Khamis, 22 Mei 2014

09 di seberang jaya - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


HOT!!!! ADUN LELAKI PKR KENA BOGEL <b>DI SEBERANG JAYA</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2014 12:11 AM PST

Dah la kantoi perlecehkan arwah Polis yang kena bunuh dengan penjenayah Indon hari tu, ada hati pulak Adun Pkr yang sekor ni nak salahkan Umno diatas sikap kurang ajar dirinya sendiri..

Memang cap ayam punya Adun puak-puak cacai Pakatan di Penang ni kann.. Dah la salahkan Umno.., lepas tu suruh pulak rakyat menilai dirinya mengikut lunas-lunas Islam dan juga Kitab..

Macam gampang je kannn... Sendiri buat taik lepas tu selamba badak je main tuduh-tuduh orang lain.. Dah la sendiri punya kerja sebagai Adun Seberang Jaya pun huru hara.., itupun masih tak sedar diri nak tunjuk kononnya dia baik sangat..

Kat bawah ni gua letakkan rungutan masyarakat Dun Seberang Jaya sendiri pasal sikap makan gaji buta Afif yang kononnya baik sangat tu..


Rungutan diatas tu menunjukkan Adun Pkr Seberang Jaya ni hanya tau makan gaji buta sambil membodek serta menjilat Guan Eng setiap hari.. Melayu macam ni lah dikategorikan sebagai macai penjilat bontot kafir..

Dan kat bawah ni pulak ada kenyataan media Afif ni tentang penafian dia hina arwah Polis kelmarin.. Korang baca dan nilai sendiri perangai lidah biawak balaci upahan Tokong Guan Eng di Penang ni ye...

MENJAWAB DAKWAAN UMNO YANG MENUDUH SAYA MENGHINA POLIS

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd yang telah terkorban ketika menjalankan tugas demi menjaga keselamatan rakyat. Saya sekeluarga memanjatkan doa kepada Allah SWT semoga Allahyarham ditempatkan bersama mereka yang soleh dan semoga Allahyarham mendapat ganjaran syahid. Keberanian Allahyarham dan mereka yang lain yang sanggup mengorbankan diri demi keselamatan rakyat wajib menjadi contoh kepada para para petugas keselamatan di seluruh negara.

Saya difahamkan bahawa tweet saya semalam telah disalah erti sebagai tidak menghormati pengorbanan pihak polis dan juga keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam. Saya merasa sedih kerana tweet tersebut telah dipintal secara jahat oleh pihak UMNO-Barisan Nasional untuk memperlihatkan saya sebagai musuh kepada pihak Polis dan sekaligus sebagai seorang yang tidak menghormati sensitiviti keluarga mangsa.

Sebagai seorang ADUN Seberang Jaya dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah tanggungjawab saya untuk bekerjasama dengan pihak Polis demi kesejahteraan para penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang. Saya tidak akan sesekali memperlekeh peranan pihak Polis dan pihak berkuasa lainnya yang sentiasa bekerjasama dengan saya demi keselamatan penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang.

Tuduhan ini merupakan permainan politik jijik yang sebenarnya cuba menjadi keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd sebagai alat politik untuk menyerang saya. Tweet saya sebenarnya dengan jelas tidak merujuk kepada sesiapa apatah lagi kepada mangsa yang sudah terkorban bertungkus lumus mempertahankan negara.

Manakala itu saya tidak akan berganjak dari prinsip saya bahawa Kementerian Dalam Negeri serta pihak berkuasa yang lainnya mesti memberi perhatian yang sewajarnya kepada kes-kes kematian dalam tahanan. Merujuk kepada laporan SUARAM kematian dalam tahanan dari tahun 2003 sehingga 2008 berjumlah 1531 orang. Sementara itu, sehingga 18 Julai 2013, kes kematian dalam tahanan berjumlah 13 orang. Saya tegas berpendirian semua ini harus dihentikan. Suatu penyelesaian tegas harus dilaksanakan sejajar dengan jaminan yang diperuntukkan oleh Perkara 5 Perlembagaan Persekutuan dan Deklarasi Hak Asasi Sejagat.

Saya dengan rendah hati memohon seluruh rakyat Malaysia untuk menjunjung semangat Karamah Insaniah, melewati batas kaum dan agama selari dengan Quran, Surah An-Nisaa ayat 58:

"Dan apabila kamu ingin menghukum di kalangan manusia, hukumlah dengan seadil-adilnya."

Sekian, terima kasih

Dr Afif Bahardin
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang
ADUN Seberang Jaya

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved