Rabu, 14 Mei 2014

09 di Batu kawan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 May 2014 02:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengurusan Stadium <b>Batu Kawan</b> kembali kepada PDC | Buletin <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2014 07:37 PM PDT

Posted on 16 April 2014.

GEORGE TOWN – Pengurusan Stadium Batu Kawan, Seberang Perai Selatan (SPS) yang kini di bawah Majlis Sukan Negeri Pulau Pinang (MSNPP) b a k a l dikembalikan semula kepada Perbandanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) pada tarikh yang akan ditetapkan kelak.

Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng ketika mengumumkan perkara tersebut menyatakan bahawa keputusan tersebut adalah berasaskan keperluan pengurusan berpengalaman serta berkepakaran terhadap stadium yang begitu besar saiznya.

"Ini juga kerana, MSNPP terpaksa menguruskan banyak program-program semasa dalam membangunkan bidang sukan negeri,'' katanya pada sidang akhbar di sini baru-baru ini.

Guan Eng berkata demikian bagi mengulas Laporan Ketua Audit Negara 2013 Siri 1 yang dibentangkan di Dewan Rakyat baru-baru ini yang menyatakanbahawa 35 daripada 49 kamera litar tertutup (CCTV) di Stadium Batu Kawan tidak berfungsi dan alat pemadam api di stadium berkenaan telah berusia lebih 10 tahun serta luput tarikh pengunaan.

Menurut laporan tersebut, CCTV yang sepatutnya berfungsi sebagai alat pemantauan dan pengawalan keselamatan itu didapati rosak pada kabel kuasa dan signal akibat kebocoran air di stadium itu.

Selain itu, dua daripada tiga monitor CCTV bagi tujuan pemantauan persekitaran juga tidak berfungsi dan kerosakan itu telah dilapor kepada MSNPP sejak 2009 tetapi tiada tindakan diambil.

Pada pendapat Audit, aspek keselamatan di stadium kurang memuaskan kerana penggunaan peralatan keselamatan yang tidak berfungsi dan tamat tempoh.

Turut hadir, Exco Belia & Sukan, Pemabangunan Wanita, Keluarga & Komuniti, Chong Eng dan Pengurus Besar PDC, Datuk Rosli Jaafar.

Mengulas lanjut Chong Eng menyatakan pihaknya (MSNPP) menyambut baik langkah tersebut kerana MSNPP pada dasarnya tiada sumber mencukupi atau kepakaran dalam menguruskan stadium berkenaan.

"Sejak mengambil alih pengurusan stadium daripada PDC pada tempoh 2009 hingga kini (2014), MSNPP telah menaikkan kadar sewa dan memperbanyakkan aktiviti di sini, namun, masih tidak cukup untuk menampung kos utiliti yang tinggi,'' jelas beliau.

Dalam pada itu, Rosli ketika dihubungi menyatakan bahawa pihaknya kini dalam proses perbincangan dengan MSNPP berhubung tarikh penyerahan rasmi berkenaan.

Syeeda Saniey: Sepetang <b>di</b> Jeti Batu Musang, <b>Batu Kawan</b>

Posted: 20 Mar 2014 11:23 PM PDT

Kejadian ni dah lama berlalu seminggu sebelum Jambatan Kedua Pulau Pinang dibuka lagi. Petang Sabtu yang panas terik tatkala semua penghuni dalam rumah cuti makanya dek kerana bosan terperuk dalam rumah, kami pun cadang nak keluar jalan-jalan. Dalam pukul 4 petang baru nak keluar. Hii


nampak tak jambatan kedua Pulau Pinang.. 


Tak tahu arah nak dituju pun, lalu menyusurilah kami yang terdiri daripada syeeda, mak, ayah dan adik lelaki ke Juru Autocity. Saja ronda, tak berhenti pun. Sebenarnya ada barang yang nak di survey tapi terlajak sampai masuk highway Plus balik sampailah ke Batu Kawan. Dan try pi dekat jambatan kedua tapi tak boleh naik lagi la cuma pi menengok je..hii
Lepas tu, kami singgah dekat Jeti Batu Musang iaitu jeti untuk ke Pulau Aman. Ingat nak pekena laksa dengan ais kacang tapi tak ada meja kosong pun. 

gambar diambil dari Restoren The Ridge, Teja By The Sea..

Dek kerana dah nak masuk waktu maghrib kami pun beransur pulang. Perut masih kenyang kalau tidak bolehlah makan dekat The Ridge, Teja By The Sea sambil menikmati udara pantai. Sangat romantis la suasana kat restoren ni ok.

#PrayForMH370


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved