Selasa, 27 Ogos 2013

09 di Gelugor - Google Blog Search

09 di Gelugor - Google Blog Search


hot ! aksi tapau cinabeng penyokong pr <b>di</b> rumah terbuka umno <b>...</b>

Posted: 25 Aug 2013 04:30 AM PDT

Apa lagi Cinabeng kat Malaysia   mahu ???  Sudah la undi pun tak kasi ... makanan free di rumah terbuka UMNO pun   nak kaut bawa balik rumah !

Gambar ini diambil oleh sahabat GPB yang kebetulan berada pagi tadi rumah terbuka Aidilfitri UMNO Tasek Gelugor pada jam 10.00 pagi .Anda bayangkan di ketika ramai orang berpusu-pusu datang mengambil makanan , ada satu  puak perangai buruk & pentingkan diri sendiri datang untuk TAPAU makanan .

SEBELUM ini, sebuah akhbar ada melaporkan tentang tindakan memalukan segelintir orang yang tergamak 'menapau' makanan ketika menghadiri rumah terbuka. Nak kata kurang IQ pasal konsep  rumah terbuka untuk merapatkan perpaduan sesama rakyat    , ternyata  bangsa Cinabeng penyokong PR ini jadikan ia  sebagai  pesta makanan percuma 'siapa cepat dia dapat'.

Yang mai lewat sikit nak makan di rumah terbuka ini lantak pi la ..

tapau rumah terbuka Tun M 


Ada pencacai Cina DAP menjawab tentang gejala tak ada adab   ini  dan ia  tidak menjadi masalah untuk tapau makanan di mana-mana rumah terbuka, kerana mereka juga  juga pembayar  cukai.

Ia bukan soal  bayar cukai ke tak tapi sikap  &  adab bangsa itu sendiri . Kalau makanan itu tak habis ke boleh la di tapau balik tapi ini baru tengah menjamu selera.

Ada seorang Ketua dari Komuniti Melayu  memberikan pandangan dan berpendirian bahawa:

 "Orang Cina yang mengambil makanan percuma yang di Tapau didalam bekas sebenarnya mereka cina ini semua adalah tidak miskin, ini adalah habit,adab,sikap dan perangai mereka sebenar yang telah mereka praktik kan sebelum negara ini Merdeka lagi"

Tiada ulasan:

Catat Komen