Selasa, 18 Mac 2014

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Nicol David Heralds Her Most Memorable Tournament in <b>Penang</b> <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2014 09:35 PM PDT

[Source: http://wsaworldtour.com/news/nicole-david-heralds-her-most-memorable-tournament-in-penang]

[16 March 2014]

Despite a glittering career in which she has won more than 70 World Tour titles and countless Asian trophies over the past 16 years, Malaysia's world number one Nicol David will compete in her "most memorable tournament ever" when she defends her title in the Penang CIMB Women's World Squash Championship in her home state of Penang this week.

Staged in Penang for the first time in its 35-year history, the $120,000 championship is the premier event on the Women's Squash Association (WSA) World Tour – and, on an all-glass showcourt at the SPICE Arena, the remarkable David is seeded to extend her World Championship record to eight titles.

"This will certainly be the most memorable tournament ever, to have the World Championship being held in my very own hometown," said the illustrious 30-year-old Penangite. "This is the biggest squash spectacle Penang has ever hosted.

"I'm looking forward to this tournament starting soon and having all the top players right here – experiencing this island that is very close to my heart."

Will the Queen of Malaysian squash perhaps be distracted by all the attention she is receiving on the eve of the tournament? "I just like playing in Malaysia always and now in Penang," David responded. "It'll give me a great boost to do my best and give it my all. I've trained hard and will make the most of it while being in Penang."

How does the Penang World Championship fit in to her priorities for the year, in view of a heavy 2014 schedule which also includes the Commonwealth Games and Asian Games? "It sure is up there with the lot of priorities set for the year so I'll keep this Worlds in Penang my main focus for now and deal with the rest of the year when the time comes.

Penangites Nicol David [left] and Low Wee Wern [right] set to thrill fans

"As long as I have my programme set then that's how I would be able to take on each tournament this year," added David, pictured above (left) with fellow Penangite Low Wee Wern, the No6 seed, at the event launch.

David singled out two people who deserve special praise for getting the WSA World Championship off the ground this year: "The biggest squash enthusiast with the sheer driving force was Mr Thomas Chan from Nusmetro – with massive support from the Chief Minister of the Penang State Government working closely with him and title sponsor CIMB to see this through.

"It was a challenge he was willing to endure in such a short time since this event was announced in January – but he has formed his team with the Penang Squash Academy's structure with squash tournaments that has truly made this event rolling the way it is for this week."

David, who is unbeaten in the World Championship over 25 matches since 2007, will begin her latest campaign against England's Emma Beddoes, the world No22 from Leeds.

1st round draw: [1] Nicol David (MAS) v Emma Beddoes (ENG) [11] Annie Au (HKG) v Qualifier [8] Camille Serme (FRA) v Qualifier [14] Rachael Grinham (AUS) v Nicolette Fernandes (GUY) [4] Alison Waters (ENG) v Joshana Chinappa (IND) [12] Kasey Brown (AUS) v Nour El Sherbini (EGY) [5] Joelle King (NZL) v Qualifier [13] Omneya Abdel Kawy (EGY) v Qualifier [15] Sarah-Jane Perry (ENG) v Joey Chan (HKG) [7] Madeline Perry (IRL) v Sarah Kippax (ENG) [10] Dipika Pallikal (IND) v Qualifier [3] Raneem El Welily (EGY) v Qualifier [16] Line Hansen (DEN) v Qualifier [6] Low Wee Wern (MAS) v Donna Urquhart (AUS) [9] Jenny Duncalf (ENG) v Qualifier [2] Laura Massaro (ENG) v [WC] Vanessa Raj (MAS)

Matches from the first round will be streamed live via the official event website www.simplythebest.my/

For all the latest WSA Tour news: wsaworldtour.com

- ENDS -

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


TERKINI ! GERAI MELAYU <b>DI KEPALA BATAS</b> PULAK JADI <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2014 04:30 PM PST

Isu perobohan gerai peniaga kecil Melayu terus rakus &  berleluasa  oleh kerajaan DAP .  Kali ini ia berlaku di kawasan Parlimen Kepala Batas iaitu di  sepanjang jalan Pinang Tunggal &   Bertam . 

Mereka telah diberikan notis tidak dibenarkan berniaga serta merta   oleh MPSP & tiada sebarang penangguhan .  Selain itu , kompaun RM150 juga dikenakan setiap satu gerai . 

Seramai 32 orang peniaga Melayu terlibat  hasil kezaliman kerja tangan  Guan Eng & DAP .   Dalam sekelip mata sahaja , tempat mereka mencari rezeki secara kecil-kecilan  untuk keluarga selama 8 tahun akan hilang dalam sekelip mata. 

Peniaga pisang goreng, Rosilah Kalimin, 50, berkata, dia telah menjalankan perniagaan di situ sejak lapan tahun lalu melalui permit perniagaan sementara dikeluarkan oleh MPSP.

"Selama ini kami membayar RM15 sebulan kepada MPSP untuk memperoleh permit sementara itu kerana permohonan untuk mendapatkan lesen menjaja tidak dikeluarkan.

"Melalui perniagaan ini, dapatlah saya membantu suami membesarkan empat orang anak dan jika ditutup saya akan kehilangan punca pendapatan yang bakal menjejaskan ekonomi keluarga kami," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Peniaga air kelapa, Jeffry Mohd. Zain, 46, pula berkata, sepatutnya mereka diberi kebenaran untuk meneruskan perniagaan masing-masing kerana hanya beroperasi antara pukul 10 pagi dan 5 petang setiap hari.

"Perniagaan ini dikesan tidak langsung mengganggu lalu lintas di kawasan ini kerana pembeli boleh meletakkan kereta mereka di tepi laluan tanpa mengganggu aliran trafik.

"Berilah peluang kepada kami untuk mencari pendapatan kerana boleh dikatakan kami hanya bergantung kepada perniagaan ini untuk menyara keluarga masing-masing," katanya.

Untuk rekod , kerajaan DAP memiliki rekod cemerlang menghapuskan hanya  gerai peniaga Melayu di P.Pinang .  Mata mereka akan sakit jika terlihat  gerai Melayu berniaga di tepi jalan bagi manambah pendapatan keluarga.

Guan Eng dan Jeff Ooi kucing kurap yang biadap sudah tentu senyum sahaja Penguatkuasa Melayu yang menurut arahan ini hanya menjalankan tugas merampas barangan peniaga yang dikatakan berniaga di tepi jalan  serta dikatakan tiada lesen

Contohnya  :

gerai buah di jalan Permatang Pauh dirobohkan MPSP  

Gerai Melayu Teluk Bahang yang membangkitkan kemarahan penduduk kampung


Peniaga gerai Wanita Melayu sampai pengsan bila gerainya di roboh kerajaan DAP 

    Peniaga Melayu di Persiaran Gurney 


09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2014 11:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 11:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2013 11:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SEPETANG <b>DI</b> KOMPLEKS <b>BUKIT JAMBUL</b> DAN BERBUKA <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 02:52 AM PDT

ESTRANGE 'a' - merenggangkan; renggang ( tidak rapat atau mesra lagi)
ESTRANGEMENT 'n' - kerenggangan
Hello and Assalammualaikum semua!!! Apa Khabar? Nampaknya lebih kurang seminggu jer lagi seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan Syawal yang indah. :) Bagaimana dengan persiapan hari raya anda? Semoga semuanya berjalan lancar dan aman jer okay. 
Pasti ramai dah yang keluar membeli belah dan buat biskut raya bagi menyambut Syawal nanti. Saya pun berkesempatan juga untuk keluar membeli sedikit barang bagi persiapan raya pada hari Sabtu yang lalu bersama suami, mak dan anak saudara di komplek Bukit Jambul/Mydin/Kamdar, Penang
Amboi!! ramainya orang, tak terkata. Sesak dan berhimpit-himpit juga, namun itulah suasana sebenar yang berlaku tak kira di mana-mana saja terutama sekali di pusat-pusat membeli belah bila dekatnya Syawal. Ya la, ramai lagi rakyat Malaysia yang suka membeli- belah di minit-minit akhir.:) Umm.. mungkin inilah nama semangat nak raya sakan kot. Hee Hee
Nampaknya, sejak pasaraya Mydin di buka dalam kompleks Bukit Jambul ni, makin 'happening' sungguh suasana di sini. Kira okaylah kan, bagus juga untuk mereka yang berniaga di situ dan bagi pelanggan pula kita mempunyai lebih banyak pilihan untuk memilih dan membeli. Syokkan!! siap duit ja. :)
Dalam musim raya ini, kedai-kedai/ butik yang menjual bajulah yang penuh dengan orang ramai. Di tingkat 1 saja penuh berderet dengan kedai/butik menjual baju kurung pelbagai jenis khususnya. Rambang mata dan..stressED sungguhlah. LOL. Mana tak nye, semua kedai rasa nak masuk tengok Hee Hee.. Tak dinafikan, baju-baju kurung zaman la sungguh cantik sekali. Terkilan juga sebab, sejak 14 tahun yang lalu saya dah tak boleh memakai baju kurung lengkap sekali dengan kainnya. Maklumlah, sejak dah berkerusi roda ni, kenalah suai padankan baju dan seluar yang sesuai saja. Jenis baju labuh dan kain sarung dah tak relevan dengan keadaan saya yang sepanjang masa terbaring dan duduk atas kerusi roda ja. Walaupun begitu keadaannya, ianya tetap tak mematahkan semangat dan seronok juga sebenarnya dapat membeli baju untuk insan tersayang yang lain. Hee Hee.
Dah penat 'bershopping' akhirnya kami berbuka puasa di restoran white coffee dalam komplek Bukit Jambul ni.
Anak saudara, adik Sufee dah letih dan kelaparan. Suami, membeli 'waffle' kegemaran adik Sufee yang disapu dengan coklat. Sebenarnya, waktu sampai di sini, kami terus ke restoran untuk buat 'reservation' dulu bagi berbuka puasa.  Entah ler, setiap ketika adik Sufee dok mengaak pi restoran untuk makan dan tanya kami, 'kenapa tak pi makan la ni?'. jenuhla nak menjawab yang sekarang ni bulan puasa kat dia. :_
Dah sampai waktu berbuka puasa. Memandangkan kami dah tempah meja awal, jadi makanan dan minuman semua dah sedia terhidang atas meja. Tak macam meja lain yang masih kosong walaupun dah masuk waktu berbuka. Moral of the story, buat tempahan awal dan jangan asyik bershopping ja.
Well, melalui pengalaman yang lalu lah maka kami beringat nih.. Jangan marah haa..!!!

Antara minuman yang kami pesan:-
Chocolate Iced Blended - rm7.30
2 iced water - rm1.60 (each rm0.80)
Sebenarnya menu makanan untuk berbuka puasa di sini cuma ada 4 set jenis makanan saja untuk di pilih. Ini kerana mereka tidak cukup staf pada waktu tersebut. Tetapi di waktu lain, menu makanan masih macam biasa dan dim sum halal pun ada. Bagi pilihan minuman pula tidak terhad, semua yang ada dalam menu boleh di pilih.
Oleh sebab tak banyak pilihan makanan, kami telah memilih keempat-empat set yang ada di situ. :)

Inilah hidangan yang paling sedap sekali antara semua. Sangat lazat tak terkata. Anda perlu mencuba set ini sekiranya anda berkunjung ke sini Okay!! Dengan sotong dan udang yang besar serta kek ikan di masak bersama sambal nyonya style memang ummpphh!! terangkat beb!!!
Ayam yang dimasak bersama sambal tom yam. Mak ambil set ni dan sedap katanya. Ia membangkitkan selera dan memberi rasa kesegaran diawalnya dan tidak mual di akhirnya.
Bukannya tak sedap. Tapi sebab ianya masak kari, jadi rasa nak mugal sikit untuk halwa tekak saya. Hee Hee. Memang kari ni lain dari yang biasa. Ianya masak kari ala nyonya dan yang best tu ada daun pudina segar diletakkan dalam kuahnya, jadi rasa segar sangat bila mengunyah daun tu. Just hope, mereka letak lebih lagi daun pudina yang segar tu. ;)

Apa yang istimewa tentang nasi lemak ni ehh? Tentulah sambal dan ayam goreng berempahnya. :)
Bagi penggemar nasi lemak, bolehlah cuba set ni. 
Di bawah ni pula adalah beberapa keping gambar dari 3 tahun yang lalu diambil sewaktu menjamu selera di sini. Betul, saya dah beberapa kali menjamu selera di sini. :)

Terima Kasih kerana sudi singgah di blog saya ini serta jangan lupa untuk 'follow' blog saya selalu okay!!
Saya TIDAK dibayar oleh mana-mana pihak berkenaan perkara di atas ini.

Pemandangan <b>Bukit Jambul</b> dan Teraseringnya - Rental Mobil <b>di</b> bali

Posted: 09 Jun 2013 05:05 PM PDT

membicarakan obyek wisata di bali memang seakan tidak ada habisnya dari wisata pantai, wisata alam danau, wisata alam bawah laut dan wisata sawah dengan teraseringnya. salah satu obyek wisata pemandan terasering yakni di bukit jambul.berlokasi tak jauh dari Gunung Agung yang merupakan bagian dari wilayah Kabupaten Karangasem, bila ditempuh dari bandara menggunakan jasa sewa mobil di bali  atau rental mobil di bali kira kira 2,5 jam untuk mencapai bukit jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-2

Bukit Jambul pertama kali di sebutkan pada saat invasi Belanda ke Indonesia oleh seorang wisatawan yang melihat sebuah bukit tinggi berdiri di sebelah selatan jalan utama yang menghubungkan Kabupaten Klungkung dan Besakih. Di puncak bukit terdapat sebuah pura yang disebut Pura Pucak Sari yang dikelilingi oleh pepohonan besar. Sementara, di bawah kompleks pura terdapat panorama persawahan yang memukau. Ini membuat pepohonan terlihat seperti jambul.

bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-1

ketinggian 500 m diatas permukaan laut (dpl) membuat Bukit jambukl mempunyai hawa yang begitu sejuk. Pemandangan alam yang tersaji di sekelilingnya begitu menakjubkan, sangat indah, dan menawan. Dari atas Bukit Jambul wisatawan akan disajikan pada hamparan perbukitan serta perpaduan sawah yang berumpak-umpak (terasering). Sementara di pemandanganyang lain terlihat eksotisnya laut lepas yang sangat jelas terlihat dari atas bukit. Demikian juga, gugusan pulau Nusa Penida yang tampak begitu jelas dan indah.

Obyek wisata bukit jambul sudah terkenal sejak dahulu, karena bukit jambul merupakan tempat persinggahan ketika berwisata menuju pura Besakih. sehingga ketika akan mengunjungi Pura Besakih dengan melewati Kabupaten Klungkung, maka secara otomatis akan melewati Bukit Jambul.bukit-jambul-sewa-mobil-di-bali-3

Bukit jambul selain menawarkan pemandangan alam yang eksotis dan natural di sini juga banyak terdapat warung dan restoran. sehingga ketika anda berkunjung disini bisa menikmati makanan dan coffe shop sambil melihat pemandangan dari bukit jambul. Tempat parkir yang luas juga tersedia memudahkan bagi pengendara mobil  baik itu mobil pribadi atau sewa mobil di bali untuk berhenti disini.

apabila anda hendak berkunjung ke pura Besakih dan menggunakan jasa sewa mobil di bali atau rental mobil di bali kami. berhenti di wisata bukit jambul ini akan sangat mengasikkan bagi wisatawan,

selama Berlibur.

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Lelaki parah ditembak 3 das <b>di Nibong Tebal</b>

Posted: 20 Jan 2014 10:20 PM PST


Seorang lelaki berusia 40 tahun cedera parah selepas ditembak oleh seorang lelaki yang menaiki kereta di hadapan sebuah rumah di Taman Sintar Indah, Jawi, di Nibong Tebal, semalam.
  
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang SAC Mazlan Kesah berkata dalam kejadian pukul 5.20 petang itu, mangsa bersama rakannya berumur 33 tahun dipercayai sedang menunggu seseorang di hadapan rumah berkenaan sebelum sebuah kereta dinaiki dua lelaki berhenti berhampiran mereka.
  
"Seorang daripada lelaki di dalam kereta jenis Proton Wira itu melepaskan tembakan ke arah mangsa yang mana dua das tembakan mengenai bahu dan satu di kaki kiri mangsa, bagaimanapun rakannya terselamat.
  
"Kejadian itu berlaku dengan pantas dan sebaik suspek melepaskan tembakan mereka terus memecut kenderaan itu," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di Nibong Tebal.
  
Katanya mangsa yang mengalami kecederaan parah dihantar ke Hospital Sungai Bakap untuk rawatan dan dia dilaporkan dalam keadaan stabil.

Mazlan berkata berdasarkan siasatan awal, dua suspek yang menaiki kereta itu dipercayai mengekori mangsa dan rakannya sebelum bertindak menembak mangsa di hadapan rumah itu.
  
"Pemeriksaan di lokasi kejadian turut menemui tiga kelongsong peluru," katanya.
  
Mazlan berkata mangsa dan rakannya itu yang berasal dari Banting, Selangor dipercayai baru tiba di Pulau Pinang pagi ini bagi menguruskan beberapa urusan.
  
Katanya siasatan lanjut masih dijalankan dan setakat ini polis menahan seorang lelaki iaitu rakan mangsa yang bersamanya di tempat kejadian berikutan keterangan yang diberikan mengelirukan dan diragui.
  
"Berdasarkan maklumat kita, rakan mangsa yang ditahan itu mempunyai tiga rekod jenayah lampau membabitkan pemalsuan dokumen, curi kenderaan dan dadah," katanya.-Bernama

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Nelayan <b>Balik Pulau</b> Bantu Kesan MH370 – Dr Hilmi | eWARTA MARA

Posted: 12 Mar 2014 01:25 AM PDT

BALIK PULAU, 12 Mac (Bernama) — Nelayan di Balik Pulau terpanggil untuk membantu kerajaan mengesan kehilangan penerbangan MH370 milik Malaysia Airlines (MAS) dengan memantau kawasan laut untuk sebarang petunjuk berkaitan pesawat itu yang hilang sejak Sabtu lepas.

Anggota Parlimen Balik Pulau Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata sejumlah 2,500 nelayan di kawasan itu mengambil tanggungjawab membantu usaha kerajaan apabila turun menangkap ikan di laut.

"Selain menangkap ikan, mereka mengambil tanggungjawab mencari dan meninjau jika ada apa-apa tanda berkaitan insiden itu. Tiap-tiap pagi, kira-kira 200 ke 300 nelayan akan turun ke laut secara berganti-ganti," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan Baucar Buku 1Malaysia kepada 400 pelajar Kolej Kemahiran Tinggi MARA di sini Rabu.

Beliau berkata antara yang terbabit ialah nelayan dari Kuala Sungai Pinang, Kuala Jalan Baru, Kuala Sungai Burung dan Pulau Betong serta Teluk Kumbar.

Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang termasuk dua bayi dan 12 anak kapa, hilang ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing selepas sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 pagi Sabtu. Ia sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi.

Pesawat itu dilapor hilang pada kira-kira 1.30 pagi ketika terbang merentasi Laut China Selatan di antara pantai timur Malaysia dan pantai bahagian selatan Vietnam.

Sementara itu, Dr Hilmi yang juga Timbalan Menteri Kesihatan berkata pihaknya kini memberi tumpuan kepada pembangunan klinik di kawasan luar bandar terutama di Sabah dan Sarawak.

Beliau berkata kemudahan di klinik berkenaan belum mencukupi dan terkebelakang.

Katanya, pembangunan dan penambahbaikan klinik di kawasan luar bandar perlu dilakukan memandangkan bilangan pesakit semakin meningkat selain orang ramai kini lebih yakin dengan perkhidmatan di klinik dan hospital kerajaan.

– BERNAMA

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved