Khamis, 9 Januari 2014

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2013 09:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Padang Tanah Lapang <b>Batu Uban</b> akan <b>di</b> naik taraf - ahli majlis mppp

Posted: 04 Aug 2013 09:37 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]1) Telah sekian lama padang ini yang terletak bersebelahan E Park dan Vila Seri Kenanga di Jalan Batu Uban tidak diselenggara oleh pihak MPPP sejak ia disediakan oleh MPPP pada 1995 dibawah kerajaan BN. 2) Saya ...

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


BERAPI!!! Inilah Video Anggota Polis Menampar Orang Awam <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2013 01:01 AM PST


GEORGETOWN - Anggota polis yang dipercayai terbabit dalam kejadian menampar orang awam di Bayan Baru kini ditukarkan ke Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya, Balik Pulau.
   
Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, langkah itu diambil sementara menunggu siasatan yang dijalankan oleh Bahagian Tatatertib Polis Diraja Malaysia (PDRM).
   
"Anggota polis berkenaan sudah ditukarkan serta-merta," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
   
Abdul Rahim turut menegaskan PDRM tidak berkompromi dengan pegawai dan anggotanya yang melakukan kesalahan sehingga mencemarkan nama dan imej PDRM.
   
"Arahan telah dikeluarkan kepada semua ketua jabatan, ketua polis daerah dan ketua formasi untuk memastikan semua pegawai dan anggota di bawah seliaan mereka melaksanakan tugas mengikut undang-undang.

"Jangan sesekali bertindak di luar batasan serta melakukan perkara yang mencemarkan imej pasukan," tegasnya.
   
Kenyataan Abdul Rahim itu adalah susulan penyebaran rakaman video menerusi laman sosial sejak Jumaat lepas yang memaparkan perbuatan seorang anggota polis menampar seorang individu dipercayai warga asing, kerana gagal menunjukkan dokumen pengenalan diri.
   
Kejadian dipercayai berlaku di hadapan sebuah klinik swasta di Bayan Baru. 



- Bernama & Youtube: 
http://www.youtube.com/watch?v=tilN7_HJKGI

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 01:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 01:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2013 01:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2013 01:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Karnival Astro On-The-Go <b>di</b> Stadium <b>Batu Kawan</b> , Penang

Posted: 22 Aug 2013 11:32 PM PDT


assalamualaikum dan hello

ye masih dalam bulan syawal lagikk kerana minggu ni terlalu banyak permintaan diri ini untuk hadir sama sama memeriahkan lagikk open house kekdahnya kau nak memeriahkan majlis kan ? hakhakhak . dan , beberapa utusan walimatulurus kita perlu hadap nasi minyak wah ini sangat awesome ye uollz :P

hari tu , astro ada buat karnival kat stadium batu kawan . so iolls pergi la kerana niat di lubuk hati yang paling dalam ni nak jumpa hanis zalikha tapi tak sanggup ah nak tunggu sampai petang . rimas dengan orang semakin ramai datang kat situ .

- fear factor . bengang betul aku tunggu captain hairul azreen berjam jam tak muncul muncul jua -.-'

- berapa inci tv ni teringin pula nak pasang kat rumah

- to me love is universal *muka bermasalah :P 

- abang belakang aku tu gembira naw tengok rozita che wan

suka tengok rozita che wan . suka . air muka dia comel tapi tu la mekap kemain tebal , not good not good . ni kat booth masterchef . so tengok je la dia masak sambil cakap utara secara live . hee . abang w.z kau ambik gambar dia sedepan depannya . aku ditinggalkannya kat belakang . wah !
nak tunggu ambik gambar dengan pelakon oh my english! memang tak ah . beratur panjang kot . i is tak sanggup . ambik gambar dengan ini pun jadi la :P
- buggy astro on-the-go

- rancangan astro yang sesuai dengan ketinggian kakak izzatul kau . hakhakhak

lepas tu , kita makan dekat pulau aman . teringin benar nak makan mee goreng udang yang sedap perghh perghh tu . hee . dari batu kawan ke pulau aman dekat je . naik kete + naik bot = 15 minit . tambang macam biasa la rm6 return :)
- watermelon juice

- ini la mee goreng udang yang sedap tu . nyummy bebeh (!)

luahan perasaan : nak gi autocity ini petang :P

Kedahkini: BLACK 505 - VIDEO-VIDEO <b>DI BATU KAWAN</b>

Posted: 11 May 2013 11:57 PM PDT

Himpunan video 505 Batu Kawan

Sejarah baru tercipta di P.Pinang semalam di mana ribuan rakyat yang berjalan kaki sejauh 10 km tetapi akhirnya terpaksa berpatah balik kerana penuh sesak ribuan manusia.... Mat Sabu dan Guan Eng juga terpaksa berjalan kaki bersama rakyat...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


UMNO Online - Pesawah <b>Balik Pulau</b> Berjaya Keluar Dari Garis <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2014 11:48 PM PST

Kategori Berita Lain

Pesawah Balik Pulau Berjaya Keluar Dari Garis Kemiskinan

BALIK PULAU, 3 Jan – Sebanyak 54 pesawah di Balik Pulau berjaya keluar daripada garis kemiskinan apabila berjaya mencapai purata pendapatan antara RM2,000 dan RM3,000 sebulan sejak 2011.

Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Balik Pulau Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata hasil padi yang diperoleh mereka meningkat dari 3.8 metrik tan kepada 5.9 metrik tan dalam satu musim dan pihaknya menyasar perolehan 6.5 metrik tan menjelang tahun 2020.

"Majoriti pesawah di kawasan ini mendapat purata pendapatan lebih dari RM2,000, jauh lebih tinggi daripada paras kemiskinan. Ini satu kejayaan kepada Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) dan petani-petani kita yang kerja bersungguh-sungguh.

"Mereka tidak lagi tergolong dalam golongan miskin kerana pendapatan mereka telah meningkat," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian insentif projek estet padi pengurusan secara berpusat di PPK Seri Pulau,di sini hari ini.

Pada majlis itu, seramai 19 pesawah menerima insentif RM4,000 seorang di bawah program Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA).

Hilmi yang juga Timbalan Menteri Kesihatan berkata program bantuan dan insentif yang disediakan kerajaan untuk golongan petani berjaya membantu pesawah meningkatkan hasil pengeluaran padi dan pendapatan mereka.

Katanya Balik Pulau mempunyai kawasan penanaman padi seluas 172 hektar yang diuruskan oleh 54 pesawah terbabit.

Mengulas mengenai keputusan majlis mesyuarat kerajaan negeri membeli Mercedes-Benz S300L sebagai kereta rasmi Ketua Menteri Lim Guan Eng, beliau yang juga Anggota Parlimen Balik Pulau menyifatkan tindakan kerajaan negeri di bawah pimpinan DAP itu sebagai 'cakap tidak serupa bikin'.

"Kerajaan negeri Pulau Pinang dulu bukan main lantang menentang kerajaan negeri Terengganu apabila membeli kereta Mercedes untuk exco dan menteri besarnya. Sekarang ni apa yang dihentam itu dibuat di Pulau Pinang. Membazir…padahal kereta (Toyota) Camry itu baru sahaja beli, baru dua bulan.

"Walaupun kerajaan negeri dapat harga Mercedes itu tanpa cukai, tapi prinsipnya adalah salah. Kalau kita komen tentang hal orang, tiba-tiba kita buat…itu cakap tak serupa bikin," katanya.

Berita mengenai Lim menggunakan kereta Mercedes yang baharu dalam tempoh singkat selepas 15 buah Toyota Camry dibekalkan kepada kerajaan negeri pada 31 Okt tahun lepas bagi kegunaan ketua menteri, timbalan-timbalannya dan anggota majlis mesyuarat kerajaan negeri telah menjadi bualan hangat.

Dilaporkan Lim mula menggunakan Mercedes-Benz, yang dibeli dengan harga RM298,263.75, pada Isnin. Harga sebenar Mercedes-Benz S300L dilaporkan RM657,218.

Berita Bertarikh Pada 3 January 2014 3:48 PM

Gambar Kejadian Batu Besar Terjatuh Dari Bukit <b>Di Balik Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 21 Oct 2013 10:40 PM PDT


BALIK PULAU - Tindakan pantas seorang lelaki yang menjerit dan melambai bagi memaklumkan seketul batu seberat lima tan yang sedang menggelongsor jatuh dari bukit di Jalan Tun Sardon, di sini berjaya menyelamatkan seorang penunggang motosikal yang melalui jalan berkenaan.

Dalam kejadian pada 1 tengah hari itu, batu berkenaan bergolek ke bawah sebaik sebatang pokok di kawasan itu tumbang ekoran tanah mendap dan mengakibatkan laluan dari Balik Pulau menghala ke Paya Terubong ditutup menjadi satu lorong lebih empat jam.

Azan Sulaiman, 45, berkata, ketika kejadian beliau dalam perjalanan ke George Town dan terkejut sebaik mendengar bunyi dentuman yang kuat sebelum melihat batu besar terjatuh dari atas bukit.

Katanya, beliau terus menjerit dan melambai tangan kepada seorang wanita yang sedang menunggang motosikal melalui jalan itu bagi memaklumkan terdapat batu sedang jatuh.



"Saya naik motosikal dari arah Balik Pulau menuju ke pusat bandar, tiba-tiba saya dengar bunyi dentuman yang kuat dan dikuti pokok tumbang. Tidak lama selepas itu ada batu besar jatuh bergolek dari atas bukit. - Bernama

Video Kejadian Batu Besar Terjatuh Dari Bukit Di Balik Pulau, Penang. Sumber myMetro

Lebih 600 penduduk <b>di Balik Pulau</b> terjejas akibat banjir <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2013 04:00 PM PDT

BANJIR KILAT: Penduduk Kampung Pulau Betong di Balik Pulau terpaksa mengharungi banjir apabila hujan lebat yang turun awal pagi tadi. Tinjauan fotoBERNAMA ke kawasan itu mendapati banjir berkenaan semakin surut dan tiada penduduk yang dipindahkan. — Gambar Bernama

BALIK PULAU: Lebih 600 penduduk terjejas teruk akibat banjir kilat yang berlaku berikutan pertembungan hujan lebat sejak awal pagi semalam dengan fenomena air laut pasang besar.

Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata keluarga yang terjejas dengan banjir kilat itu ditempatkan sementara di balai raya serta masjid dan dibenarkan pulang lewat petang semalam apabila air surut sepenuhnya.

Dr Hilmi yang juga ahli Parlimen Balik Pulau berkata kawasan kampung yang terjejas dengan banjir itu juga dilengkapkan dengan sistem saliran yang baik, bagaimanapun pertembungan air laut dan air hujan mengakibatkan air melimpah keluar.

"Kalau hanya hujan biasa kawasan ini tidak akan banjir kerana kita telah perbesarkan longkang manakala sistem saliran di sini baik, tetapi hujan kali ini bertembung dengan fenomena air laut pasang besar jadi air melimpah keluar dari longkang.

"Buat masa ini bantuan segera yang diberikan ialah bantuan makanan kepada mangsa dan mereka perlu tunggu sementara waktu sehingga air surut, dijangka petang ini (semalam) air akan surut," katanya yang ditemui pemberita selepas melawat penduduk yang terjejas akibat banjir kilat itu.

Enam buah kampung yang terjejas teruk di kawasan Balik Pulau ialah Kampung Betong, Kampung Pinang Nirai, Kampung Genting, Kampung Terang, Jalan Baharu dan Kampung Permatang Tengah, manakala di kawasan Teluk Kumbar hanya Kampung Masjid yang terjejas.

Setakat ini 40 orang dari kawasan Balik Pulau dipindahkan sementara ke Masjid Pulau Betong manakala 30 orang dari Kampung Masjid dalam kawasan Teluk Kumbar dipindahkan ke dewan masjid, Kampung Masjid Teluk Kumbar.

Seorang peniaga nasi lemak Zainab Hussin, 59, berkata sejak jam 8.30 pagi air naik setinggi satu meter menyebabkan banyak peralatan rumah rosak selain memusnahkan persiapan untuk menyambut Aidiladha.

"Makcik keluar pergi berniaga pagi tadi (semalam) air belum naik lagi tapi bila balik daripada berniaga tengok air sudah melimpah hingga ke jalan raya, apa pun tak dapat diselamatkan," katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Seri Balik Pulau Norasikin Md Isa berkata bomba menerima penggilan daripada penduduk sekitar jam 9.18 pagi memaklumkan air sudah memenuhi jalan raya dan rumah mereka.

"Setakat ini keadaan adalah terkawal, bagaimanapun pihak bomba menasihatkan agar mereka (penduduk) duduk sahaja di rumah, kerana air yang deras dan kita tidak tahu bahaya yang sedang menunggu di luar.

"Harap ibu bapa dan penjaga dapat mengawasi anak masing-masing daripada bermain air banjir," katanya yang turut memberitahu operasi itu dibantu oleh pasukan Bomba Sukarela. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Dec 2013 01:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Dec 2013 01:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 01:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.::FALAK PENANG::.: "FALAK ON THE STREET" RNR <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 17 Sep 2013 01:40 AM PDT

Jom ramai- ramai kita tengok langit malam di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. Anda akan melihat objek di langit dengan menggunakan Teleskop. Jangan risau, percuma sahaja. Bawa keluarga anda bersama-sama...
 PADA 20 SEPTEMBER 2013 bermula pada pukul 8.00 malam sehingga 12.00 malam.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2013 01:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 01:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Aug 2013 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2013 01:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jul 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 01:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MMI : KAMI BANTAH !! Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.

KISAH SERAM -Toyol <b>DI Bagan Ajam</b>, Seberang Perai Utara <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2013 10:25 AM PDT

Bagan Ajam, Seberang Perai Utara - Lebih 100 keluarga di tiga kampung dekat sini hidup dalam keadaan tertekan dan keresahan berikutan wang simpanan mereka semakin kerap hilang.

Dakwa mereka, kehilangan itu dipercayai angkara perbuatan toyol berdasarkan beberapa kejadian aneh dilalui penduduk sebelum rumah mereka dimasuki dan wang disedari hilang.

Penduduk berkata, biarpun pelbagai cara diguna untuk menghalang kecurian itu termasuk menggunakan khidmat perubatan tradisional, namun sehingga kini kejadian itu terus berlaku dan ia kini semakin menjadi-jadi hingga merimaskan mereka.

Seorang penduduk, En.Abd.Aziz Ishak, 64, dari Kampung Contoh berkata, kecurian dipercayai angkara toyol itu mula berlaku awal Ogos lalu apabila wang di rumahnya sering didapati hilang.

"Peliknya, jumlah wang yang hilang itu bukannya banyak hanya sekadar RM50 dalam satu-satu masa, namun kejadian kecurian itu akan berulang menyebabkan jumlahnya kerugian dialami saya sahaja mencecah RM300"

"Sebagai orang lama saya dapat mengagak ia melibatkan toyol kerana makhluk ini hanya mengambil sejumlah RM50 sahaja pada satu masa biarpun pada masa sama terdapat sejumlah wang lain yang disimpan di dalam laci, poket seluar mahupun di bawah bantal" katanya.

Peniaga kedai makan, Pn.Norzuliatun Nordin, 35, mengalami kejadian sama beberapa kali sebelum ini selepas menyedari wang simpanannya sering kurang sebanyak RM50 setiap hari.

"Saya percaya ini perbuatan toyol kerana sebelum menyedari wang simpanan hilang, saya sering terdengar rengekan suara kanak-kanak di kawasan rumah yang kemudiannya diikuti dengan perasaan seram dan gementar"

"Setiap kali selepas mengalami suasana begitu saya mendapati wang simpanan menjadi susut sebanyak RM50 dan kejadian terbaru dialami pada Ahad lalu apabila wang kutipan raya anak hilang sebanyak RM50" katanya.

Menurutnya, selepas tujuh kali mengalami keadaan sama dia berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional dan dimaklumkan ia angkara toyol berdasarkan ia merengek seperti kanak-kanak sebelum memasuki rumah mangsanya.

Kehilangan Wang Berlaku Sehingga Lima Kali

Bagi En.Huszaimi Abu Hassan, dari Flat Teluk Air Tawar berkata, dia lima kali mengalami kehilangan wang sejak mula menyambut puasa lalu.

"Selepas mendengar banyak rakan kehilangan wang, saya mula mengambil pelbagai langkah keselamatan termasuk mengikut petua orang lama menghalau gangguan makhluk halus ini seperti menabur kacang hijau di muka pintu dan menyelitkan benda tajam seperti jarum dan paku didinding dan tepi tingkap.

"Namun semua usaha ini tak berkesan apabila mendapati kacang hijau itu berselerak seolah-olah diusik oleh toyol manakala paku dan jarum dicabut dan hilang menyebabkan saya turut mengalami nasib malang kehilangan wang akibat dicuri," katanya.

Penduduk Mengeluh Kerana Ikhtiar Gagal

Dalam pada itu, hasil temuramah kami ke atas penduduk tiga kampung berkenaan, kebanyakan mereka mengeluh kerana pelbagai langkah diambil termasuk berpakat menganjurkan majlis bacaan ayat-ayat suci al-Quran dan surah Kursi namun kecurian itu masih berlaku.

Pn.Norma Bakar, 43, yang tiga kali mengalami kecurian berkata, dia dan penduduk lain mula menggunakan satu lagi petua baru iaitu mencucuk wang kertas RM50 dengan jarum bagi menghalang wang simpanan mereka daripada dicuri toyol.

"Penduduk juga mengambil satu pendekatan lain iaitu mencucuk buah limau purut dengan paku dan diletakkan berdekatan wang simpanan dalam usaha menghalangnya dari hilang"

"Memang sah ini kerja makhluk halus itu kerana jika diletakkan wang kertas lain seperti RM10 dan RM5 ianya tidak terusik tapi jika terdapat wang kertas RM50 ia akan didapati hilang," katanya. 

sumber: http://kedah2u.com.my/angker/toyol-curi-duit-bagan-ajam-seberang-perai.html

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 01:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 01:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Aug 2013 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2013 01:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jul 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 01:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 01:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MMI : KAMI BANTAH !! Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved