkan bilik yang luas dan berdekatan dengan pantai. Harganya juga lebih murah jika dibandingkan dengan hotel di Batu Ferringhi. Lokasinya juga strategik kerana terletak di tengah-tengah antara Batu Ferringhi dan Georgetown. Sekiranya anda ingin ke pasar malam Batu Ferringhi anda cuma perlu memandu kereta ke sana yang mungkin mengambil masa 15 minit sekiranya jalan tidak sesak. Banyak kemudahan tempat letak kereta disediakan di sana. Bagi yang ingin mencari makanan di luar, anda memerlukan kereta kerana tidak banyak kedai makanan yang berada dalam walking distance dari hotel. Walaubagaimanapon, sekiranya anda datang menggunakan kereta, anda boleh memandu ke bandar Georgetown lebih kurang 15 minit untuk menikmati nasi kandar dan sup yang boleh didapati dengan mudah di Pulau Pinang.

 
Flamingo Hotel by the Beach
Jalan Tanjung Bungah
11200 Tanjung Bungah, Penang, Malaysia

Telephone 604 8927 111

Koordinat GPS: U 5.466549 T 100.288555

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About

Terima kasih kerana membaca blog ini. KL Urbanite merupakan blog peribadi dan disini anda boleh mendapatkan pelbagai maklumat berguna seperti review makanan, destinasi pelancongan menarik, tips dan pelbagai berita terkini mengenai pelancaran produk di Malaysia.

Invite kami untuk membuat liputan tentang restoran anda, hotel anda, destinasi pelancongan dan produk anda. Anda boleh menghubungi saya melalui email atau laman sosial di bawah. Bagi yang tidak mahu terlepas entri terbaru kami anda boleh mengikuti atau Like kami di laman facebook KL Urbanite.

UMNO Online - Kerajaan DAP P. Pinang Arah Roboh Sekolah <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2010 05:38 PM PDT

Kategori Berita Pilihan

Kerajaan DAP P. Pinang Arah Roboh Sekolah Tentera Udara Tanjung Bungah

GEORGE TOWN 20 Julai – Kerajaan DAP Pulau Pinang mengarahkan Kementerian Pertahanan merobohkan bangunan bertingkat sekolah tentera udara yang sedang dibina di Tanjung Bungah.

Ketua Menteri Lim Guan Eng mendakwa, notis mengenainya telah dikeluarkan kerana kementerian itu menjalankan projek Sekolah Iktisas Tentera Udara (SITU) tanpa mendapat kebenaran Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

"Pada Disember tahun lalu, beberapa penduduk membuat aduan mengenai kerja memasang cerucuk besi di kawasan itu dan majlis perbandaran telah mengeluarkan notis amaran.

"Kemudian Mac lalu, majlis perbandaran sekali lagi menerima aduan bahawa kerja memasang cerucuk besi itu masih diteruskan termasuk pada cuti umum dan menghantar semula surat ke kementerian itu, memberitahu mereka mengenai keperluan untuk memohon kebenaran pembinaan.

"Kes itu turut dirujuk kepada penasihat undang-undang negeri (Datuk Faiza Zulkifli)," katanya pada sidang media di sini pada Selasa.

Kata Guan Eng, Yang Dipertua MPPP, Patahiyah Ismail sudah memaklumkan kepada kementerian itu termasuk Ketua Setiausaha, Datuk Seri Abu Bakar Abdullah pada 31 Mac lalu bahawa tindakan akan diambil jika pembinaan itu tidak dihentikan.

Beliau berkata majlis perbandaran telah menghantar notis kepada kementerian itu pada 6 Jun lalu mengikut seksyen 70 (1) Akta Jalan, Saliran dan Bangunan 1974 supaya pembinaan itu dirobohkan dalam tempoh 30 hari.

Pemeriksaan mendapati kerja pembinaan itu sudah mencecah empat tingkat. Ketinggian bangunan itu tidak diketahui memandangkan pelan tidak dihantar kepada majlis perbandaran.

Guan Eng menyalahkan Pegawai Kemajuan Negeri, Nik Ali Nik Yunus kerana gagal berbuat sesuatu walaupun berulang kali dimaklumkan mengenai masalah itu.

"Memandangkan Nik Ali tidak melakukan tugasnya iaitu memantau projek itu, kami terpaksa menghubungi kementerian kerana ia melibatkan tanah persekutuan," katanya. – MStar/MediaUMNO

Berita Bertarikh Pada 21 July 2010 8:38 AM

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 01:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2012 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 01:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 01:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penduduk <b>Tanjung Tokong</b> bantah bina galeri warisan <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:00 PM PDT

TANJUNG TOKONG - Persatuan Penduduk Tanjung Tokong membantah pembinaan projek 'warisan mati' yang berkonsepkan galeri dan rumah contoh di atas tanah seluas 160 meter persegi di sini. Sehubungan itu, Pengerusinya, Mohammad Salleh Yahya berkata, pihaknya memohon supaya pemaju menangguhkan sementara pelan kelulusan bangunan ditapak fasa 5 kampung berkenaan bagi tujuan pembinaan itu kerana masih banyak isu berbangkit dan tuntutan yang belum diselesaikan. "Kami menolak konsep dan perlaksanaan 'warisan mati' iaitu pembinaan galeri atau sebuah bangunan yang hanya menceritakan sejarah Kampung Tanjung Tokong.

 "Pembinaan ini langsung tidak menggambarkan realiti warisan asal yang wujud di kampung berkenaan iaitu tapak bersejarah berusia lebih 250 tahun," katanya. Mohammad Saleh berkata, pembangunan bukan sekadar binaan batu bata yang diibaratkan seperti pembangunan tanpa roh, sebaliknya pembangunan mestilah diisi dengan budaya, sejarah dan tamadun. "Itulah pembangunan hidup yang sudah diwar-warkan Tun Razak iaitu 'Better emenities for Tanjung Tokong Soon'," katanya.

 Selain itu, menurutnya, terdapat enam bentuk warisan di sini antaranya, rumah tradisional di Jalan Lama dan kampung tersusun di Kampung Moden Tanjong Tokong.

 "Adanya juga warisan institusi yang berusia lebih 100 tahun iaitu Persekutuan Setia Tanjong Tokong yang ditubuhkan pada 1911 dan Madrasah Al Taqwa pada 1900. "Antara elemen warisan lain termasuk warisan tapak budaya, warisan penjaja Melayu, warisan nelayan Jermal melalui seni perahu dan permainan rakyat, tetapi kami kesal dengan cadangan yang mahu warisan sejarah dalam bentuk galeri sahaja," katanya.

 Beliau berkata, ia bertentangan dengan pelestarian warisan hidup selaras dengan apa yang dilaksanakan Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (Unesco). "Saya harap aktivis dan pakar warisan membentangkan pelan cadangan bagaimana warisan layak dilestarikan dalam pembangunan semula Tanjong Tokong," katanya.

 Sebelum ini, Pengarah Uda Land (North) Sdn Bhd, Kamaruzaman Mohamad mengumumkan pelan pembangunan Tanjung Tokong mengandungi pembinaan Galeri Tanjung Tokong iaitu rumah yang bercirikan tradisional di sekeliling bazar.

 Uniknya bazar berkenaan turut dibina dengan ciri kolonial dan langsung tidak memperlihatkan pembangunan moden secara langsung. Kamaruzaman berkata, pihaknya juga pernah bertanya mengenai sejarah susur galur di sini, bagi membolehkan sejarah berkenaan dipamerkan dalam galeri.

 Tegasnya, seperti di Kapitan Keling mempunyai sejarahnya tersendiri, namun di sini sejarahnya yang dikatakan perkampungan nelayan juga sama seperti Tanjung Bungah, Jelutong dan Batu Uban. Namun Uda tidak pernah memandang ringan hal berkenaan dan membina galeri untuk penduduk tempatan dan pelancong mengetahui sejarah Kampung Tanjung Tokong.

Masjid Terapung – <b>Tanjong Bungah</b> | DrPlaces

Posted: 25 May 2013 08:28 PM PDT

Tanjung Bungah atau Tanjong Bunga terletak di pinggir bandar Pulau Pinang,  di bahagian utara Pulau Pinang. Ia merupakan salah satu kawasan pinggir bandar dalam perjalanan ke Batu Ferringhi. Terdapat banyak hotel yang yang menawarkan harga yang lebih murah berbanding hotel-hotel yang terdapat di Batu Ferringhi.

Salah satu tarikan pelancong di Tanjung Bungah adalah Masjid Terapung, yang dibina dengan kos sebanyak 15 juta ringgit Malaysia dan siap pada tahun 2005. Disamping itu, Muzium Mainan Pulau Pinang merupakan tarikan pelancong yang lain, dimana disini terdapat banyak alat permainan dipamerkan kepada para pengunjung.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini kawasan itu telah menyaksikan pembangunan yang pesat, dengan pembinaan pangsapuri dan kondominium. Tanjung Bungah telah menjadi tempat kegemaran bagi warga asing untuk menetap di kerana kedudukannya yang dekat dengan kemudahan pendidikan di Sekolah Antarabangsa Dalat dan tempat-tempat rekreasi, dan juga kerana kedudukannya yang dekat dengan  Batu Ferringhi dan Gurney Drive.

Tanjung Bungah adalah sebuah lembah sejauh 1.5 km dan 4 km panjang diapit oleh bukit-bukau di sebelah barat, selatan dan timur, dan laut di utara. Bukit yang menghala ke timur dikenali sebagai Pearl Hill atau Mount Erskine setinggi 194 meter, manakala bukit yang menghala ke selatan menuju ke Bukit Bendera.

Lokasi GPS

5.47N 100.27E

Attractions

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 01:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 01:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2012 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 01:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 01:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penduduk <b>Tanjung Tokong</b> bantah bina galeri warisan <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:00 PM PDT

TANJUNG TOKONG - Persatuan Penduduk Tanjung Tokong membantah pembinaan projek 'warisan mati' yang berkonsepkan galeri dan rumah contoh di atas tanah seluas 160 meter persegi di sini. Sehubungan itu, Pengerusinya, Mohammad Salleh Yahya berkata, pihaknya memohon supaya pemaju menangguhkan sementara pelan kelulusan bangunan ditapak fasa 5 kampung berkenaan bagi tujuan pembinaan itu kerana masih banyak isu berbangkit dan tuntutan yang belum diselesaikan. "Kami menolak konsep dan perlaksanaan 'warisan mati' iaitu pembinaan galeri atau sebuah bangunan yang hanya menceritakan sejarah Kampung Tanjung Tokong.

 "Pembinaan ini langsung tidak menggambarkan realiti warisan asal yang wujud di kampung berkenaan iaitu tapak bersejarah berusia lebih 250 tahun," katanya. Mohammad Saleh berkata, pembangunan bukan sekadar binaan batu bata yang diibaratkan seperti pembangunan tanpa roh, sebaliknya pembangunan mestilah diisi dengan budaya, sejarah dan tamadun. "Itulah pembangunan hidup yang sudah diwar-warkan Tun Razak iaitu 'Better emenities for Tanjung Tokong Soon'," katanya.

 Selain itu, menurutnya, terdapat enam bentuk warisan di sini antaranya, rumah tradisional di Jalan Lama dan kampung tersusun di Kampung Moden Tanjong Tokong.

 "Adanya juga warisan institusi yang berusia lebih 100 tahun iaitu Persekutuan Setia Tanjong Tokong yang ditubuhkan pada 1911 dan Madrasah Al Taqwa pada 1900. "Antara elemen warisan lain termasuk warisan tapak budaya, warisan penjaja Melayu, warisan nelayan Jermal melalui seni perahu dan permainan rakyat, tetapi kami kesal dengan cadangan yang mahu warisan sejarah dalam bentuk galeri sahaja," katanya.

 Beliau berkata, ia bertentangan dengan pelestarian warisan hidup selaras dengan apa yang dilaksanakan Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (Unesco). "Saya harap aktivis dan pakar warisan membentangkan pelan cadangan bagaimana warisan layak dilestarikan dalam pembangunan semula Tanjong Tokong," katanya.

 Sebelum ini, Pengarah Uda Land (North) Sdn Bhd, Kamaruzaman Mohamad mengumumkan pelan pembangunan Tanjung Tokong mengandungi pembinaan Galeri Tanjung Tokong iaitu rumah yang bercirikan tradisional di sekeliling bazar.

 Uniknya bazar berkenaan turut dibina dengan ciri kolonial dan langsung tidak memperlihatkan pembangunan moden secara langsung. Kamaruzaman berkata, pihaknya juga pernah bertanya mengenai sejarah susur galur di sini, bagi membolehkan sejarah berkenaan dipamerkan dalam galeri.

 Tegasnya, seperti di Kapitan Keling mempunyai sejarahnya tersendiri, namun di sini sejarahnya yang dikatakan perkampungan nelayan juga sama seperti Tanjung Bungah, Jelutong dan Batu Uban. Namun Uda tidak pernah memandang ringan hal berkenaan dan membina galeri untuk penduduk tempatan dan pelancong mengetahui sejarah Kampung Tanjung Tokong.

Gempar! Surau Jadi <b>Tokong Di</b> Sebuah Resort <b>Di Tanjung</b> Sedili <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2013 12:00 AM PDT

Penduduk sekitar perkampungan nelayan Sedili Besar di Kota Tinggi, gempar selepas bangunan yang didirikan di sebuah kawasan resort sebagai surau dicemari dengan upacara sembahyang agama lain.

Upacara sembahyang yang dijalankan dipercayai oleh penganut agama Buddha itu disedari seorang pengunjung resort yang ingin menunaikan solat asar petang semalam.

Ahmad Tarmizi Adnan, 45, bersama 10 ahli keluarganya yang berkunjung ke resort itu sempena cuti Hari Raya Aidilfitri terkejut sebaik sahaja tiba di bangunan tersebut selepas terdengar suara orang seperti sedang membaca mentera berserta bunyi loceng.

"Apabila saya tinjau, sekumpulan lelaki dan wanita berpakaian serba putih kelihatan sedang membuat upacara sembahyang yang diketuai seorang sami.

"Saya terus merakam upacara itu menggunakan telefon bimbit sebelum membuat laporan di Balai Polis Kuala Sedili," kata peniaga yang berasal dari Lembah Pantai, Kuala Lumpur itu.

Sementara itu, penduduk, Abd. Halim Ibrahim, 44, kesal dengan tindakan pengusaha resort tersebut yang tidak peka dengan sensitiviti masyarakat di kawasan berkenaan.

"Kita tahu bangunan tersebut dibina di tanah persendirian milik pengusaha, tetapi janganlah memperlekeh kesucian agama Islam dengan membenarkan upacara sembahyang agama lain di surau.

"Sehubungan itu, saya berharap pihak berkuasa tempatan menyiasat dan mengambil tindakan terhadap pengusaha resort tersebut," katanya.

Sementara itu, Imam II Masjid Besar Al-Muttaqin Sedili Besar, Norizan Haron, 51, mengakui kecewa kerana beliau adalah salah seorang yang menyokong dan menandatangani permohonan pengusaha tersebut mendirikan sebuah surau bagi pengunjung beragama Islam yang menginap di resort tersebut.

"Saya kecewa apabila pengusaha resort itu tidak menghargai apa yang kami berikan, sebaliknya memperlekeh agama Islam," katanya.

Dalam pada itu, tinjauan mendapati persekitaran surau berkenaan sudah dibersihkan namun pemilik atau pengusaha resort tersebut gagal dihubungi untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Mohd. Nor Rasid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kes tersebut yang dibuat penduduk kampung berkenaan.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Incoming search terms:

Cuti-Cuti Penang Part 5: Toy Museum, <b>Tanjung Bungah</b>,Penang

Posted: 09 Dec 2013 04:00 PM PST

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Sekejap saja dah hari terakhir di Penang. Setelah puas memujuk dan membodek, berjayalah umpan Incik Daus untuk mencutikan dirinya. Aku teringin sangat nak bawak kakak pergi Toy Museum *alasan anak sangat berkesan ya..hihihihi...*

Setelah puas mencari lokasinya bergegaslah kami bertolak dari Seberang Jaya seawal pagi. Lama sikit dapat jalan-jalan, boleh singgah Batu Feringghi juga..yeayyy! Oh ya, untuk sampai ke Toy Museum ni, memang kena melalui Batu Feringgi pun....

Kami sampai agak awal juga tapi orang dah semakin ramai. Cuti sekolahlah katakan...

Bayaran masuk adalah RM 15.

Ok semua, dah ready nak baca pengembaraan kami di Toy Museum ini? Ewah...ewah..tabahkan hati tau kengkawan sebab banyak sangat gambornya ni..maklumlah teruja ngalahkan kakak, hihihi..semua pun nak diambik gambar..ini pun ada jugak gambar yang terpaksa dikorbankan dari di upload...hihihi...


Yeaaayyy!!! Kami dah sampai...kakak sibuk nak masuk dalam manakala ibu as usual..sibuk nak posing..muahahah!
Ramai kan orang..ni first lane..
Ini plak pandangan second lane..banyakkan mainan dan action figure...gila menengoknya...
Ha..see..see..aku dah khabarkan dah..siapa yang lebih teruja? Orang yang mula-mula macam berat hati nak datang..hmmm..at last..dia yang over...allooo...alllooo...jangan lupa...anaknya mana...????
Haaaa....mujur ingat ada bawak anak..hahaha...yang si Bapak sibuk mengajuk si King Kong..yang kakak, buat muka bosan... mungkin dalam hatinya berkata-kata.."Ape ke haiiiinya ngan bapak aku ni.."...heheheh...gasaklah Incik Daus...
"Ibu!!!! Superman!!!"...hehehe..sungguh kakak teruja...


Meh kakak, kita poyo sama-sama...taklah ibu segan sangat...hahahah!


Kalau aku jadik Hulk ni nengok posing macam gini, aku pun rasa macam nak tumbukkkk.....wajarkah Incik Daus, pose cam gitu?
Aarrrrghhhhh!!! Takutnya!!!! hahaha..tengok kakak menyorok tepi ibu..ibu berlakon aje anak oiii....
Buat muka comel masing-masing... ;-)


Kat bawah ni di antara barangan yang dipamerkan...





haahhahah! Kasi gelak sama diri sendiri..memang tak tahan...ini bukan Lara Croft..tapi Duka Lara namanya...hihihi....kakak mana dihala pistol tu???? ;-)
Kakak, itulah Smeogle....




Kakak siap bye-bye dgn turtle...omeyyy bam bam ibu ni..aishhh! Pukul bontot baru tau...haippp! Geram!

Walaupun kakak tak lahir di zaman kegemilangan Ninja Turtle, tapi sangat suka dengan Ninja Turtle..siap suruh Bapak dukung sebab tak nampak...




Pilih..pilih...siapa yang anda minat? Leonardo,Raphael,Donatello atau Michelangelo?
Cakkk!! Hello Mr Joker...


Nak fly sama ngan Batman...hahah..inilah bukti betapa ibu ngan bapak yang over excited berbanding kakak...ampunnnn!!!

Kakak masih dengan Ninja Turtlenya...


Aissshhh..sudah-sudahla tu Incik Daus..over sangat posenya tu...

Part ni aku paling nak tergelak...

Kakak: Bu, nape dia main picau? (pisau)...Nanti Opah aghahh (marah)  dia kan bu kan...? Kita tak leh (tak boleh) main picau (pisau) kan bu, nanti angan (tangan), daghah.. (darah)...

Ibu: (sambil telan gelak dalam hati...), ya kakak, kita tak boleh main pisau, bahaya...nanti berdarh macam kakak ni..nanti balik kakak bagi tahu Opah, biar Opah marah dia ok...

Kakak: Okay Bu...

Adeyyyyy.....

Ishhh..engkau ni..main pisau buat ape ntah!!!...hihihihihi...


Haaa...Incik Daus yang terover-over dose kepoyoannya sepanjang kat sini...ini aksi bapaknya....

haa....kejap ...

Cer nengok aksi anaknya plak.....

Haiiiyaaaaa!!!!Dushh...!



Cukup garang tak nak menentang musuh? hihihi...


Ya, kakak..ingat plak dia...suka tengok citer Toy Story ni...

wewiiitttt...senang hati nampak???

Astaghfirullahhhhh...suami sapakah ini? Cepat datang selamatkan jiwanya...hahahah!

Kasik gambar versi jiwang karat satu!!!! Ahaks!


Oh my herooooo! Wolverine...ensem mamat ni walaupun kuku tajam sangat..hahha!


Psssstttt...dulu..waktu aku kecik, lepas habis mengaji aje, sure nak main game Super Mario ni...syok giler!

Banyak dah rasanya gambor yang telah dikongsi...last but not least, mehla aku share dialog kakak sempena gambar di atas ni ya..aku memang tergelak2 kalau ingat sampai sekarang ni haaa...
Kakak: Bu, napa Acik Man (Chipmunks) ni rebut acang? (kacang...)
Ibu: (Sekali lagi cuba untuk tidak menghamburkan gelak...
Kakak, ini Chipmunks (sambil sebut satu-satu dan memandang tepat ke wajah kakak supaya kakak boleh ikut gerak bibir), bukan Acik Man...dia rebut kacang sebab dia lapar..nak makan...
Lari belakang Incik Daus....terus tergelak!!! Incik Daus dah gelak dulu-dulu dah..tak baikkkkkkk!!!
Chipmunks jadik Acik Man (Pak Cik Man...), hambeeeekkkkk!!
Baiklah, untuk anda-anda yang berminat, ini alamatnya ya...

Lokasi: Toy Museum Heritage Garden
             1370, Telok Bahang MK2,
             11050, Pulau Pinang.
             Bersebelahan SJK (C) Eok Hua
             Tel: 012- 460 2096


09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Jawatan Kosong Innovative Diamond Technology Jun 2013 Terkini <b>...</b>

Posted: 02 Jun 2013 11:02 PM PDT

June 3, 2013 by jawatankosong24 | Filed under 1Malaysia.
Jawatan Kosong Innovative Diamond Technology Jun 2013

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Closing Date: 5 Jun 2013 – Jawatan Kosong Innovative Diamond Technology Jun 2013 Terkini

Logo-Innovative-Diamond-Technology-Sdn-Bhd

INNOVATIVE DIAMOND TECHNOLOGY SDN BHD (IDT) was registered with the Register of Company (ROC) on 3rd August 1995. IDT is fully owned by bumiputra and has been registered with the Ministry of Finance, Malaysia.IDT's head office is located in Bukit Jambul and has 3 branches, 2 offices in Malaysia and 1 office in India. The Managing Director of IDT has been awarded the "Anugerah Usahawan Bumiputra Pulau Pinang tahun 2003/04? by the Prime Minister of Malaysia.

Jawatan Kosong di Innovative Diamond Technology Jun 2013 :

  • Finance Manager – immediately
  • Web Designer

Permohonan Hendak di hantar ke alamat:

Nik Syazurawati binti Nik Lah nik@idtpg.com

Innovative Diamond Technology Sdn Bhd,
Admin/HR Department
No. 2-1, Jalan BPP 8/3,
Pusat Bandar Putra Permai,
43300 Seri Kembangan,
Selangor.

Tel: 03-8945 9590
Fax: 03-8945 8591

Makluman Lebih lanjut dan syarat kelayakan,Sila klik link dibawah

Finance Manager
Web Designer

http://jawatankosong24.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : kerja kosong seri kembangan ogos 2013jawatan kosong qajawatan kosong di bukit jambuljawatan kosong bandar putra permaijawatan kosong perodua seri kembangankerja kosong qa techjawatan kosong texas melaka june 2013jawatan kosong technology park malaysia jun 2013jawatan kosong spa di seri kembangan 2013jawatan kosong singapore QAguru kosong tadika/taska bandar putra permai 2013jawatan kosong maybank malaysia 2013jawatan kosong di sekitar bukit jambul jun 2013jawatan kosong bukit jambul pulau pinang 2013jawatan guru tadika bandar putra permai 2013kistech technology sdn bhd
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved