Khamis, 16 Januari 2014

09 di Batu kawan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 01:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2013 01:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Dec 2013 01:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2013 01:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 01:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

CHE MID: Melepas Rindu <b>di Batu Kawan</b>, Penang

Posted: 24 Sep 2013 07:20 PM PDT

Sebelah petang mengacara di rumah Cik Julima (entri lepas) malam pulak mengacara di Rumah Terbuka taman sendiri. Cadang tu nak sekejap je, agak-agak boleh 'pas' keje kat orang lain, Che Mid nak bergegas balik ke rumah sebab nak bertolak ke Penang malam tu juga, untuk mengacara di sana keesokkannya. Tapi seronok sangat majlis tu, rasa sayang nak tinggalkan majlis.. 
Program rumah terbuka pada 31 Ogos bersekali dengan sambutan merdeka.. ada makan-makan hari raya, pertandingan gerai ikut tema, persembahan qasidah dan cabutan bertuah.. 

Che Mid sempat turun dari pentas pengacara, nak menyibuk dengan kawan-kawan.. khabarnya gerai lemang menjadi rebutan.. 10 minit dah langsai!!
Nak tau pukul berapa Che Mid bertolak ke Penang.. pukul 12 tgh malam.. Che Abang kata takpe dia memandu, jadi Che Mid boleh rehat (tidurrrr..) dalam kereta. Aleh-aleh, dia yang mengantuk sakan, stop kereta tepi jalan dan suruh Che Mid ganti... dari selepas Tapah, Che Mid terus memandu sampai Gunung Semanggul tau.. jalan punya la sunyi sepi.. dan gulap gulita... mulalah terbayang wolkswagen kuninglah.. benda putih melintas lah... aduii... jalan berkabus dan sejuk menggigit pulak tu!! Pukul 4.30 pagi baru Che Abang memandu semula. Kami tiba di homestay menjelang Subuh, dapatlah tidur sekejap.
Tapi nape Che Mid beria sangat nak ke Penang??
Tak lain tak bukan sebab nak berjumpa dengan puteri yang dirindui laaa... Farah.. sambil menyelam minum air he he. Rasa best sangat dapat mengacara sama-sama dengan Farah. Memang rindu sangat nak dengar Farah mengalunkan suaranya yang lembut merdu tu.. (suara Che Mid lebih lantang)

Sebenarnya kami ke rumah kakak pada suami Alang.. kami jadi 'hadiah kejutan' buat pengantin sekeluarga. Kami pun teruja juga.. Aturcara dan skrip majlis pun tuan rumah dan pengantin tak tau, semua info dapat dari Alang dan keluarga. Che Mid bawa lagu "Kasihnya Ibu'" sewaktu ibu pengantin beri restu di pelamin, sebab ayah pengantin baru meninggal. Memang suasana jadi pilu sekejap.  Pengantin lelaki baca doa selepas nikah pun sambil menangis.. 

Inilah pengantinnya.. dapat anak mami la you...

Che Mid dan Farah ajak sekali alang dan Joe ber Ya hanana..sporting kan! Suasana hujan tidak menghalang majlis berjalan seperti yang direncana.
Usai majlis, kami pun ke Permatang Pauh untuk hantar Farah balik asrama. Sebelum tu pekena dulu burger bakar Abang Burn.. kalau tak silap cawangan ke 19..Farah memang teringin sangat makan . Tapi tengoklah muka adik tu.. muka penat.. Kami tinggalkan Farah di hostel dan balik ke Klang dalam pukul 8.30 malam, tiba di rumah jam 2.30 pagi. Memang sangat penat tapi hilang macam tu saja bila dapat sms macam ni..
Alhamdulillah syukur.. dapat respon yang baik dari orang Penang.. Insyaallah, ada rezeki kami ke sana lagi.. boleh jumpa Farah lagikk!! Suka suka suka!!
Ha, sebelum berundur, Che Mid ada satu lagi cerita ni.. 
Pagi Ahad lepas, lepas Subuh (Subuh gajah...)  Che Mid turun ke dapur. Isi kain baju dalam mesin basuh, panaskan gulai asam pedas siakap yang sedap sangat tu atas dapur. Pukul 9 nanti nak keluar mengacara, jadi lauk dah ada untuk suamiku tercinta yang akan ditinggalkan nanti. Lepas tu Che Mid duduk depan TV, tengok Tanyalah Ustaz...eh eh.. ngantuk lagi.. terkuap-kuap je mulut ni. Terus naik atas.. masuk bilik...kunci pintu dan zzzzzz...
Bangun semula kira-kira satu jam selepas itu. Buka pintu.. tengok tingkap bilik Farhan terbukak luas terbentang.. ada bau menyengat hangit.. tapi tak sedar diri lagi tu Mata melilau carik Farhan. Rupanya dia di tingkat bawah.. atas sofa... pintu depan, dapur, tingkap semua terbukak seluas-luasnya.. " Ayan, apa yang terbakar ni?" Wah, Che Mid meninjau-ninjau keluar tingkap.. tengok-tengok.. kut ada kilang terbakar ke? Jiran bakar sampah tak hengat ke??
"IBU LAH... ibu masak apa atas dapur? " ADOIII.. PERIUK DAH HITAM.. LAUK SIAKAP yang sedap sangat tu DAH RENTUNG!!

Ordinary Blogger: 1st time main bola <b>di</b> Stadium <b>Batu Kawan</b>! - Fazrol

Posted: 16 Sep 2013 02:39 AM PDT


Orang Penang mesti tau kat mana Stadium Batu Kawan kan? Stadium rasmi bagi team Harimau Kumbang, tue pun kalau diorang tak jadi lawan di Stadium Bandaraya yang ada kat sebelah pulau.
Sambil try ushar gambar-gambar lama kat laptop ini, ternampak plak gambar kurus aku dulu. Tapi masa nie, memang tengah nak naik badan. Tapi tak kahwin lagi. Main bola pun pancit. Antara aktiviti feveret aku nie. Kalau tak main bola, main futsal Itu je.
Tapi sejak pindah KL nie, satu jenis sukan pun tak pernah main lagi. Macam mana laa badan tak naik. he he.
Hari tue sekali je, dapat main Paintball bersama blogger untuk peluhkan badan.

orangkecilorangbesar: Aktiviti bermotosikal sekeluarga <b>di</b> Trek <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2013 07:31 AM PDT

Aktiviti bermotosikal sekeluarga di Trek Motosikal Boon Siew Honda Batu Kawan
Kami sekeluarga jarang dapat bersama kalau mengadakan aktiviti motosikal, sama ada hanya saya berdua dengan anak lelaki seorang itu biasanya atau hanya berdua dengan isteri saya seorang itu kadang-kala. Tetapi hari ini (17-Ogos-2013) kami bertiga dapat melakukan aktiviti bermotosikal sekeluarga bersama-sama dengan menghadiri Kursus Asas Menunggang Selamat Honda di premis baru Boon Siew Honda di Batu Kawan, Pulau Pinang.
Agak membanggakan apabila Ketua Instruktor, En. Sanusi B. Din memaklumkan bahawa kami bertiga merupakan keluarga pertama yang menghadiri kursus ini dan juga orang awam pertama bersama-sama dua orang lagi rakan anak lelaki saya dari Taiping, menghadiri kursus ini. Sebelum ini penyertaan lebih kepada organisasi sama ada syarikat ataupun persatuan dan kelab.
Kisah lanjut dan gambar-gambar lain di sini.

Karnival Astro On-The-Go <b>di</b> Stadium <b>Batu Kawan</b> , Penang

Posted: 22 Aug 2013 11:32 PM PDT


assalamualaikum dan hello

ye masih dalam bulan syawal lagikk kerana minggu ni terlalu banyak permintaan diri ini untuk hadir sama sama memeriahkan lagikk open house kekdahnya kau nak memeriahkan majlis kan ? hakhakhak . dan , beberapa utusan walimatulurus kita perlu hadap nasi minyak wah ini sangat awesome ye uollz :P

hari tu , astro ada buat karnival kat stadium batu kawan . so iolls pergi la kerana niat di lubuk hati yang paling dalam ni nak jumpa hanis zalikha tapi tak sanggup ah nak tunggu sampai petang . rimas dengan orang semakin ramai datang kat situ .

- fear factor . bengang betul aku tunggu captain hairul azreen berjam jam tak muncul muncul jua -.-'

- berapa inci tv ni teringin pula nak pasang kat rumah

- to me love is universal *muka bermasalah :P 

- abang belakang aku tu gembira naw tengok rozita che wan

suka tengok rozita che wan . suka . air muka dia comel tapi tu la mekap kemain tebal , not good not good . ni kat booth masterchef . so tengok je la dia masak sambil cakap utara secara live . hee . abang w.z kau ambik gambar dia sedepan depannya . aku ditinggalkannya kat belakang . wah !
nak tunggu ambik gambar dengan pelakon oh my english! memang tak ah . beratur panjang kot . i is tak sanggup . ambik gambar dengan ini pun jadi la :P
- buggy astro on-the-go

- rancangan astro yang sesuai dengan ketinggian kakak izzatul kau . hakhakhak

lepas tu , kita makan dekat pulau aman . teringin benar nak makan mee goreng udang yang sedap perghh perghh tu . hee . dari batu kawan ke pulau aman dekat je . naik kete + naik bot = 15 minit . tambang macam biasa la rm6 return :)
- watermelon juice

- ini la mee goreng udang yang sedap tu . nyummy bebeh (!)

luahan perasaan : nak gi autocity ini petang :P

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2013 01:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

orangkecilorangbesar: Aktiviti bermotosikal sekeluarga <b>di</b> Trek <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2013 07:31 AM PDT

Aktiviti bermotosikal sekeluarga di Trek Motosikal Boon Siew Honda Batu Kawan
Kami sekeluarga jarang dapat bersama kalau mengadakan aktiviti motosikal, sama ada hanya saya berdua dengan anak lelaki seorang itu biasanya atau hanya berdua dengan isteri saya seorang itu kadang-kala. Tetapi hari ini (17-Ogos-2013) kami bertiga dapat melakukan aktiviti bermotosikal sekeluarga bersama-sama dengan menghadiri Kursus Asas Menunggang Selamat Honda di premis baru Boon Siew Honda di Batu Kawan, Pulau Pinang.
Agak membanggakan apabila Ketua Instruktor, En. Sanusi B. Din memaklumkan bahawa kami bertiga merupakan keluarga pertama yang menghadiri kursus ini dan juga orang awam pertama bersama-sama dua orang lagi rakan anak lelaki saya dari Taiping, menghadiri kursus ini. Sebelum ini penyertaan lebih kepada organisasi sama ada syarikat ataupun persatuan dan kelab.
Kisah lanjut dan gambar-gambar lain di sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved