Selasa, 12 Jun 2012

09 di seberang jaya - Google Blog Search

09 di seberang jaya - Google Blog Search


: KuRsUs UmRaH <b>di</b> PeJaBat AnDaLuSia <b>SeBeRaNg JaYa</b>......

Posted: 15 Apr 2012 10:18 PM PDT

            Baru-baru nie pada 31hb Mac yang lalu aku, akak dan mak telah menghadiri kursus umrah yang diadakan di Pejabat Andalusia di Seberang Jaya dari jam 9.00 pagi sehinggan 1.00 tengah hari...Kursus umrah ini  diadakan 2 minggu sekali di pejabat tersebut...masa aku gi dengar kursus nie ramai jugak la yang hadir untuk mendengar cara-cara untuk menjalai ibadah umrah di tanah suci Mekah....Banyak jugak yang aku dapat pelajari daripada ustaz yang memberi ceramah pada hari tersebut...dalam masa 4 jam sahaja kami dah belajar cara nak mengerjakan umrah tapi rasa macam tak berapa faham jugak... Insyallah aku akan datang lagi untuk mendalami dengan lebih lagi cara nak mengerjakan umrah...
Di antara yang aku dapat ialah :-
                        * Sunat membawa duit lebih semasa ke Mekah supaya
                           senang nak wat pa pun
                        * Memperbanyakkan derma kat sana
                        * Jangan marah - marah atau bertelagah ngan orang arab kat sana
                        * Jangan ditegur yang bukan - bukan dan mulut kena jaga
Yang penting sekali ustaz tu pesan kita kena banyak - banyak sabar bila berada kat sana...Ikhlas mengerjakan ibadah umrah dan berdamping dengan Allah ...Khusyuk dan Tawaduk mengerjakannya...........

Tiada ulasan:

Catat Komen