Khamis, 15 Mac 2012

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


Penang <b>Tanjung Bungah</b> Goreng Pisang » ammibear.com

Posted: 30 Nov 2011 07:01 PM PST

Kalau korang jalan-jalan kat Penang Balik Pulau, dan jika masa tu korang ada di Tanjung Bungah, Ammi nak mengesyorkan atau kata lain menyarankan pada korang untuk luangkan masa sedikit pergi jalan-jalan cari makan…

cari makan yang Ammi maksudkan tu adalah jenis makanan kuih tradisional orang melayu yang mana pada Ammi ia telah di ubahsuai sedikit bagi menambah baikkan kesedapan kuih tradisi orang Malaysia ni…

tak susah pun.. sebab ia bukan kedai atau restoran-restoran mewah.. cuma lori bergerak.. di tepi jalan sahaja….

Nama yang diberi oleh tuan punya lori adalah:

PENANG TANJUNG BUNGAH GORENG PISANG

Status :

HALAL

Klik :

HOTEL DI PENANG

Lori putih tu yang Ammi maksudkan.. bukan yang jual air tu.. hehe..

P/S : pakcik~~ sorry yer Ammi tak tolong promote gerai pak cik… mohon ampun… hehe

Kuih yang cantik, bersih dan sangat menyelerakan…

harga Jenih kuih goreng yang dijual memang ada sedikit mahal… tapi bagi Ammi ianya sangat berbaloi sebab kuih yang esklusif memang la mahal sikitkan.. yang penting kualiti dan kesedapan kuih tu…

masa ni Ammi tak beli semua,, hanya beli kuih yang dicadangkan oleh orang istimewa.. jadi Ammi hanya beli Goreng Pisang dan Kuih Bakul..

OO MY GOD!!! memang sedap… terutamanya Kuih Bakul.. bila gigit jer kuih tu akan mengalir cream like Kaya dalam kuih tu… dap dap dap…

Harga utuk Kuih Bakul tu SATU RM1.50Goreng Pisang pulak RM1.30.. rasa kedua-dua kuih tu memang terbaik..

ini adalah Landmark yang korang akan jumpa di Tanjung Bungah… kalau nampak jer sila meliarkan mata anda untuk mencari Lori Bergerak ni yer…

Semoga korang jumpa… dan selamat mencuba… (n_n)

Related Posts with Thumbnails

Tiada ulasan:

Catat Komen